قابلیت Portrait Light در گوشی های پیکسل چگونه به وجود آمد

دوربین های مربوط به گوشی های پیکسل تصاویر با کیفیتی را خلق می کند که نشان از دوربین قدرتمند این گوشی همراه دارد. گوگل در گوشی های پیکسل ۴ و بالاتر از فناوری جدیدی به نام Portrait Light استفاده کرده است. اما این قابلیت چگونه توسط گوگل توسعه یافته است؟ به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

دوربین های مربوط به گوشی های پیکسل تصاویر با کیفیتی را خلق می کند که نشان از دوربین قدرتمند این گوشی همراه دارد. گوگل در گوشی های پیکسل ۴ و بالاتر از فناوری جدیدی به نام Portrait Light استفاده کرده است. اما این قابلیت چگونه توسط گوگل توسعه یافته است؟

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنولوژی تکنا، گوگل برای توسعه قابلیت Portrait Light از وسیله ای مجهز به صدها ال ای دی و همچنین دوربین های زیاد استفاده کرده است. این وسیله نورپردازی از ۶۴ دوربین و ۳۳۱ ال ای دی ساخته شده و برای تست آن نیز از ۷۰ نفر کمک گرفته شده است. این افراد باید در مرکز این وسیله قرار میگرفتند تا از آنها عکس برداری شود. همانگونه که یک عکاس برای دستیابی به بهترین نور از فلاش های جداگانه برای سوژه استفاده می کند، گوگل برای بررسی تاثیر جهت نور روی چهره سوژه ها از این وسیله نورپردازی استفاده کرده است.

پس از آن الگوریتم های گوگل توانستند با آموزشهای کافی و استفاده از این عکس ها و با استفاده از تغییر جهات نور نحوه برخورد آن با سوژه را بررسی کنند. قابلیت Portrait Light نیز قادر است همانند عکاسی پرتره در استودیو و قرار گرفتن منبع نور اصلی بالاتر از خط چشم و خارج از مرکز عکسبرداری کند.

در گوشی های پیکسل 4 و بالاتر، در زمان عکسبرداری و تنها با تشخیص چهره، قابلیت Portrait Light به طور خودکار فعال شده و بر روی عکس اعمال می شود. این ویژگی بر روی تصاویر گروهی نیز کاربرد خواهد داشت. کاربران دیگر گوشی های پیکسل نیز می‌توانند از این قابلیت در گوگل فوتوز استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال