هورمون ترشح شده توسط سلول های چربی امکان مهار تومورهای کبد را دارا هستند

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد سلول های چربی نوعی هورمون ترشح می کنند که می تواند باعث توقف رشد تومور های کبدی در موش ها شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نتایج اولیه یک مطالعه در موسسه علوم زیستی دانشگاه میشیگان نشان می دهد سلول های چربی هورمون  نورولولین 4 را […]

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد سلول های چربی نوعی هورمون ترشح می کنند که می تواند باعث توقف رشد تومور های کبدی در موش ها شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نتایج اولیه یک مطالعه در موسسه علوم زیستی دانشگاه میشیگان نشان می دهد سلول های چربی هورمون  نورولولین 4 را ترشح می کنند که می تواند باعث توقف رشد تومور های کبدی در موش ها شود. دانشمندان قصد دارند از این روش برای مبارزه با سرطان کبد در در افراد استفاده کنند.

در حال حاضر بیماری کبد چرب غیر الکلی یا NAFLD که در نتیجه تجمع چربی ایجاد میشود بسیار شایع است. نوع دیگری از بیماری کبدی به نام التهاب کبدی غیر الکلی NASH نیز از شایع ترین نوع بیماری کبد در جهان محسوب می شود. از طرفی مکانیزم های موجود در در این بیماری ها نیز در نهایت باعث بروز سرطان کبد خواهد شد.

 به گفته دانشمندان هورمون نورولین۴ می تواند همانند یک نقطه بازرسی از پیشرفت بیماری جلوگیری کند و در آینده به عنوان پتانسیلی برای درمان محسوب شود. تیم تحقیقاتی این پروژه نیز از این هورمون استفاده کردند و مشاهده شد هورمون مورد نظر امکان محافظت از کبد موش در برابر NASH را خواهد داشت. به طوری که با کاهش یا از دست رفتن این هورمون سطح شدیدتر از بیماری کبدی ایجاد می شود.

جیان دی لین به همراه یک تیم تحقیقاتی در این مطالعه از موش های آزمایشگاهی برای بررسی درمان سرطان کبد استفاده کردند. به طوری که تغییرات مولکولی و سلولی کبد چرب در این مطالعه به دقت بررسی شد. این تیم تحقیقاتی با استفاده از توالی یابی RNA تک سلولی ژن تک تک سلول ها در بافت های پیچیده کبد را بررسی کردند. به گفته لین این هورمون باعث سرکوب سرطان کبد در موش های دچار NASH شد. همچنین موش هایی که فاقد این هورمون بودند سطح طبیعی NASH در آنها شدیدتر و تومورهای کبدی بیشتری نیز ایجاد کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال