برترین های نمایشگاه CES امسال کدامند؟

در نمایشگاه امسال هزاران محصول جدید از کمپانی های مختلف در معرض نمایش قرار گرفته بودند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از CNET، در این میان برخی از محصولات که تغییرات آینده را بهمراه دارند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند. با هم برخی از این ترندهای نمایشگاه […]

در نمایشگاه امسال هزاران محصول جدید از کمپانی های مختلف در معرض نمایش قرار گرفته بودند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از CNET، در این میان برخی از محصولات که تغییرات آینده را بهمراه دارند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند. با هم برخی از این ترندهای نمایشگاه CES 2020 را مرور خواهیم کرد.

جایگزینی گوشت خوک با نوعی پروتئین گیاهی

شرکت Impossible Foods با تولید نوعی برگر گیاهی به نام Impossible Pork توانسته است جایگزین مناسبی برای گوشت خوک ارائه دهد. گوشت خوک به عنوان پرمصرف ترین گوشت در جهان شناخته میشود. این برگر گیاهی میتواند علاوه بر جایگزینی گوشت به سلامت محیط زیست نیز کمک خواهد کرد. سال پیش نیز صنعت غذایی با معرفی ابداعات غذایی موفقیت هایی را در صنعت تکنولوژی کسب کرده بود. تکرار دوباره این موفقیت نشان میدهد که صنعت غذایی بخش مهمی از این صنعت را تشکیل میدهد. از مزایای Impossible Pork مشابه سازی طعم واقعی آن است. علاوه بر آن در حفظ محیط زیست نیز تاثیری عظیم خواهد داشت. بسیاری از گازهای گلخانه ای نتیجه صنعت دامپروری در جهان است. با توجه به رشد جمعیت در جهان اینگونه تولیدات غذایی میتواند افراد بیشتری را سیر کند.

جایگزینی گوشت خوک با نوعی پروتئین گیاهی

جایگزینی گوشت خوک با نوعی پروتئین گیاهی

شهر دیجیتال تویوتا بدون راننده انسانی

شهر Woven شرکت تویوتا به عنوان منحصربفرد ترین چیز در این نمایشگاه بوده است. شرکت تویوتا قرار است در یک زمین ۱۷۵ هکتاری در نزدیکی کوهستان فوجی شهری کاملا دیجیتال را راه اندازی کند. تویوتا قرار است این مکان را به عنوان آزمایشگاهی برای تست تکنولوژی‌های آینده مانند اتومبیل‌های خودران با سوخت هیدروژنی، ربات‌ها، خانه‌های هوشمند و فرم‌های جدید حمل و نقل قرار دهد. این شهر مفهومی بدون راننده انسانی و با هسته خودروهای خودران طراحی خواهد شد و نسخه های جدید حمل و نقل به معرض نمایش در خواهد آمد. اگر این ایده به موفقیت برسد مکانی برای زندگی انسان ها خواهد بود.

شهر دیجیتال تویوتا بدون راننده انسانی

شهر دیجیتال تویوتا بدون راننده انسانی

سنسورهای سلامت محور

گجت های سلامتی بیش از پیش جای خود را میان کاربران باز کرده است. بسیاری از آنها با قابلیت نشان دادن علائم سلامتی ما را قادر ساخته اند تا بدون هزینه های هنگفت بتوانیم اطلاعاتی در مورد سلامتی خود بدست آوریم. این گجت ها بهمراه سنسورهای سلامت محور تمایل دارند تا نوآوری های خود را ادامه دهند. به عنوان مثال شرکت Withings پس از تولید ScanWatch اکنون آن را به نوار قلب برای پایش عملکرد قلب، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و قابلیت تحلیل خواب برای تشخیص تنگی نفس نیز مجهز کرده است. GoBe3 محصول دیگریست که میتواند میزان کالری دریافتی را آنالیز کند. ایربادهای Valencell نیز میتوانند بطور عادی فشار خون فرد را اندازه بگیرند. محصولات دیگر برای اندازه گیری قند خون و یا عینک هایی ویژه نابینایان نیز طراحی شده اند که نیاز به توسعه بیشتر دارند.

سنسورهای سلامت محور

سنسورهای سلامت محور

کامپیوترهای تاشو

روند پیش روی دنیای تکنولوژی نشان می دهد که کامپیوترهای آینده به چه شکل خواهند بود. در نمایشگاه امسال لپ تاپ های تاشو پس از موبایل های تاشو جلب توجه میکنند. بسیاری از ایده ها شبیه به طرح مفهومی «Horseshoe Band» اینتل که در CES رونمایی شد، بوده اند. این طرح یک لپ تاپ 17 اینچی است که در یک سو یک نمایشگر 12.5 اینچی و در سوی دیگر یک کیبورد تاچ قرار دارد. طرح این لپ تاپ آینده صنعت تکنولوژی را به سمت جهاتی جدید هدایت خواهد کرد. پس از اینتل، لنوو و مایکروسافت نیز از دستگاههای مشابه رونمایی کردند. طی این نمایشگاه نیز شرکت دل  دو دستگاه تاشو به نام های Concept Ori و Concept Duet عرضه کرده است. شرکت های دیگر نیز از این طرح ایده گرفته و به دنبال عرضه دستگاههای توسعه یافته تر هستند.

تکنولوژی هایی از نوع نمایشگرهای هوشمند

از دیگر تکنولوژی های عرضه شده در این نمایشگاه میتوان به ایده های شرکت های UltraSense ُSentons و Mui Lab اشاره کرد. این ایده ها به استفاده از امواج صوتی بر روی سطح های مختلف و در جنس های مختلف مرتبط هستند. در این ایده ها با استفاده از امواج صوتی میتوانیم روی سطح های مختلف دکمه های کاربردی بسازیم. در واقع این تکنولوژی در آینده میتواند به موبایل خای بدون دکمه تبدیل شوند. بدین ترتیب میتوانیم دکمه های مورد نظر مجازی را با کمک امواج صوت در صفحه ساخته و مثلا با لمس آنها ولوم را تغییر دهیم یا به عنوان دکمه پاور از آنها استفاده کنیم. این دو شرکت تلاش دارند تا این تکنولوژی را در سطح گسترده در بخش های مختلف زندگی وارد کنند. این رابط های کاربری عمر بیشتری خواهند داشت و دیرتر فرسوده میشوند.

تکنولوژی هایی از نوع نمایشگرهای هوشمند

تکنولوژی هایی از نوع نمایشگرهای هوشمند

طرح خلاقانه شرکت Mui Lab نیز یک تخته هوشمند چوبی است که مانند یک نمایشگر هوشمند عمل میکند و پیام ها و دکمه ها بطوری خلاقانه روی این تخته قرار دارد.