کشف معمای ۴۰ ساله نحوه تامین انرژی سلول های بدن انسان

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود با بررسی مجدد نحوه غذا خوردن سلول ها توانستند یک معمای ۴۰ ساله در زیست شناسی سلولی را حل کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نحوه غذا خوردن سلول ها می تواند بر سلامت آنها موثر باشد. اما تاکنون نحوه غذا خوردن سلول ها برای دانشمندان پوشیده […]

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود با بررسی مجدد نحوه غذا خوردن سلول ها توانستند یک معمای ۴۰ ساله در زیست شناسی سلولی را حل کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نحوه غذا خوردن سلول ها می تواند بر سلامت آنها موثر باشد. اما تاکنون نحوه غذا خوردن سلول ها برای دانشمندان پوشیده بوده است. طبق تحقیقات اخیر دانشمندان در دانشگاه ایالتی اوهایو سلول ها می توانند مواد پیرامون خود را ببلعند. در واقع آنها غشاهای سلولی خود را به شکل یک دهان کرده تا بتوانند مواد اطراف خود را بخورند.

 به گفته محققان جمع شدن ماشین های بین سلولی در یک ساختار شبیه به سبد باعث می شود تا در نهایت این ساختار تبدیل به یک جعبه بسته شود. کومرت کرال استادیار فیزیک دانشگاه اوهایو و محقق اصلی این پروژه می گوید: اصلی ترین بخش مربوط به انحنای غشا است. زیرا می تواند کلیه ساختارهای موادی که به داخل و یا خارج از سلول حرکت می کنند را کنترل کند.

 این ساختارهای جیب مانند قادر هستند مواد اطراف سلول را به داخل بکشند. پیش از این تصور می شد این ساختارها دارای سطحی مسطح هستند. اما اکنون محققان متوجه شدند آنها از غشاهای غیر مسطح تشکیل شده اند. از طرفی نحوه مصرف انرژی توسط سلول ها نقش مهمی در زندگی موجودات دارد. زیرا در فرایندهایی مانند پاکسازی کلسترول بد خون و انتقال سیگنال های عصبی موثر هستند. به طوری که در برخی از بیماری ها مانند سرطان و آلزایمر شاهد مختل شدن این فرآیند هستیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال