سرانجام پلی‌استیشن 4 هک شد؛ اجرای کامل لینوکس بر روی کنسول نسل هشتم سونی

در دو سال گذشته، هک کردن کنسول نسل هشتمی شرکت سونی یعنی Play Station 4، از اصلی‌ترین اهداف هکرها بوده حالا با شروع سال نو میلادی، خبر نتیجه دادن تلاش این هکرها برای شکستن قفل امنیتی PS4 منتشر شده که بسیاری از افراد حوزه امنیت را شوکه کرده است. اینطور که اطلاعات نشان می‌دهند، گروهی […]

در دو سال گذشته، هک کردن کنسول نسل هشتمی شرکت سونی یعنی Play Station 4، از اصلی‌ترین اهداف هکرها بوده حالا با شروع سال نو میلادی، خبر نتیجه دادن تلاش این هکرها برای شکستن قفل امنیتی PS4 منتشر شده که بسیاری از افراد حوزه امنیت را شوکه کرده است.

اینطور که اطلاعات نشان می‌دهند، گروهی موسوم به fail0verflow موفق به انجام این کار شده و آنها توانسته‌اند نسخه‌ای کامل از سیستم‌عامل لینوکس را بر روی این کنسول نصب نمایند. البته اینکه آنها دقیقا چه کاری انجام داده‌اند هنوز مشخص نیست اما احتمال می‌رود که این کار از طریق مشکلات امنیتی وجود در یکی از چیپ‌ست‌ها انجام شده باشد.

این گروه ویدئویی در مورد این کار نیز در فضای مجازی منتشر و اعلام کرده‌اند که مهندسین Marvell شرکت سونی که مسئول طراحی این سیستم امنیتی بوده‌اند، در طراحی مدارها و قفل‌های امنیتی مربوط به پل‌های چیپ جنوبی باید بیشتر تلاش کنند! گروه fail0verflow در ادامه اشاره دارند که آنها موفق به نصب یک شبیه‌ساز برای کنسول قدیمی Game Boy شده و بر روی PS4، بازی Pokemon را نیز اجرا کرده‌اند. کنترلر این کنسول نیز در اجرای این بازی به صورت کامل با لینوکس سازگاری داشته و هیچ مشکلی در هنگام اجرای این بازی وجود نداشته باشد.

یکی از کاربران انجمن GitHub با نام کاربری CTurt اعلام کرده بود که ماه گذشته نیز موفق به هک کردن و شکستن قفل امنیتی PS4 شده بود و رخنه امنیتی این کنسول را نیز در WebKit نسخه‌ی 1.76 مشخص کرده بود که حالا این رخنه امنیتی برطرف گشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال