آنر در معرض خطر تحریم ایالات متحده قرار دارد

با وجود فروش برند آنر توسط هواوی به دیگر شرکت‌های چینی هنوز آنر در معرض خطر اضافه شدن به لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد. هنوز مقامات آمریکایی در مورد این موضوع تصمیم نهایی اتخاذ نکرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی با هدف نجات برند آنر آن را به یک […]

با وجود فروش برند آنر توسط هواوی به دیگر شرکت‌های چینی هنوز آنر در معرض خطر اضافه شدن به لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد. هنوز مقامات آمریکایی در مورد این موضوع تصمیم نهایی اتخاذ نکرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی با هدف نجات برند آنر آن را به یک شرکت چینی فروخت تا سرنوشت آن نیز مانند هواوی نشود. اما طبق گزارش های اخیر مقامات آمریکایی تلاش دارند تا آنر را نیز در فهرست شرکت‌های تحت تحریم قرار دهند. اگر این موضوع صحت داشته باشد و آنر توسط مقامات آمریکایی تحریم شود این شرکت امکان همکاری با شرکت های آمریکایی را نخواهد داشت.

 اما به گزارش واشنگتن پست رای گیری انجام شده در وزارت بازرگانی نشان می‌دهد تعداد رای موافق و مخالف یکسان بوده است. در این بین پنتاگون و وزارت انرژی موافق این موضوع هستند و وزارت بازرگانی و وزارت امورخارجه نظر مخالف دارند.

در صورت عدم تصمیم‌گیری نهایی احتمالا این پرونده به دفتر جو‌بایدن ارسال خواهد شد. وزارت بازرگانی در مورد این موضوع اظهار نظری نداشته است اما در مورد فهرست تحریم‌ها به صورت کلی گفته است: این وزارتخانه دائما بررسی هایی را در رابطه با ریسک استفاده از فناوری‌های این کشور توسط شرکت های خطرناک انجام میدهد.

 سخنگوی این وزارتخانه نیز گفته است با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش خواهیم کرد تا چین و سایر کشورها را تحت نظر داشته باشیم تا از فناوری هایی که می تواند به امنیت ملی و منافع آمریکا آسیب برسانند استفاده نکنند.

با توجه به این که آنر در توسعه فناوری فایو جی و تجهیزات مخابراتی فعالیتی ندارد نمی‌توان استدلالی برای تحریم آن در نظر گرفت. علاوه بر آن محصولات آنر در بازار ایالات متحده عرضه نمی شود. هنوز مشخص نیست در نهایت این پرونده چگونه بررسی خواهد شد و موافقان تحریم برای قانع سازی مخالفان از چه ترفندی استفاده خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال