چگونه هکرها به راحتی حساب واتساپ شما را تعلیق می‌کنند؟

هکرها می‌توانند تنها با یک روش ساده حساب کاربری شما در واتساپ را تعلیق کنند. در این هنگام کاربر امکان دسترسی به چت های خود را نداشته و حساب به طور کامل هک نمی شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در واتساپ برای احراز هویت حساب های کاربری از شماره تلفن شخص […]

هکرها می‌توانند تنها با یک روش ساده حساب کاربری شما در واتساپ را تعلیق کنند. در این هنگام کاربر امکان دسترسی به چت های خود را نداشته و حساب به طور کامل هک نمی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در واتساپ برای احراز هویت حساب های کاربری از شماره تلفن شخص استفاده میشود. به همین دلیل نیاز است تا شماره سیم کارت روی گوشی همان شماره ای باشد که برای احراز هویت حساب کاربری در واتساپ استفاده میشود.

محققان امنیتی معتقدند تنها یک راهکار ساده می تواند در نهایت به سوء استفاده از سیستم واتساپ و هک شدن حساب کاربری منجر شود. لوئیز مارکز کارپینترو و ارنستو کانالس تحقیقاتی را انجام داده اند که در آن به راحتی می توان حساب کاربری فرد را تعلیق کرد.

در این روش هکرها بارها از سیستم احراز هویت واتساپ درخواست کد میکنند. دفعات زیاد درخواست منجر به تعلیق ۱۲ ساعته حساب کاربری خواهد شد. پس از آن با ارسال ایمیلی به واتساپ و اعلام گم شدن گوشی هوشمند می توانند تعلیق حساب کاربری را به مدت طولانی تری تمدید کرد. اینها در حالی صورت می گیرد که شخص کاربر هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته و خطایی از وی سر نزده است. در این حالت اگر چه هکرها نمی توانند به حساب کاربری دسترسی پیدا کنند اما استفاده از آن را برای کاربر غیرممکن می‌کنند.

پیش از این از نماینده واتساپ طی گفتگویی در مورد این موضوع پرسیده شده بود و وی عنوان کرد این افراد ناقض قوانین واتساپ هستند. اگرچه هکرها اهمیتی به نقض قوانین واتساپ نخواهند داد، امید است تا واتساپ در آینده این مشکل را برطرف کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال