انتشار تصاویری از بزرگترین دره منظومه شمسی توسط مدارگرد مریخ ناسا

ناسا اخیراً تصاویری را از بزرگترین دره منظومه شمسی در مریخ منتشر کرده که با کمک دوربین پیشرفته مدارگرد شناسایی مریخ (MRO)  گرفته شده است. این تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار بوده به طوری که بسیاری از جزئیات در این تصاویر مشخص است. همچنین تصاویر ناسا عظمت این دره را به طور شگفت انگیزی به […]

ناسا اخیراً تصاویری را از بزرگترین دره منظومه شمسی در مریخ منتشر کرده که با کمک دوربین پیشرفته مدارگرد شناسایی مریخ (MRO)  گرفته شده است. این تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار بوده به طوری که بسیاری از جزئیات در این تصاویر مشخص است. همچنین تصاویر ناسا عظمت این دره را به طور شگفت انگیزی به نمایش گذاشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مدارگرد شناسایی مریخ تصاویر جدیدی را از دره مارینر (Valles Marineris) در مریخ برای ناسا ارسال کرده است. این دره پس از دره گرند کنیون (Grand Canyon) به عنوان بزرگ ترین دره منظومه شمسی محسوب می شود. طول آن ۱۰ برابر و عمق آن نیز سه برابر بزرگ تر از دره گرند کنیون است. به طوری که درازای آن تقریباً برابر با طول ایالات متحده و 1 هزار کیلومتر تخمین زده می شود.

انتشار تصاویری از بزرگترین دره منظومه شمسی توسط مدارگرد مریخ ناسا

انتشار تصاویری از بزرگترین دره منظومه شمسی توسط مدارگرد مریخ ناسا

دانشمندان معتقدند این دره در گذشته های بسیار دور و در اثر جریان آب در مریخ شکل گرفته است. همانگونه که دره گرند کنیون در قاره آمریکا نیز توسط جریان آب رودخانه کلرادو در ایالات آریزونای امروزه تشکیل شد. علاوه بر آب عوامل دیگری نیز می تواند در تشکیل این دره موثر بوده باشد. عواملی مانند فوران آتشفشان های مریخ احتمالاً سطح این سیاره سرخ را تغییر داده و این دره ممکن است از نشست مواد مذاب به وجود آمده باشد. محققان رانش زمین، جریان یافتن مواد مذاب به سمت پایین و آب را جزو عوامل اصلی تشکیل دره مارینر می‌دانند. ناسا قصد دارد مریخ نورد استقامت را با هدف تهیه تصاویر بهتر از سطح مریخ در ماه فوریه به این سیاره سرخ ارسال کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال