آموزش شیوه‌های افزایش لایک‌ در فیسبوک

در دنیای بزرگ شبکه‌های اجتماعی که هم اکنون بسیاری از افراد سرتاسر دنیا در آن در حال زندگی کردن هستند، میزان لایک (Like) و شِیر (Share) پست‌های هر فرد جزو حیاتی‌ترین شاخصه‌های توجه دیگران محسوب می‌شود. اما در این باره باید گفت که هم اکنون بدست آوردن لایک، کار بسیار آسانی نبوده (با توجه به […]

در دنیای بزرگ شبکه‌های اجتماعی که هم اکنون بسیاری از افراد سرتاسر دنیا در آن در حال زندگی کردن هستند، میزان لایک (Like) و شِیر (Share) پست‌های هر فرد جزو حیاتی‌ترین شاخصه‌های توجه دیگران محسوب می‌شود. اما در این باره باید گفت که هم اکنون بدست آوردن لایک، کار بسیار آسانی نبوده (با توجه به بروزرسانی‌های جدید در الگوریتم شبکه‌های اجتماعی) و در واقع کاربر مجبور خواهد بود که در طول روز به طور ممتد آپدیت‌ها و بروزرسانی‌های جدید را بر روی دیوار حساب کاربری خود قرار دهد. اما گاهی این سوال برای شما پیش خواهد آمد که به منظور افزایش بازدیدها و همچنین بیشتر شدن تعداد لایک‌های یک پست به طور طبیعی چه راه کار‌هایی وجود دارد؟ محققان در طی تحقیقات خود به جواب‌های بسیار جالبی رسیده‌اند. با تک‌نیوز به منظور بررسی این موارد همراه باشید.

بهترین زمان انتشار پست در فیسبوک

how-to-get-more-likes-on-facebook-according-to-research-best-time-to-post

استفاده از این مورد به منظور افزایش تعداد لایک‌های یک پست، کار بسیار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد. در واقع هنگامی که اکثر کاربران در حال انتشار پست‌های خود و یا در حال انجام کار نبوده و این موقعیت، زمانی طلائی به منظور ارائه پست و بروزرسانی وضعیت می‌باشد.

اخیرا تحقیقاتی بر روی میلیون‌ها کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک انجام شده است که نشان می‌دهد، کاربران این شبکه بیشتر در هنگام بعد از ظهر و غروب خورشید به حساب کاربری خود مراجعه کرده و به گشت‌زنی در این بخش می‌پردازند. ساعات 7 تا 8 بعد از ظهر جزو پرترافیک‌ترین اوقات روز به حساب می‌آیند.

البته در این تحقیقات از زمان محلی EST یا همان Eastern Time به منظور تعیین زمان میانگین استفاده شده است. در این مورد توسط موتور جستجوی پیشرفته Wolfram Alpha، حساب‌های کاربری اشخاص بررسی شد و مشخص شد که زمان میانگین تعیین شده مربوط به زمان استاندارد کشور پهناور هند می‌باشد. البته جالب است بدانید که مردم این کشور بیشتر در فاصله‌های زمانی 6 تا 9 شب به فعالیت در شبکه اجتماعی فیسبوک می‌پردازند.

در واقع انتشار پست در هنگام نبود دیگر کاربران در شبکه‌های اجتماعی، منطقی‌ترین راه به منظور افزایش تعداد لایک‌های یک پست به نظر می‌رسد.

وبسایت Klout که در زمینه خدمات رسانی به کاربران شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد، اینطور اضافه می‌کند که “به نظر می‌رسد که در پایان هفته از تعداد کاربران آنلاین شبکه‌ اجتماعی فیسبوک کم می‌شود. همچنین جالب است بدانید که در روز Sunday یا همان یکشنبه، بیشترین بازدید از صفحات شبکه اجتماعی فیسبوک به عمل می‌آید.” البته تحقیقاتی نیز در گذشته نه چندان دور بر روی این مورد انجام گرفته است و به وضوح مشخص شد که قرار دادن پست‌ها در روز یکشنبه باعث افزایش تعداد لایک‌ها آن پست خواهد شد.

همچنین اپلیکیشنی به نام Buffer که در زمینه زمان بندی پست‌های کاربران به منظور افزایش تعداد بازدید آنها فعالیت دارد، خود از انتشار پست‌های در زمان پیک بازدید شبکه‌های اجتماعی خودداری می‌کند. وبسایت وابسته به این برنامه این طور اظهار می‌کند که “ساعت 11 شب زمانی که بر روی پنجره خانه‌ها ستاره می‌نشیند، تعداد کلیک بر روی محتوای پست‌ها تا 25 درصد افزایش یافته و هر کلیک باعث افزایش دوباره بازدیدها خواهد شد.

غالبا بازه‌های زمانی انتشار پست در فیسبوک باید چگونه باشد؟

how-to-get-more-likes-on-facebook-according-to-research-frequency

هم اینک در قسمت زیر به آموزش چگونگی انتشار پست‌هایتان در شبکه اجتماعی فیسبوک به منظور افزایش بازدید، خواهیم پرداخت (البته تاثیر آن آنچنان زیاد نخواهد بود):

شاید از اطرافیان خود این جمله را بسیار شنیده باشید که “بهتر است به منظور افزایش بازدید، در طی روز تنها یک یا دو پست را به اشتراک بگذارید “. در جای دیگر نیز بسیاری از افراد اینطور می‌گویند که “به دلیل نوع الگوریتم بازخورد خبری شبکه فیسبوک بهتر است به میزان زیادی در طی روز، پست منتشر کنید تا حداقل تعداد کمی از آنها به دست دوستان شما برسد.” باید بگوییم که هیچ کدام از این گفته‌ها با چینش الگوریتم بازخورد خبری شبکه اجتماعی فیسبوک تطابق نداشته و به هیچ وجه در این روند آنچنان تاثیر گذار نخواهند بود.

کمپانی Hubspot نیز که در زمینه بازاریابی نرم افزاری در حال فعالیت است، در این زمینه این طور اضافه می‌کند که “هیچ فرمول خاصی و جادویی در زمینه تعیین بازه‌های زمانی انتشار پست‌ها به منظور افزایش بازدید کاربران وجود ندارد.” در واقع باید گفت که این مورد نه آنکه به هیچ چیز بلکه به همه چیز بستگی دارد.

در حقیقت افزایش بازدید یک پست به سن بازدید کنندگان و دنبال کنندگان، علاقه‌مندی آنها، عادات مربوط به ساختار فیسبوک و بسیاری از موارد دیگر بستگی خواهد داشت. 

بنابراین با این حال بهترین روش، استفاده از تجربیات خود کاربران بوده و پس از آن بهتر است به این نتیجه گیری برسیم که آیا استراتژی در پیش گرفته شده صحیح است یا نه. در ابتدای کار، یک تا دو بار در روز به منظور انتشار پست‌های خود به شبکه اجتماعی فیسبوک مراجعه کنید و سپس در این حالت، بازه‌های زمانی متفاوت را امتحان کنید. در پایان نتایج بدست آمده را مشاهده کنید و به این نتیجه برسید که کدامیک از بازه‌های زمانی به منظور انتشار پست و افزایش بازدید برای حساب کاربری شما مفیدتر و ارزشمندتر خواهد بود.

بهترین و مناسب‌ترین میزان تعداد کاراکتر‌های یک پست به منظور افزایش بازدید آن چقدر است؟

how-to-get-more-likes-on-facebook-according-to-research-length

در زمینه بهترین و منا‌سب‌ترین تعداد کاراکترهای یک پست جهت افزایش میزان بازدید، نظرها و پیشنهادات بسیار زیادی وجود دارد. اما در نهایت بهترین تعداد به منظور افزایش بازدید پست یک کاربر به میزان علاقه‌مندی او به لایک خوردن و یا به اشتراک گداری آن بستگی خواهد داشت.

در حقیقت پست‌هایی با تعداد کاراکتر کمتر، لایک‌های بیشتری را خواهند گرفت و برخلاف آن، پست‌هایی با تعداد کاراکتر بیشتر، به میزان بیشتری به اشتراک گذاشته خواهند شد.

یکی از محققان شبکه‌های اجتماعی بنام Dan Zarrella در این باره می‌گوید که پست‌های کوتاهی با تعداد کاراکتر کمتر از 100 عدد، بیشترین شانس را به منظور دریافت لایک خواهند داشت. در همین زمینه، کمپانی Blitzmetrics که در حوزه تحقیقات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فعال است، به تازگی مطالعاتی را بر روی حساب کاربری 120 میلیون از کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک داشته است و در پایان به این نتیجه رسیده است که تعداد کاراکترهای جادویی به منظور افزایش تعداد لایک و به اشتراک گذاری پست‌ها، میزان 80 تا 120 عدد می‌باشند.

بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که تعداد کاراکترهای موثر به منظور افزایش تعداد لایک و به اشتراک گذاری پست‌ها، متونی با تعداد کاراکتر نزدیک به 100 عدد هستند.

Zarrella در ادامه این طور اضافه می‌کند که پست‌هایی با تعداد کاراکتر بیش از 400 عدد، بیشترین تعداد به اشتراک گذاری را تجربه خواهند کرد. البته بهتر است بدانید که در پست‌هایی با تعداد بیش از 400 کاراکتر، علامتی به شکل “…See More” یا “Continue Reading” یا “…بیشتر” به نمایش در خواهد آمد و طبق آمار بدست آمده، پست‌هایی با تعداد کاراکتر بین 450 تا 700 عدد، بیشترین شانس را برای به اشتراک گذاری خواهند داشت.

how-to-get-more-likes-on-facebook-according-to-research-sharing-links

یک ترفند بسیار مهم: اگر قصد به اشتراک گذاری لینک یا پیوندی را داشته باشید، ابتدا متنی کوتاه را بر روی پست قرار داده و لینک را در ادامه آن درج کنید. سپس به محض دیدن پیش نمایش لینک مورد نظر (که به طور خودکار توسط فیسبوک به نمایش در می‌آید)، لینک نوشته شده خود را پاک کنید.

همچنین بر اساس یکسری از تحقیقات انجام گرفته توسط شبکه اجتماعی فیسبوک، این طور مطرح شده است که کاربران این شبکه اجتماعی تمایل بیشتری به کلیک کردن بر روی کادرهای به نمایش درآمده در هنگام قرار دادن یک پیوند بر روی پست داشته و این حالت را بیشتر از کلیک کردن بر روی یک لینک معمولی در انتهای یک پست می‌پسندند.

بهترین و مناسب‌ترین محتوای فایل‌های تصویری و چند‌ رسانه‌ای به منظور افزایش تعداد لایک‌های یک پست

how-to-get-more-likes-on-facebook-according-to-research-photos

جالب است بدانید که طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده، پست‌هایی که در کنار دیگر مطالب متنی خود از وجود حداقل یک عکس یا فیلم بهره می‌برند، نسبت به پست‌هایی که فاقد این ویژگی‌ هستند، به میزان 37 درصد، توجه کاربران را بیشتر به سمت خود جلب می‌کنند. بنابراین اگر قصد جذب بازدید کنندگان بیشتری را داشته و علاقه‌مند به افزایش تعداد لایک‌های و به اشتراک گذاری پست‌های خود هستید، حتما در پست‌های ارائه شده توسط خود حداقل یک فایل عکس و یا فیلم را به آن ضمیمه کنید.

در دیگر حالت می‌تواند از تجربه‌های علمی در این زمینه استفاده کنید. برای مثال به منظور درج عکس در پست خود به جهت افزایش تعداد لایک‌های آن می‌توانید از تصاویری احساسی و جذاب و یا نقل قول‌های الهام‌ بخش استفاده کنید. در واقع این دو مورد همیشه طرفداران زیادی داشته‌اند و کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. اپلیکیشن Pablo یکی از ابزار‌های آنلاین وبسایت Buffer بوده و توسط آن نیز می‌توانید با درج متن بر روی عکس‌های خود و دیگر ویرایش‌های موجود در این زمینه، تصاویر خیره کننده‌ای را بر روی شبکه اجتماعی خود قرار داده و امتیازات خوبی را در این زمینه به نفع خود کسب کنید.

how-to-get-more-likes-on-facebook-according-to-research-video-reach

همانطور که در بسیاری از تنظیمات پیشفرض اکثر کاربران فیسبوک، عمل پخش خودکار فایل‌های ویدئویی در فضای news feed دیده می‌شود، براساس آمار‌های موجود هم اینک میزان پخش فیلم‌ها و رغبت کاربران به تماشای آنها از همین میزان در مورد عکس‌ها در حوزه محتوایی در حال پیشی گرفتن بوده و در حال تبدیل شدن به جذاب‌ترین حالت محتوایی پست‌ها می‌باشد. طبق آمار ارائه شده از موسسه SocialBakers (تصویر بالا) که از ابتدای ماه اکتبر سال 2014 تا پایان ماه فوریه 2015 در حال ارزیابی بر روی محتوای پست‌ها و اطلاعات مربوط به آنها بوده، این نتیجه حاصل شده است که پست‌هایی با محتوای فیلم، بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی را به سمت خود جذب کرده و بعد از آن، پست‌هایی با محتوای متنی، پیوند و عکس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در ادامه شبکه اجتماعی فیسبوک، خود در مورد این مسئله این طور خاطر نشان می‌کند که “مسلما فیلم‌هایی که از نظر زمانی کوتاه هستند، کاربران بیشتری را در فضای بازخورد خبری یا همان news feed فیسبوک جذب کرده و تماشا کنندگان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. این مسئله را به یاد داشته باشید که در حالت پخش خودکار ویدئو در این فضا، فیلم مزبور در حالت پخش بدون صدا به نمایش درمی‌آید و در واقع بعد از کلیک کردن و یا لمس کاربر بر روی آن است که به سمت پخش فیلم منتقل شده و در نتیجه می‌توان به صدای آن نیز گوش فرا داد. در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که فیلم‌هایی با محتوای جالب و جذب کننده تصویری که وابستگی خاصی به صدای در حال پخش نداشته باشند، می‌توانند تعداد تماشا کنندگان بیشتری را به خود اختصاص داده و در نتیجه در این زمینه موفق‌تر باشند.

البته از زمان خریداری شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط کمپانی فیسبوک، ویژگی ضبط تصاویر و انتقال آن به طور مستقیم به حساب کاربری فیسبوک کاربر و به اشتراک گذاری آن جزو قابلیت‌های بسیار کاربردی این شبکه است که نمی‌توان به آسانی از کنار آن گذشت.

از چه تیتر‌هایی می‌توان به منظور افزایش تعداد لایک یک پست استفاده کرد؟

how-to-get-more-likes-on-facebook-according-to-research-trending-topics

همانطور که می‌دانید یکی از ویژگی‌ها و یا شاید یکی از معایب شبکه اجتماعی فیسبوک، نمایش پست‌های شما در فضای بازخورد خبری دیگر افراد این شبکه در هنگام لایک کردن و یا نظر گذاشتن شما می‌باشد. اما شما می‌تواند از این ترفند به نفع خود استفاده کرده و در پست‌های خود از تیتر‌های جذابی به منظور جذب هرچه بیشتر کاربران این شبکه کمک بگیرید.

جالب است بدانید که الگوریتم فیسبوک به این شکل تنظیم شده است که توجه صفحه بازخورد خبری به محتواهای به نمایش درآمده در زمان مناسب و بجا، بیشتر باشد و در نتیجه و با توجه به این حالت می‌توانید به دریافت تعداد بازدید بیشتر اقدام کنید. حتی براساس تحقیقات بدست آمده که بر روی تعداد نسبتا کمی از پست‌های شبکه اجتماعی فیسبوک انجام شد، این نتیجه بدست آمد که پست‌های که به این شکل منتشر شده‌اند، 6 درصد بیشتر از دیگر پست‌ها، توجه کاربران را به خود جلب کرده‌اند. پس به دنبال‌ آن، تعداد لایک‌ها، نظر‌ها، به اشتراک گذاری‌ها و همچنین تعداد کلیک‌های بر روی آن افزایش خواهد یافت و کاربر به هدف اصلی خود خواهد رسید.

مسلما راه‌هایی بسیار زیادی به منظور فهمیدن گرایش‌های کاربران به بازدید در بازه‌های مختلف زمانی وجود دارد. یکی از آنها استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین موجود در وبسایت‌هایی به همین منظور می‌باشد. بنابراین با دریافت اطلاعات مربوط به این زمینه می‌تواند محتوای پست‌های خود را به آن موضوع تعیین شده ربط داده و از همین طریق تعداد بازدید و لایک قابل توجهی را تجربه کنید.

how-to-get-more-likes-on-facebook-according-to-research-hashtags

یکی دیگر از مواردی که به افزایش بازدید پست‌های شبکه‌‌های اجتماعی ختم می‌شود، استفاده از هشتگ (#) در محتوای پست است. موسسه Trackmaven در این زمینه این طور بازگو می‌کند که پست‌هایی که در محتوای متنی خود دارای علامت هشتگ هستند، 60 درصد بیشتر از میزان میانگین، بازدید کننده را به سمت خود جلب می‌کنند. اما نکته مهم در این حیطه، استفاده منطقی و استراتژیک از این نماد است. پس در استفاده از آن زیاده‌روی نکرده و آن را در موقعیت‌های مناسب بکار ببرید. وگرنه در مدت زمان کوتاهی، این موضوع برای خوانندگان پست‌هایتان عادی شده و دیگر توجه خاصی به آن نخواهد شد.

بنظر شما کدامیک از ترفند‌های گفته شده می‌تواند به افزایش بازدید و همچنین تعداد لایک‌های یک پست منجر شود؟ تجربه شما از این موضوع چگونه بوده است؟

مطمئنا توجه به تحقیقات و آمارهای ارائه شده، یکی از عوامل موثر در رسیدن به موفقیت است اما در کنار آن، تجربه یک کاربر از رسیدن به موفقیت خود می‌تواند عاملی برای رسیدن او به اهدافی برتر در این زمینه باشد. اما با توجه به اطلاعات گفته شده و ترفندهای بازگو شده، هم اکنون این سوال برای ما پیش می‌آید که چقدر از موارد بالا برای شما در فضای فیسبوک عملی شده است و توانسته‌اید با اجرای آنها به افزایش قابل توجه تعداد لایک‌ها و توجه کاربران و دوستان خود دست یابید؟ لطفا در بخش نظرات این مقاله، تجربیات ارزشمند خود در این حیطه را با ما درمیان بگذارید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال