امکان تولید آیفون‌های تاشو تا چه اندازه امکان‌پذیر است؟

اپل تحقیقات خود برای ساخت باتری های تاشو را آغاز کرده است. استفاده از باتری تاشو در گوشی های آیفون و آیپدها می تواند سرآغازی برای تولید گوشی های تاشو در این شرکت باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Apple Insider، پتنت جدیدی که اخیرا اپل در اداره […]

اپل تحقیقات خود برای ساخت باتری های تاشو را آغاز کرده است. استفاده از باتری تاشو در گوشی های آیفون و آیپدها می تواند سرآغازی برای تولید گوشی های تاشو در این شرکت باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Apple Insider، پتنت جدیدی که اخیرا اپل در اداره ثبت اختراع و مالکیت فکری آمریکا (USPTO) ثبت کرده نشان از تلاش این شرکت برای ساخت باتری ها تاشو دارد. صنعت گوشی های هوشمند به سمت ساخت گوشی هایی با ظاهر متفاوت در حال حرکت است. بیشتر شرکت ها تلاش خود را برای ساخت گوشی های تاشو آغاز کرده اند. در گوشی های تاشو با دو مسئله نمایشگرهای تاشو یا باتری های تاشو مواجه هستیم. نمایشگرهای تاشو زیادی تاکنون طراحی و ساخته شده اند اما تحقیقات درباره باتری های منعطف اکنون توسط اپل آغاز شده است.

طرح های پیشنهادی اپل برای ساخت باتری های منعطف بیشتر در مورد نحوه چینش سلول ها در باتری و یا قراردادن سلول ها در بخش ها مجزاست. در یکی از این طرح ها شاهد هستیم که سلول ها در قالب های استوانه ای قرار گرفته اند بطوریکه می توان آنها را به شکل های دلخواه درآورد. محققان این بخش در اپل معتقدند که باتری علاوه بر اشغال فضای زیادی از پشت گوشی، ساختار سختی دارد که اجازه ساخت دستگاههای تاشو را نمی دهد.

در پتنت های جدید اپل بیشتر تلاش شده تا قالب های قبلی باتری به شکل مربع شکسته و بدین ترتیب از فشار روی باتری کاسته شود. برای مثال می توان باتری ها را در چهارگوش به کار برد بطوریکه در هنگام تاشدن گوشی ای چهار بخش به هم متصل شوند. البته عملی شدن پتنت ها زمان زیادی می طلبد و تا دوسال دیگر برنامه ریزی های اپل تنها بر روی ساخت آیفون های فعلی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال