امکان سقوط موشک چینی از کنترل خارج شده چقدر است؟

یک موشک بزرگ ساخت چین هم اکنون از کنترل خارج شده و در حال نزدیک شدن به زمین است. در برخی از خبرها مکان دقیق بازگشت این موشک بزرگ چینی به زمین را حوالی ترکمنستان اعلام کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تا کنون بارها بقایای موشک های فضایی وارد جو […]

یک موشک بزرگ ساخت چین هم اکنون از کنترل خارج شده و در حال نزدیک شدن به زمین است. در برخی از خبرها مکان دقیق بازگشت این موشک بزرگ چینی به زمین را حوالی ترکمنستان اعلام کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تا کنون بارها بقایای موشک های فضایی وارد جو زمین شده و در مکانی از سطح زمین سقوط کرده اند. پیش از این به دفعات بقایای فضایی در زمان های مختلف به زمین بازگشتند که هر کدام از آنها هنگام ورود به جو سوخته اند. اما قطعات بزرگتر امکان عبور از جو را داشته و می توانند در مکان های پرجمعیت سقوط کنند. به عنوان مثال در سال گذشته قطعه بزرگی از یک موشک چینی از روی لس‌آنجلس و سنترال پارک عبور کرده و خوشبختانه در اقیانوس اطلس فرود آمد. این قطعه حدود ۲۰ تن وزن داشته و بقایای فضایی یک موشک چینی بوده است.

 طبق اعلام ارتش آمریکا بقایای موشک بزرگ چینی لانگ مارچ ۵ بی احتمالاً در ترکمنستان به زمین اصابت خواهد کرد. البته مکان دقیق سقوط آن هنوز مشخص نیست. طبق گزارش های منتشر شده هم اکنون بقایای این موشک در حال گردش در مدار زمین است و زمان سقوط آن نیز ساعت ۳ بامداد به وقت تهران اعلام شده است. جاناتان مک داول، ستاره شناس آمریکایی در مورد اقدامات احتیاطی در زمان سقوط این موشک می‌گوید: احتمال ایجاد خسارت توسط این قطعه از موشک و یا آسیب به انسان بسیار کم است. زیرا بخش اعظم آن هنگام رسیدن به زمین خواهد سوخت.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال