مراکز ماینینگ چقدر باید بابت برق مصرفی خود بپردازند؟

اعلام تعرفه های جدید جهت استفاده از برق برای استخراج رمز ارزها موضوعی است که به تازگی مطرح شده است. با اعلام مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، تعرفه برق برای مراکز استخراج کننده رمز ارزها برابر با متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود. این تعرفه دارای استثناهایی نیز می باشد که از جمله آن، […]

اعلام تعرفه های جدید جهت استفاده از برق برای استخراج رمز ارزها موضوعی است که به تازگی مطرح شده است. با اعلام مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، تعرفه برق برای مراکز استخراج کننده رمز ارزها برابر با متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود. این تعرفه دارای استثناهایی نیز می باشد که از جمله آن، استفاده از برق در ماه های گرم و یا ماه های دیگر خواهد بود. بر این اساس مراکز استخراج کننده رمز ارزها، در ۴ ماه گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور، دو برابر متوسط قیمت صادراتی برق را باید پرداخت کنند و این نرخ در ۸ ماه غیر گرم سال معادل ۵۰ درصد متوسط نرخ برق صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، سخنگوی صنعت برق از عدم امکان استفاده از نیروگاه‌های کشور برای تامین برق صحبت به میان آورده و عنوان کرده است که «این گروه از متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند نسبت به احداث نیروگاه جدید اقدام کنند که در این صورت نرخ سوخت این نیروگاه‌ها معادل ۷۰ درصد نرخ گاز صادراتی خواهد بود.» همچنین تنها مراکزی می توانند به این فعالیت دست بزنند که مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند و در صورت مشاهده سازمان های بدون مجوز با آن ها برخورد صورت خواهد گرفت که در این رابطه شهروندان نیز می توانند کمک کرده و مراکز غیرقانونی را گزارش دهند؛ در رابطه با این موضوع عنوان شده است که: «برای کسانی که نسبت به شناسایی و اعلام مراکز غیرمجاز رمزارز اقدام کنند نیز پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است که معادل ۲۰ درصد خسارت وارده توسط این مراکز به شبکه خواهد بود. با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق نیز براساس قوانین موجود برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.»

استفاده از برق در ساعات بار مصرفی سال برای این مراکز ممنوع بوده و به گفته رجبی مشهدی، استخراج کنندگان رمزارز می‌توانند نسبت به استفاده از برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای این کار اقدام کنند: «در صورت عدم استمرار برق تولیدی نیروگاه تجدیدپذیر، این مراکز می‌توانند از برق شبکه به عنوان پشتیبان استفاده کنند که در این شرایط نرخ برق شبکه به قیمت تعیین شده در این مصوبه محاسبه خواهد شد.»

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال