آموزش تعمیر گوشی افتاده در آب با انجام چند کار ساده

هنوز هم لحظه وحشتناک افتادن گوشی هوشمندم در استخر را فراموش نکرده‌ام. در آن زمان اطلاعات کمی در مورد راه حل تعمیر آن می‌دانستم، بنابراین مجبور شدم آن را همانطور رها کرده و گوشی جدیدی بخرم. این واقعا دردناکترین راه حل است. پس از اینکه این راه سخت را تجربه کردم، چندین ترفند برای تعمیر […]

هنوز هم لحظه وحشتناک افتادن گوشی هوشمندم در استخر را فراموش نکرده‌ام. در آن زمان اطلاعات کمی در مورد راه حل تعمیر آن می‌دانستم، بنابراین مجبور شدم آن را همانطور رها کرده و گوشی جدیدی بخرم. این واقعا دردناکترین راه حل است.

پس از اینکه این راه سخت را تجربه کردم، چندین ترفند برای تعمیر گوشی افتاده در آب پیدا کردم. اگر شما نیز به طور تصادفی گوشی خود را در استخر یا هر جای دیگری انداختید و دنبال راه‌هایی سریع برای تعمیر آن بودید، روش‌هایی را که در این مطلب گفته‌ایم، حتما امتحان کنید. البته اگر گوشی شما یکی از بهترین ها از لحاظ مقاومت در برابر آب مانند سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge نباشد.

sony-xperia-z3-plus-210-840x560

اولین کاری که باید انجام دهید، خارج کردن سریع گوشی از آب است. پس از آن، پنج کاری است که باید از انجام آن‌ها خودداری نمایید.

  • گوشی خود را روشن نکنید.
  • هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید زیرا ممکن است با این کار آب بیشتری به گوشی وارد شود.
  • به هیچ‌وجه به گوشی ضربه نزده و آن را تکان ندهید. (این کار ممکن است باعث فعال‌سازی شاخص آسیب مایعات (LDI) شود که گارانتی گوشی شما را باطل خواهد کرد.)
  • گوشی را فوت نکنید.
  • گوشی را گرم یا سرد نکنید.

5 گام برای تعمیر گوشی افتاده در آب:

گام اول: اول از همه باید گوشی خود را خاموش کنید. سپس گوشی را از قاب و محافظ آن دربیاورید. سیم کارت و کارت حافظه آن را خارج نمایید (این کار ممکن است در تمام گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر نباشد).

گام دوم: اکنون گوشی خود را به کمک یک پارچه یا کاغذ خشک کنید. مواظب باشید که حین انجام این کار، آب را پخش نکنید.

گام سوم: با دقت از یک جارو برقی برای خشک کردن گوشی استفاده کنید، البته اگر آب زیادی داخل گوشی رفته باشد. شما همچنین می‌توانید گوشی خود را به مدت دو تا سه روز در یک کیسه پر از برنج قرار دهید. این یک ترفند قدیمی برای خشک کردن گوشی است. علاوه بر این می‌توانید از بسته‌های ژل سیلیکا که در جعبه‌های کفش به راحتی یافت می‌شود، استفاده کنید.

گام چهارم: شما باید چند روزی گوشی خود را خشک کنید. سپس سیم‌کارت و کارت حافظه را در گوشی قرار داده و آن را روشن کنید. اگر گوشی روشن نشد، باید آن را شارژ نمایید. و اگر به طور کلی شارژ نشد، باید باتری آن را عوض کنید.

گام پنجم: اگر با انجام تمام روش‌ها گوشی شما تعمیر نشد، باید آن را به مرکز تعمیر موبایل ببرید.

سعی کنید از قاب‌های ضدآب استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید گوشی شما با چنین مشکلاتی مواجه شود و می‌خواهید قاب و محافظ جدیدی برای آن بخرید، بهتر است قاب‌های ضدآب را امتحان کنید. چندین مارک شناخته شده مانند Griffin Survivor هستند که قاب‌های بسیار خوبی را با قابلیت مقاومت در برابر آب طراحی می‌کنند.

griffin-survivor-waterproof-iphone-case_6

باید قدرت واقعی گوشی خود را بدانید

افراد زیادی را می‌شناسم که قابلیت گوشی خود را از نظر مقاومت در برابر آب امتحان کرده‌اند. حتما شما هم قبل از اینکه گوشی‌تان در آب بیافتد، چنین کاری را انجام دهید.

من یک تجربه وحشتناکی از چک کردن مقاومت گوشی در برابر آب دارم. بدون اینکه شرایط دقیق توضیح داده شده توسط سازنده را بخوانم و مهمتر از آن، از تمام جوانب مثبت و منفی این کار آگاهی داشته باشم، گوشی خود را برای مدت طولانی در عمق آب قرار دادم و فکر می‌کردم که به اندازه کافی در برابر همه چیز مقاوم است.

اما زمانی که گوشی را از آب بیرون آوردم، به طور کلی خراب شده بود. پس از آن هرگز از چک کردن قدرت واقعی گوشی خود غافل نشدم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال