مقایسه: سرفیس بوک مایکروسافت چگونه با آیپد پرو، مک‌بوک پرو و سرفیس پرو رقابت می‌کند؟

دیروز مایکروسافت طی مراسمی از اولین لپ‌تاپ خود به طور رسمی رونمایی کرد و نشان داد که خواهان رقابتی جدی با دیگر ابرقدرت لپ‌تاپ‌سازی دنیا یعنی اپل بوده است. مایکروسافت برای رقابت با اپل دو دلیل قانع‌کننده نیز دارد؛ دلیل اول این است که سرفیس‌ پرو‌های این شرکت در سه ماهه گذشته 888 میلیون دلار سود […]

دیروز مایکروسافت طی مراسمی از اولین لپ‌تاپ خود به طور رسمی رونمایی کرد و نشان داد که خواهان رقابتی جدی با دیگر ابرقدرت لپ‌تاپ‌سازی دنیا یعنی اپل بوده است. مایکروسافت برای رقابت با اپل دو دلیل قانع‌کننده نیز دارد؛ دلیل اول این است که سرفیس‌ پرو‌های این شرکت در سه ماهه گذشته 888 میلیون دلار سود خالص را برای مایکروسافت کسب کرده‌اند؛ آین آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دو برابر شده است. شاید این آمار در مقابل فروش 6 میلیارد دلاری مک‌بوک‌های اپل و 4.5 میلیارد دلاری آیپد‌های این شرکت چیزی نباشد اما افزایش آمارفروش سرفیس‌های مایکروسافت باعث شده تا این شرکت به فکر رقابت سخت‌افزاری نیز بیفتد؛ هر چند مایکروسافت بارها اعلام کرده که دوست ندارد به طور مداوم وارد عرصه‌ی تولید و انتشار سخت‌افزار‌ها و گجت‌های مختلف شود.

از طرفی دیگر سرفیس پرو‌های مایکروسافت در چند سال اخیر واقعا توانسته‌اند اثر بسیار خوبی را بر روی کاربران بگذارند و توجه آن‌ها را به خود جلب کنند. فروش تبلت‌های دوست‌داشتنی مایکروسافت هرروز بیشتر شده و دیگر شرکت‌ها نیز به معنای واقعی کلمه در حال کپی زدن از سرفیس‌های مایکروسافت هستند. اپل با آیپد ایر پرو به سراغ سرفیس‌های مایکروسافت آمد و گوگل نیز به تازگی از تبلت ویژه‌‌ی پیکسل C رونمایی کرد. مایکروسافت نیز برای بیشتر کردن رقابت خود سرفیس پرو 4 را دیشب معرفی کرد و از همه‌ مهم‌تر شاهد اولین لپ‌تاپ این شرکت موصوم به سرفیس بوک پرو نیز بودیم.

مقایسه: سرفیس بوک مایکروسافت چگونه رقابتی را با آیپد پرو، مک‌بوک پرو و سرفیس پرو دارد؟

سرفیس بوک پرو، اولین لپ‌تاپ مایکروسافت، دارای نمایشگری فوق‌العاده بوده و از مشخصات سخت‌افزاری بسیار بالایی بهره می‌برد. مهم‌تر از همه این  لپ‌تاپ قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت را تنها با فشار دادن یک دکمه دارد. در واقع لپ‌تاپ سرفیس بوک پرو، تبلتی شبیه به تبلت‌های سرفیس مایکروسافت بوده که دارای یک داک کیبورد نیز است. این داک کیبورد در برخی از نسخه‌های لپ‌تاپ دارای پردازنده‌ی گرافیکی جداگانه بوده که باعث می‌شود تا با وصل شدن نمایشگر به داک، قدرت لپ‌تاپ نیز بیشتر شود.

اگر نگاهی به محصولات اخیر مایکروسافت بیندازیم، متوجه خواهیم شد که این شرکت درحال عرضه‌ی محصولاتی برای رقابت مستقیم با اپل بوده است. آیپد پرو اپل شاید از لحاظ سخت‌افزاری کمی ضعیف‌تر باشد اما در حال رقابت با سرفیس پرو مایکروسافت بوده و از طرفی سرفیس پرو 4 نیز در حال رقابت با مک‌بوک ایر اپل است.

بدون شک مقایسه‌ی سخت‌افزاری گجت‌های مختلف نشان از برتری یک گجت نمی‌تواند باشد چراکه مهم‌ترین عامل برای انتخاب محصول موردنظر، نحوه‌ی استفاده‌ی شما از آن محصول خواهد بود. با معرفی لپ‌تاپ‌های 2 به 1 هم، بیشتر شاهد تبدیل شدن لپ‌تاپ‌ها به تبلت‌های سبک و قابل حمل هستیم و در نهایت باید دید کدام شرکت می‌تواند سود بیشتری را از محصولات خود به دست آورد.

مقایسه: سرفیس بوک مایکروسافت چگونه رقابتی را با آیپد پرو، مک‌بوک پرو و سرفیس پرو دارد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال