چگونه می‌توان تنظیمات چرخش خودکار اندروید را تغییر داد؟

بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی اندازه‌ای بزرگ دارند و ممکن است کاربران بخواهند تصاویر و یا محتویات به نمایش درآمده در گوشی خود را به صورت افقی (حالت Landscape) مشاهده کنند. در چنین حالتی می‌توان با چرخاندن گوشی، محتویات را نیز به صورت افقی مشاهده نمود اما ممکن است این حالت در برخی از گوشی‌ها […]

بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی اندازه‌ای بزرگ دارند و ممکن است کاربران بخواهند تصاویر و یا محتویات به نمایش درآمده در گوشی خود را به صورت افقی (حالت Landscape) مشاهده کنند. در چنین حالتی می‌توان با چرخاندن گوشی، محتویات را نیز به صورت افقی مشاهده نمود اما ممکن است این حالت در برخی از گوشی‌ها غیر فعال، و یا تنظیمات مربوط به آن درست انجام نشده باشد.

در مورد اندروید مارشمالو، کارهای زیادی هست که کاربران می‌توانند انجام داده و این ویژگی را به صورت کامل فعال کنند. اگر از لانچر گوگل (Google Now Luncher) نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید در ادامه با ما باشید تا تنظیمات مربوط به چرخش خودکار صفحه‌نمایش را انجام دهیم. تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید مربوط به این بخش بوده و عکس سمت راستی برای Google Now Luncher و عکس سمت چپی نیز مربوط به اندروید مارشمالو می‌باشد.

How to change Android auto-rotate settings 2

همانطور که مشاهده می‌کنید، ابتدا باید وارد تنظیمات شوید. پس از وارد شدن به این بخش، اگر از اندروید مارشمالو استفاده می‌کنید، وارد بخش Accessibility شده و گزینه‌ی مربوط به چرخش خودکار یعنی Auto-Rotate را فعال کنید. اگر از لانچر گوگل استفاده می‌کنید، باید وارد قسمت Home Screen شده و همین کار را در این بخش انجام دهید. همانطور که مشاهده می‌کنید، این امکان برای لانچر گوگل نیز وجود دارد تا کاربران به صفحه‌نمایش دستگاه نیز اجازه‌ی چرخیدن دهند. با این حال، گزینه‌ی Auto-Rotate به صورت پیش‌فرض در بسیاری از گوشی‌های هوشمند فعال می‌باشد.

البته این امکان نیز برای کاربران وجود دارد که از چنین موضوعی جلوگیری نموده و با غیر فعال کردن این بخش، از چرخش خودکار صفحه‌ی دستگاه خود، جلوگیری نمایند. این گزینه‌ را در قسمت تنظیمات سریع یا quick settings نیز می‌توان یافت.

اما زمانی که این قابلیت را در گوشی خود فعال می‌کنید، می‌بینید که حتی امکان چرخیدن صفحه برای بسیاری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف نیز وجود دارد. همچنین در منوی اصلی گوشی و با چرخاندن دستگاه، تمامی بخش‌های مختلف همچون نوار جستجو، میزان شارژ باتری، ساعت و موارد دیگر، همگی می‌چرخند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال