رژیم غذایی پرچرب به عنوان یکی از عوامل ریزش مو معرفی شد

پژوهشگران معتقدند غذاهای پرچرب در نهایت به نازک شدن مو و ریزش آن می انجامد. علاوه بر آن چاقی ناشی از ژنتیک نیز با نازک شدن مو و ریزش آن ارتباط مستقیم دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران ژاپنی در تحقیقات اخیر خود متوجه ارتباط بین رژیم غذایی پر چرب در […]

پژوهشگران معتقدند غذاهای پرچرب در نهایت به نازک شدن مو و ریزش آن می انجامد. علاوه بر آن چاقی ناشی از ژنتیک نیز با نازک شدن مو و ریزش آن ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران ژاپنی در تحقیقات اخیر خود متوجه ارتباط بین رژیم غذایی پر چرب در افراد چاق و ریزش مو شدند. البته چاقی و رژیم غذایی پرچرب با مشکلات و بیماری های قلبی و دیابت نیز همراه خواهد بود. پژوهشگران دانشگاه پزشکی توکیو با بررسی تاثیر رژیم غذایی پرچرب و در ادامه آن چاقی متوجه ریزش مو روی نمونه‌های آزمایشگاهی شدند. به گفته این محققان القای سیگنال های ویژه التهابی در اثر چاقی سلول های بنیادی فولیکول مو را از بین میبرد. حتی از بازسازی آن نیز جلوگیری کرده و در نهایت منجر به ریزش مو خواهد شد.

سلول های بنیادی فولیکول مو وظیفه بازسازی خودکار چرخه های فولیکول را برعهده دارند. در واقع این چرخه امکان رشد مداوم را فراهم می‌کند. البته با افزایش سن این سلول ها جایگزین نخواهد شد و تعداد آنها کاهش خواهد یافت. به همین دلیل موها نازک می شوند. از طرفی افرادی که دچار چاقی ژنتیکی هستند در معرض آلوپسی آندروژنیک نیز قرار می گیرند.

هیرو نوبا مورایناگا یکی از محققان این پروژه می‌گوید: چاقی و رژیم غذایی پرچرب سلول های بنیادی فولیکول مو را از بین می برند. با بررسی این سلول ها در موش‌ها متوجه شدیم که سلول‌های بنیادی فولیکول مو روی سطح پوست در هنگام فعالیت تغییر شکل می دهند. به طوری که پس از رژیم غذایی پرچرب طی ۴ روز موشها دچار ریزش موی سریعتری  شدند و فولیکول موی آنها نیز کاهش یافت.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال