مردم آمریکا چقدر در رابطه با فناوری می دانند؟

موسسه تحقیقاتی پیو آمریکا اخیرا نشان داده است که اطلاعات آمریکایی ها نسبت به مباحث فناوری اطلاعات بسیار اندک است. این موسسه که به تازگی یک بررسی انجام داده است، تعداد ۴۲۷۲ نفر را گردآوری کرده و از آن ها سوالاتی در زمینه فناوری که به نظر بدیهی و ساده می آمدند را پرسیده است […]

موسسه تحقیقاتی پیو آمریکا اخیرا نشان داده است که اطلاعات آمریکایی ها نسبت به مباحث فناوری اطلاعات بسیار اندک است. این موسسه که به تازگی یک بررسی انجام داده است، تعداد ۴۲۷۲ نفر را گردآوری کرده و از آن ها سوالاتی در زمینه فناوری که به نظر بدیهی و ساده می آمدند را پرسیده است و اطلاعات آمریکایی ها نسبت به این سوال ها به طور تعجب آوری پایین بوده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، آسین ایج، نتایج تحقیقات اخیر موسسه تحقیقاتی پیو را منتشر کرده و بر طبق جمع بندی ای که صورت داده، عنوان کرده است که به طور کلی در میان افرادی که در این تحقیق شرکت کرده بودند تنها در حدود 20 درصد از آن ها در زمینه های شبکه اجتماعی، امنیت سایبری و موضوعات کلی فناورانه اطلاعات قابل قبولی داشته اند. مثلا اطلاع از آنکه برخی از سایت ها بخشی جهت امنیت بالاتر و استفاده از تایید صلاحیت دومرحله ای جهت ورود به سایت مذکور را دارند، چیزی است که تنها 28 درصد از افراد در رابطه با آن شنیده بودند یا اینکه تنها 30 درصد از این افراد می دانستند که چرا ابتدای آدرس برخی از سایت ها https آمده است و پس از این بررسی بود که متوجه شدند جهت رمزگذاری اطلاعات رد وبدل شده به کار می رود.

موضوع بدیهی ای مثل این موضوع که اینستاگرام و واتس اپ تحت تملک شرکت فیس بوک می باشد را 29 درصد از افراد دانسته و تنها 15 درصد از آن ها عکس مدیرعامل توئیتر را دیده بودند و توانستند تا جک دورسی را از روی عکس او بشناسند در حالی که توئیتر در آمریکا بسیار محبوب است و تقریبا به صورت همگانی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال