زمان تعویض باتری موبایل رسیده؟

تشخیص این‌که زمان تعویض باتری موبایل رسیده یانه خیلی سخت نیست. با مطالعه‌ی این مقاله می‌توانید بهترین زمان را برای تعویض باتری‌تان به دست بیاورید. بیاید قبل از هرچیز علائم و نشانه‌های خرابی باتری موبایل را بررسی می‌کنیم تا یک زمان دقیق‌تر برای تعویض باتری موبایل به دست بیاوریم. اگر باتری گوشی‌تان علائم زیر را […]

تشخیص این‌که زمان تعویض باتری موبایل رسیده یانه خیلی سخت نیست. با مطالعه‌ی این مقاله می‌توانید بهترین زمان را برای تعویض باتری‌تان به دست بیاورید. بیاید قبل از هرچیز علائم و نشانه‌های خرابی باتری موبایل را بررسی می‌کنیم تا یک زمان دقیق‌تر برای تعویض باتری موبایل به دست بیاوریم. اگر باتری گوشی‌تان علائم زیر را دارد، بدانید که زمان تعویض باتری موبایل‌تان رسیده

علائمی که نشان میدهد باتری گوشی خراب است

علائم سخت افزاری عبارتند از:

  • لک افتادن روی باتری
  • باد کردن باتری
  • داغ شدن سریع

علائم نرم افزاری:

  • کند شارژ شدن یا خیلی سریع شارژ شدن
  • خاموش شدن ناگهانی گوشی یا پرش شارژ
  • روشن شدن گوشی فقط در زمان اتصال به شارژر

پدیدار شدن علائم بالا بر روی باتری موبایل شما می‌تواند نشان دهنده این باشد که وقت آن رسیده تا اقدام به خرید باتری موبایل جدید کنید، چرا که باتری گوشی شما فرسوده شده و دیگر کارایی سابق را ندارد. در ادامه این علائم را زیر ذره بین می‌بریم تا برای تعویض کردن باتری موبایل‌تان بهتر تصمیم بگیرید

  • لک افتادن روی باتری

وجود لکه‌های سفید رنگ روی باتری موبایل جزو اولین علائمی‌ست که به شما این اخطار را می‌دهد که حالا وقت آن رسیده تا باتری موبایل خود را تعویض کنید. البته با توجه به نوع باتری، ممکن است این علائم به شکل‌های مختلفی قابل مشاهده باشد و همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می‌دهیم تا به سراغ منبع اصلی ایت مطلب در وب‌سایت ماکروتل بروید و مقاله‌ی از کجا بفهمیم باتری گوشی خراب است را مطالعه کنید.

باد کردن باتری گوشی

  • باد کردن باتری

یکی از اصلی‌ترین علائم خرابی باتری، باد کردن آن است. باتری را از گوشی خارج کنید و روی یک سطح صاف قرار داده و بچرخانید، اگر باتری به خوبی چرخید یعنی خراب شده و باید در سریع‌ترین زمان ممکن باتری را تعویض کنید تا از خطرات احتمالی مثل آتش گرفتن یا منفجر شدن باتری جلوگیری کنید

  • داغ شدن سریع باتری

اگر در زمان‌های استندبای و اوقاتی که از گوشی خود با برنامه‌های سبک استفاده می‌کنید، باتری گوشی‌تان داغ کرد، یعنی باتری خراب است و باید به فکر تعویض آن باشید

علائم نرم ‌افزاری که زمان تعویض باتری موبایل را به ما گوش‌زد می‌کند

گاهی اوقات در زمان استفاده از گوشی موبایل، بدون این که نیاز باشد تا باتری خود را در آورده و آن را از نظر فیزیکی بررسی کنید، وجود برخی از علائم نشان دهنده خراب شدن باتری است که بر اساس این نشانه‌ها می‌توانید تشخیص دهید که آیا زمان تعویض باتری موبایل رسیده یانه

از مهم ترین علائم نرم ‌افزاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شارژ شدن سریع یا کندتر از معمول و خالی شدن غیر معمول شارژ باتری

زمانی که گوشی موبایل خود را به شارژ می زنید، اگر در مدت زمان کوتاهی و با سرعت زیاد گوشی شارژ شود و یا اگر شارژ شدن آن بسیار طولانی است، هر دو این موارد نشان دهنده خراب شدن باتری موبایل هست.

اگر زمانی هم که از گوشی خود استفاده می‌کنید با سرعت بسیار زیاد شارژ گوشی‌تان تمام می‌شود، این نیز علامت بسیار مهمی است که نشان می‌دهد سلامت باتری شما در شرایط مطلوبی قرار ندارد. به اصطلاح به این اتفاق پرش شارژ می گویند که جزء مهم ترین علائم خراب شدن آن است.

  • خاموش شدن ناگهانی گوشی

افرادی که باتری موبایل‌شان خراب شده، در هنگام کار با گوشی ناگهان با مشکل خاموش شدن موبایل مواجه می‌شوند. این مسئله نیز به دلیل وجود مشکل در باتری موبایل است و می‌تواند نشان ‌دهنده آن باشد که وقت آن رسیده تا برای تعویض باتری موبایل اقدام کنید.

  • روشن شدن گوشی تنها با اتصال به شارژ

اگر گوشی شما تنها با وصل شدن به شارژر روشن می‌شود، این یعنی باتری شما دیگر کارایی قبل را نداشته و لازم است تا برای تعویض کردن آن با یک باتری جدید اقدام کنید.

روشن شدن گوشی تنها با اتصال به شارژ

  • استفاده از برنامه‌های تست سلامت باتری

خوشبختانه امروزه شاهد فعالیت برنامه ‌نویسان بسیار زیادی در سراسر جهان هستیم و همین موضوع باعث شده تا هر لحظه شاهد به وجود آمدن اپلیکیشن‌های کاربردی مختلف باشیم.

 دسته‌ای از اپلیکیشن ها برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف گوشی‌های موبایل هستند. شما می‌توانید از این اپلیکیشن‌ها استفاده کرده و اجزای مختلف گوشی خود را از صفحه نمایش گرفته تا سی پی یو، رم و حتی باتری را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید. استفاده از برنامه هایی نظیر AccuBattery و Kaspersky Battery به شما کمک می‌کند تا به صورت نرم افزاری سلامت باتری خود را چک کنید.

استفاده از این نرم افزار‌ها فرایند فهمیدن خرابی موبایل را برای شما تسریع می‌بخشد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که حتماً به سراغ اپلیکیشن‌های حرفه‌ای و با کیفیت بروید، چرا که ممکن است اپلیکیشن‌های مختلفی در این زمینه باشند که کیفیت لازم را نداشته و نمی‌توانند به درستی وضعیت سلامت باتری موبایل شما را آنالیز کنند.

هنوز نمی‌دنید زمان تعویض باتری موبایل رسیده یانه؟

تعویض باتری گوشی با ماکروتل

اگر هنوز از خرابی و زمان مناسب برای تعویض باتری موبایل‌تان مطمعا نیستید می‌توانید با تیم ماکروتل تماس بگیرید و برای خرید باتری نو یا تعویض آن مشاوره بگیرید.

در این مجموعه؛ شما علاوه بر مشاوره برای خرید باتری موبایل اصلی تمامی برند‌ها مثل سامسونگ، آیفون، هواوی، اچ تی سی، ال جی و غیره؛ می‌توانید با مراجعه حضوری به شعبه‌های تعمیرات موبایل این مجموعه در تهران اقدام به تعویض باتری موبایل‌تان کنید.

تعویض باتری موبایل در ماکروتل چقدر زمان می‌برد؟

اصلا نگران این نباشید که باید مدت طولانی برای تعویض باتری موبایل‌تان در صف باشید. تیم ماکروتل با تجهیزات پیشرفته و متخصصین خود در کمتر از 1 ساعت باتری گوشی‌تان را تعویض می‌کند. به گفته‌ی خودشان سعی می‌کنند در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت باتری موبایل‌تان را تعویض کرده و با گارانتی به شما تحویل دهند.


پایان رپرتاژ اسپانسری

لینک کوتاه مقاله : bit.ly   tinyurl.com   is.gd