چگونه از تصاویر گوشی‌هوشمند خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنیم؟

اگر شما هم از جمله‌ی کسانی باشید که شبانه‌روز در حال گرفتن عکس‌های مخلتف هستند، با از دست رفتن اطلاعات و یا گم شدن گوشی خود، احساس بسیار بدی به شما دست می‌دهد چرا که تمامی تصاویر ثبت شده‌ی خود را از دست داده‌اید. پس همین حالا به فکر گرفتن نسخه‌ی پشتیبان از تصاویر خود باشید. […]

اگر شما هم از جمله‌ی کسانی باشید که شبانه‌روز در حال گرفتن عکس‌های مخلتف هستند، با از دست رفتن اطلاعات و یا گم شدن گوشی خود، احساس بسیار بدی به شما دست می‌دهد چرا که تمامی تصاویر ثبت شده‌ی خود را از دست داده‌اید. پس همین حالا به فکر گرفتن نسخه‌ی پشتیبان از تصاویر خود باشید. اما اگر راه حل آن را نمی‌دانید؟ پس با ما همراه باشید!

چرا از عکس‌های خود بکآپ بگیریم؟

muo-android-photobackup-e1426750078922

اگر از موضوع دزیده‌شدن یا گم شدن تلفن بگذریم، موارد زیادی ممکن است که دستگاه شما را دچار آسیب کند. به عنوان مثال اگر تلفن شما به هر دلیل خراب شود و امکان درست کردن آن نیز وجود نداشته باشد، آنگاه چه خواهید کرد؟ شاید با خود بگویید که اطلاعات قابل بازیابی هستند اما باید بدانید که موارد بسیار زیادی گزارش شده که تلفن یا تبلت افراد درون آب افتاده و به همین دلیل، تمامی اطلاعات آنها از بین رفته است.

برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان، تنها کافیست چند مرحله‌ی کوتاه را انجام دهید و همه چیز به سادگی، انجام خواهد شد.

آپلود کردن تصاویر : WiFi بهتر است یا اینترنت موبایل؟

زمانی که صحبت از آپلود کردن به میان می‌آید، دو راه پیش روی شما برای انجام این کار وجود دارد. اولین راه استفاده از اینترنتهای همراه و دومین راه استفاده از WiFi. در کنار این موضوع، اینترنت‌های همراه، این روزها از سرعت بسیار بالایی برخوردارند و شاید شما را وسوسه کنند اما اگر در نزدیکی خود و مناطق عمومی می‌توانید از اینترنت رایگان استفاده کنید، به سراغ WiFi بروید چرا که قصد دارید تصاویری حجیم و با وضوح تصویر بالا را آپلود کنید.

این تصاویر با کیفیت، حجم بسیار بالایی هم دارند و به همین دلیل، می‌توانند پهنای باند اینترنت همراه شما را مصرف کرده و در نتیجه، شما را به خرج کردن بیاندازند. البته باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید تصاویر موجود در تلفن خود را در یک کامپیوتر قرار دهید، این نگرانی‌ها وجود ندارد.

انتقال عکس‌ها به کامپیوتر

برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از تصاویر و انتقال آنها به کامپیوتر، تنها به یک کابل USB نیاز دارید که معمولا همراه با تلفن ارائه می‌شود. پس از اتصال تلفن خود به کامپیوتر، می‌توانید عکس‌ها را روش‌های مختلفی به سیستم خود منتقل کنید. برای این کار، حتی می‌توانید از FTP هم استفاده کنید (برای آشنایی بیشتر با FTP، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را مطالعه نمایید).

muo-android-photobackup-options

ساده‌ترین راه، مشاهده‌ی مستقیم اطلاعات از داخل کامپیوتر است، چیزی که برای انجام در سیستم‌عامل ویندوز، باید وارد My Computer یا Computer شوید.

اگر از یک تلفن اندرویدی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنید، زمانی که آن را به سیستم خود وصل می‌کنید با یک پیغام متصل شدن گوشی به سیستم روبه‌رو می‌شوید. در این قسمت، این سوال که با چه روشی، MTP یا PTP، می‌خواهید تلفن خود را به کامپیوتر وصل کنید نیز پرسیده می‌شود که باید معنای آنها را بدانید. این دو، به دوربین‌دیجیتال مربوط بوده و تمرکز اصلی آنها بر روی ارسال عکس‌ها می‌باشد. البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد ولی برای اینکه بخواهید عکس‌ها را به سادگی منتقل کنید، همین گزینه که احتمالا به این صورت (MTP or PTP) نوشته شده را انتخاب کنید تا در ادامه، فقط تصاویر قابل مشاهده باشند.

عکس‌های موجود در تلفن‌های اندرویدی، معمولا در پوشه‌ای با نام DCIM ذخیره می‌شوند. سعی کنید آن را پیدا کرده و عکس‌ها را به سیستم خود منتقل کنید تا عملیات گرفتن نسخه‌ی پشتیبان آغاز شود. پس از انجام این‌کار، حالا شما این شانس را دارید که بتوانید تصاویر بکآپ‌گیری شده را از تلفن خود پاک کرده و فضای بیشتری را برای گرفتن عکس‌های جدید داشته باشید.

کاربرانی که از سیستم‌عامل Mac OS X استفاده می‌کنند، برای انتقال اطلاعات از تلفن اندروید خود باید از نرم‌افزار Android File Transfer برای کپی کردن اطلاعات خود استفاده کنند. با توجه به اینکه چه کمپانی‌ای تلفن شما را ساخته، احتمالا نرم‌افزارهای مخلتف برای انتقال اطلاعات و یکپارچه‌سازی آنها با کامپیوترهای شخصی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، HTC نرم‌افزارهای زیادی را برای انجام این کار در اختیار کاربران قرار داده است.

muo-microsd-phone

اگر تصاویر و اطلاعات شما در کارت حافظه‌ی تلفن شما ذخیره شده، باید آن را بیرون آورده و به وسیله‌ی یک کارت‌خوان، آن را به سیستم خود وصل کنید و کار تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان را انجام دهید. البته انجام این کار به صورت دستی (و بدون استفاده از نمایش اطلاعات در حالت MTP or PTP) می‌تواند سرعت شما را در انجام این کار و احتمالا پیدا کردن تمامی تصاویر، سخت کند.

اگر قصد دارید تا تصاویر خود را به صورت خودکار ذخیره کنید، احتمالا باید به سراغ استفاده از شبکه‌های ابری بروید. با ما همراه باشید.

فرستادن تصاویر به شبکه‌ی ابری

اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند عکس‌های شما را به صورت خودکار برای شبکه‌های ابری ارسال نمایند. اگر پیش از این از Dropbox استفاده نکرده‌اید، بهترین انتخاب برای شما، همین سرویس خواهد بود. پس از نصب اپلیکیشن این سرویس، می‌توانید تصاویر (و حتی ویدئوها و یا فایل‌های دلخواه) خود را برای ارسال آماده کرده و آنها را در شبکه‌ی ابری آن، آپلود نمایید. در این صورت می‌توانید به عکس‌ها و اطلاعات خود، از هر سیستم و هر کجا که باشید، دسترسی پیدا کنید.

muo-android-photobackup-dropbox

برای افرادی که به جای Dropbox از Google Drive استفاده می‌کنند، اپلیکیشن Gallery Drive Sync بهترین انتخابیست که آنان را قادر می‌سازد عکس‌های خود را با سرویس Google Drive، یکپارچه نمایند. بسیاری از افراد، این روش را برای +Google مورد استفاده قرار می‌دهند.

اپلیکشن خودکار +Google می‌تواند با رفتن به مسیر Menu و سپس Settings، فعال شود و پس از آن، این سرویس به صورت خودکار تمامی عکس‌های شما را با نهایت امنیت، آپلود می‌کند. برای آپلود تصاویر نیز می‌توانید از WiFi و یا ترکیبی از آن و اینترنت موبایل خود استفاده کنید.

سرویس شبکه‌ی ابری OneDrive مایکروسافت را نیز نباید فراموش کنید، سرویس که یک اپلیکیشن اندرویدی مخصوص به خود داشته و می‌تواند تمامی تصاویر و ویدئوهای شما را به صورت خودکار با شبکه‌ی ابری یکپارچه سازد. Camera Backup اپلیکیشنی فوق‌العاده بوده که به صورت غیرمحسوس در تلفن شما اجرا می‌شود و می‌تواند تصاویر را با استفاده از WiFi و یا اینترنت موبایل، به شبکه‌ی ابری OneDrive منتقل نماید.

چگونه اطلاعات خود را یکپارچه (Sync) می‌کنید؟

اگر از یکی از این روش‌هایی که در این آموزش بیان شد استفاده کنید، می‌توانید تقریبا مطمئن باشید که هیچ کدام یک از تصاویر خود را از دست نمی‌دهید. اما آیا روش دیگری وجود دارد که شما از آن استفاده می‌کنید و ما آن را بیان نکردیم؟ پس نظرات خود پیرامون این مقاله و روش‌های انجام این کارها با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال