چگونه با استفاده از کامپیوترهای خانگی به یافتن درمان کرونا کمک کنیم

محققان پروژه ای را راه اندازی کرده اند که در آن از کامپیوتر کاربران برای پردازش و پیدا کردن درمان برای ویروس کرونا استفاه خواهد شد. در این پروژه به جای استفاده از یک ابرکامپیوتر از چندین هزار کامپیوتر برای پردازش استفاده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل […]

محققان پروژه ای را راه اندازی کرده اند که در آن از کامپیوتر کاربران برای پردازش و پیدا کردن درمان برای ویروس کرونا استفاه خواهد شد. در این پروژه به جای استفاده از یک ابرکامپیوتر از چندین هزار کامپیوتر برای پردازش استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ZDNet، محققان دانشگاه برکلی پروژه جدیدی به نام Folding@home را راه اندازی کرده اند که در آن وظایف پردازش بین چندین هزار کامپیوتر تقسیم خواهد شد. در این پروژه هم به کاهش هزینه و کاهش زمان توجه شده است. برنامه های مربوط به این پروژه برای سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس قابل دانلود است. پس از نصب نیز خود برنامه باقی کارها را انجام خواهد داد.

محقق این پروژه می گوید: پردازش داده ها از طریق کامپیوتر کاربران در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنند انجام خواهد شد. بدین ترتیب محققان ابزارهای جدیدی در اختیار دارند تا بتوانند آزمایش های لازم برای نجات جان انسانها را توسعه دهند. البته کاربران در مورد زمان استراحت و یا سنگین بودن پردازش داده ها نگران نباشند. زیرا این پردازش ها به دلیل پخش شدن میان تعداد زیادی کامپیوتر سنگین نخواهد بود. بدین ترتیب همه افراد می توانند در ساخت دارو برای درمان این بیماری سهیم باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال