فریلنسر کیست و کسب درآمد از دورکاری اینترنتی چگونه است؟

یافتن یک شغل مناسب برای علاقه‌مندان کار سختی نیست و تنها باید در یک حرفه خاص مهارت کافی به دست آورید. دورکاری اینترنتی فرصت مناسبی است تا شما نیز بتوانید به درآمد بالا برسید. با توسعه فضای مجازی و معرفی مشاغل زیاد این فرصت برای افراد زیادی مهیا شده تا در حرفه خود به صورت […]

یافتن یک شغل مناسب برای علاقه‌مندان کار سختی نیست و تنها باید در یک حرفه خاص مهارت کافی به دست آورید. دورکاری اینترنتی فرصت مناسبی است تا شما نیز بتوانید به درآمد بالا برسید. با توسعه فضای مجازی و معرفی مشاغل زیاد این فرصت برای افراد زیادی مهیا شده تا در حرفه خود به صورت آزاد فعالیت داشته باشند. افرادی که به هیچ شرکت و نهادی وابسته نیستند و خودشان با شرکت‌ها قرارداد می‌بندند، کم نیستند. در این مطلب شما را با فریلنسر و نحوه انجام دورکاری اینترنتی آشنا می‌کنیم.

فریلنسر !!!

فریلنسر کیست ؟ فریلنسر در زبان لاتین به معنی آزادکار است فردی که آزادی شغلی برای او از بالاترین اهمیت برخوردار است و همواره رئیس و کارمند خود است. فریلنسر انسانی خود ساخته، خود شکوفا و خود آموز است که در دنیای پیشرفته امروزی بصورت آنلاین و اینترنتی از مهارتهای شغلی و هنری خود کسب درآمد میکند و به هیچ فرد و شرکتی تعهد رسمی ندارد….

با این اوصاف به فردی که استخدام رسمی نشود و هیچ تعهدی به شرکت و سازمانی خاص نداشته باشد و به صورت دورکاری با شرکت های مرتبط به مهارت خود همکاری کند، فریلنسر می‌گویند. این واژه در زبان شیوا فارسی به آزادکار ترجمه و تفصیر شده است.

 طراحان ، هنرمندان ، معماران ، مهندسان ، تولید کنندگان محتوا مانند مقاله نویسان ، متخصصان حوزه وب و فن آوری اینترنتی را می‌توان در این دسته جای داد. در ادامه به نحوه دورکاری در اینترنت و مسائل دیگر می‌پردازیم.

نحوه کار فریلنسر :

همانطور که می‌دانید کارمندان در یک شرکت استخدام می‌شوند و با انجام برخی از کارها آخر ماه حقوق ثابتی را که شرکت برایشان تعیین کرده می‌گیرند. در آزادکاری شرایط کمی متفاوت است و باید کمی کاربلد باشید تا در این زمینه به موفقیت برسید. فریلنسر پروژه‌ای را از یک شرکت می‌گیرد و با انجام و تایید آن حق‌الزحمه مشخصی را دریافت می‌کند. به عنوان مثال اگر شما در ساخت ویدئو مهارت دارید، می‌توانید برای شرکتی که برای تبلیغات می‌خواهد ویدئویی بسازد آن پروژه را انجام دهید. در این موارد چون هیچ قراردادی بین فرد و شرکت بسته نمی‌شود، اعتماد برای هر دو طرف کمی سخت است.

در این رابطه سایت‌ فریلنسری می‌تواند به عنوان واسطه عملکرد خوبی داشته باشد تا اعتماد هر دو طرف جلب شود. در این سایت‌ها انواع پروژه دورکاری توسط شرکت‌ها تعریف می‌شود و افراد آزادکار با مراجعه به آنها و مشخص کردن قیمت، آن پروژه را تحویل می‌گیرند.

مزایای شغل آزادکاری:

هر شغلی مزایا و معایبی دارد که باید با آنها ساخت. بدون شک آزادکاری هم معایب و هم محاسن خاصی دارد که اگر با سلیقه فرد مطابق باشد و بتواند در حرفه خود پیشرفت کند، می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد. شما نیز قبل از اینکه به یکی از این مشاغل مشغول شوید، بهتر است جزئیات مزایا و معایب آن را بدانید.

از مزایای این شغل می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید کار خود را انجام دهید. اگر پروژه طراحی آنلاین گرفته‌اید و پس از انجام برخی کارها قصد قطع رابطه دارید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در مشاغل فریلنسری تنها یک لپ تاب و اینترنت نیاز است و فرد مراجعه حضوری به شرکت ندارد. تعیین دستمزد اغلب به صورت هفتگی و در برخی شرایط به صورت روزانه است.

انعطاف استخدام فریلنسر بسیار زیاد است و از جمله محاسن آن می‎‌توان به ارتباط کمتر فرد با کارفرما اشاره کرد. درآمد فرد آزادکار ثابت نیست و ممکن است هر ماه تفاوت داشته باشد، اما ارتقای درآمد نسبت به شغل کارمندی با توجه به حرفه‌ای شدن در کار بسیار زیاد است. هیچ محدودیتی در این نوع مشاغل وجود ندارد و شما می‌توانید به هر شرکت دلخواه درخواست دهید تا با آنها همکاری داشته باشید.

فاکتورهای مهم در درآمد آزادکاری

گاهی برخی از افراد با ملاقات یک فرد که درآمد چند میلیونی از آزادکاری دارد، تصمیم می‌گیرند تا شغلشان را عوض کنند. باید این فرد را تحسین کرد، اما باید واقعیت‌ها را نیز پذیرفت. درآمد در این شغل به سه فاکتور مهم شناخته شدن، شغل اصلی و تجربه کاری وابسته است.

فریلنسر

برای بزرگنمایی کلیک کنید

کاملا بدیهی است که تایپیستی که دو ماه سابقه کار دارد درآمد پایینی خواهد داشت. توصیه ما این است که به تدریج وارد این شغل شوید و زمانی که تجربه کاری پیدا کردید، آن را به عنوان شغل اصلی خود بدانید و درآمد خوبی داشته باشید. با افزایش کیفیت کار، شما در بسیاری از پروژه‌های برونسپاری می‌توانید مدعی باشید و قیمت خوبی برای انجام کار تعیین کنید.

چگونه در دورکاری اینترنتی موفق باشیم:

این سوالی است که افراد زیادی در بسیاری از رسانه‌ها از متخصصان می‌پرسند. بعد از اینکه شما در یک حرفه به تخصص رسیدید، برای دیده شدن باید کارهایی انجام دهید و مسیری را انتخاب کنید که درآمدتان رشد داشته باشد. به برخی از تکنیک‌های افزایش درآمد در دورکاری اشاره می‌کنیم.

سایت‌‌های فریلنسری:

برای موفق شدن در دورکاری می‌توانید به سراغ سایتی مانند سایت فریلنسری دو ایتDo it  بروید. در سایت دورکاری باید ابتدا ثبت‌نام کنید و سپس رزومه خود را تکمیل ‌کنید تا کارفرماها رزومه شما را مطالعه کنند. پس از آن شما به پروژه‌های مختلف اعلان آمادگی می‌دهید و کارفرماهای مختلف به شما کار تحویل می‌دهند. گاهی ممکن است کارفرما خودش به سراغتان بیاید و از شما طلب همکاری کند.

داشتن نمونه کار:

فردی بدون داشتن نمونه کار، نمی‌تواند در دنیای آزادکاری موفق باشد. شما باید در قدم اول یک نمونه کار ایده‌آل برای خود طراحی کنید. دوره‌های آموزشی که گذرانده‌اید اهمیت چندانی ندارد، مهم نمونه کاری هست که در اختیار کارفرما قرار می‌دهید. اگر نمونه کار ندارید، می‌توانید برای یک سایت مطلب رایگانی بنویسید یا لوگوی رایگانی برای یک برند طراحی کنید. خلاصه باید خودتان را با کارهایتان به بقیه نشان دهید.

کارفرما را خودتان بیابید:

در برخی سایت‌های آگهی رایگان، پروژه‌های فریلنسری مختلفی توسط کارفرماها گذاشته می‌شود و هر فرد می‌تواند کارفرمای خود را بیابد … آگهی‌هایی وجود دارد که امکان آن هست که برای مدت طولانی شما با یک شرکت همکاری داشته باشید. با توجه به علاقه خود می‌توانید کار مورد نظرتان را بیابید.

همکاری با بزرگان 

سعی کنید در رزومه خود همکاری با شرکت‌های بزرگ را داشته باشید. به عنوان مثال همکاری با دیجی کالا در زمینه برنامه‌نویسی و تولید محتوا می‌تواند باعث شود تا شرکت‌های دیگر به شما اعتماد کنند و کارشان را به شما بسپارند. هیچ هراسی نداشته باشید که کار چطور پیش خواهد رفت. با شروع یک کار شما به زنجیره‌های ارتباط متصل می‌شوید و با بسیاری از شرکت‌های بزرگ همکاری خواهید کرد.

به زمان اعتماد کنید

یقین داشته باشید که حداقل با 3 سال کار در حوزه آزادکاری، و یا همان فریلنسری شما با کارفرمایان بسیار زیادی آشنا می‌شوید. روز به روز پیشرفت می‌کنید، قلق کار را یاد می‌گیرید و در میان مخاطبان شناخته می‌شوید. اگر شرایط برایتان مهیا است، برای رسیدن به درآمدهای بالا وارد حوزه فریلنسری شوید و رویاهایتان را محقق کنید. افراد زیادی در حوزه طراحی، معماری، گرافیک ، برنامه نویسی، تولید محتوای متنی و ویدئویی … به صورت پروژه‌ای و دورکاری کار می‌کنند و بسیار موفق هستند.

جمع بندی

با افزایش ترافیک و آلودگی هوای شهرها، اقشار مختلف در جامعه در تلاشند تا درآمد خود را با شغل‌ مناسب و بی درد سر مثل شغل فریلنسری یا همان دورکاری بالا ببرند.

یافتن شغلی که حقوق آن از حقوق و مزایای قانون کار در شرکت‌ها بیشتر باشد، کار دشواری نیست و تنها به اراده شما بستگی دارد. فریلنسر بودن از جمله مدل‌های مشاغلی است که در نقاط مختلف جهان بازار کار بسیار پر رونقی دارد. از مزایای شغل فریلنسری می‌توان به کار کردن در هر مکان و هر لحظه از شبانه روز و داشتن در آمد بالا، افزایش مهارت ها ی کاری و درآمد آنلاین… اشاره کرد.

تنها کافی است شما در یک زمینه کاری و هنری مهارت داشته باشید و با گرفتن پروژه‌های مختلف روز به روز در شغل آزادکاری پیشرفت کنید.

برای گرفتن پروژه می‌توانید به سایت‌ فریلنسری  Doit مراجعه کنید.

 سایت برون سپاری و فریلنسری دو ایت شبکه اجتماعی کسب و کار ایرانی است… اپلیکیشن و سایت فریلنسری دو ایت واسطی سریع و آسان بین تمامی کارفرمایان و آزادکارهاست که  بر خلاف دیگر سایت های فریلنسری , در این سایت نیازی به پرداخت هیچ گونه پورسانتی نیست و تمامی درآمد حاصل از انجام پروژه های به خوده شما تعلق خواهد گرفت ، برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کرده و رزومه کاری خود را تکمیل کنید.

خیلی آسونه فقط کافیه همین حالا انجامش بدی DO IT…

سایت دورکاری و برونسپاری  اینترنتی www.doit.express