سطوح ویتامین D بالاتر باعث عملکرد بهتر مغز می شود

ویتامین D در بدن وظیفه تقویت استخوان ها و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارد. از طرفی به این ویتامین، ویتامین آفتاب نیز گفته میشود. محققان در مطالعات اخیر خود تأثیر این ویتامین بر عملکرد مغز مورد بررسی قرار دادند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه تافتر طی […]

ویتامین D در بدن وظیفه تقویت استخوان ها و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارد. از طرفی به این ویتامین، ویتامین آفتاب نیز گفته میشود. محققان در مطالعات اخیر خود تأثیر این ویتامین بر عملکرد مغز مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه تافتر طی مطالعه ای ویتامین D و تاثیر آن بر عملکرد مغز را بررسی کردند. در این مطالعه مشخص شد وجود بالای این ویتامین در بدن علاوه بر کاهش در پیشرفت زوال عقلی، عملکرد شناختی مغز مانند حافظه را بهتر می کند.

افزایش افراد مبتلا به زوال عقلی تا سال ۲۰۵۰ که ممکن است به حدود ۱۵۰ میلیون نفر برسد ارزش مطالعه اخیر را نشان می دهد. در این تحقیق بافت مغز ۲۹۰ شرکت کننده در یک آزمایش و میزان ویتامین D در چهار بخش مختلف مغز بررسی شد. در این آزمایش مشخص شد افراد دارای سطوح بالاتر این ویتامین بین ۲۵ تا ۳۳ درصد کمتر به زوال عقلی دچار میشوند. البته در این مطالعه ارتباطی بین ویتامین D و اجسام لویی مشاهده نشد که همان روال عقل و آلزایمر است.

ویتامین D را می توان علاوه بر غذا، از آفتاب نیز دریافت کرد. غذاهایی مانند انواع ماهی ها و آب پرتقال و شیر دارای این ویتامین هستند. همچنین قرارگیری در آفتاب نیز باعث میشود تا بدن ویتامین D تولید کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال