کسب و کارها

چطور یادگیری معامله ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

بازار کریپتوکارنسی جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد. امروزه تأثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. تعداد کاربران و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه معامله‌گری ارز دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است. بیت‌کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان به شمار می‌رود و سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، بیت‌کوین کش و […]

بازار کریپتوکارنسی جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد. امروزه تأثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. تعداد کاربران و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه معامله‌گری ارز دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است. بیت‌کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان به شمار می‌رود و سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، بیت‌کوین کش و تتر کاربردهای فراوانی را در زندگی ما پیدا کرده‌اند.  این موارد تنها بخشی از دلایلی هستند که افراد زیادی را به خریدوفروش ارز دیجیتال علاقه‌مند می‌کنند. اما چطور می‌توانیم یادگیری معامله ارز دیجیتال را شروع کنیم؟ برای ورود، ماندگاری و درک سازوکار دنیای ارزهای دیجیتال باید آستین‌های خود را بالا بزنیم و با تحقیق و استفاده از منابع معتبر سرمایه‌گذاری خود را شروع کنیم.  در این مطلب به بررسی اصلی‌ترین مفاهیم و اصطلاحات ارز دیجیتال می‌پردازیم. اگر قصد ورود به بازار کریپتوکارنسی را دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با مفاهیم اولیه دنیای ارزهای دیجیتال

مانند هر روش آموزشی دیگر ابتدا لازم است، معرفی و آموزش ارزهای دیجیتال را با توضیح مفاهیم اولیه شروع کنیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال پول مجازی است که مبتنی بر فناوری بلاک‌چین ساخته می‌شود و ماهیت فیزیکی ندارد. این ارزها از کدهای صفر و یک به وجود می‌آیند و دسترسی به آنها توسط اتصال به اینترنت ممکن است. غیرمتمرکز بودن یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال است زیرا توسط هیچ نهاد و مرکزی نظارت نمی‌شوند و توسط هیچ دولتی صادر نشده‌اند.

معامله ارز دیجیتال یا ترید چیست؟

ترید (Trade) یا معامله ارز دیجیتال به خریدوفروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود گفته می‌شود. انواع مختلفی از روش‌های ترید ارز دیجیتال وجود دارد که هر فردی به‌دلخواه و بر اساس شرایط خود می‌تواند با یکی از آنها شروع به معامله کند. برای مثال، روش خریدوفروش نوسانی یا سووینگ (Swing Trading) در بازه زمان طولانی انجام می‌شود. در این روش فرد معامله‌گر رمزارز موردنظر را در کف قیمتی خریداری می‌کند. پس از خریداری دارایی آن را در قیمتی مناسب به صورت تدریجی یا یکباره می‌فروشد. افرادی از این روش استفاده می‌کنند که فرصت زیادی برای پای چارت نشستن و رصد بازار را ندارند.

تریدر کیست؟

به فردی که از راه خریدوفروش ارز دیجیتال کسب درآمد می‌کند تریدر (Trader) گفته می‌شود. هنگامی که وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شویم و اقدام به خریدوفروش رمزارز می‌کنیم به‌عنوان یک تریدر شناخته می‌شویم. برای اینکه بتوانیم تریدر موفقی باشیم باید توانایی یادگیری مطالب روز دنیا و تجزیه‌وتحلیل فنی آنها را داشته باشیم.

معامله ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

قبل از شروع معامله ارز دیجیتال ابتدا باید آموزش‌های اولیه را پشت سر بگذاریم. در مورد ارزهای دیجیتال مختلف تحقیق کنیم، با اصطلاحات ترید ارز دیجیتال آشنا شویم و با اساس کار دنیای کریپتو آشنا شویم. با افراد حرفه‌ای و موفق در ارز دیجیتال مشورت کنیم و از دنبال‌کردن اخبار این حوزه هرگز غافل نشویم. ما نمی‌توانیم بدون جمع‌آوری اطلاعات اولیه وارد بازار شویم و معامله کنیم زیرا در دنیای ارزهای دیجیتال جای هیچ اشتباهی نیست و با یک خطا ممکن است همه دارایی خود را از دست بدهیم. یادگیری و کسب اطلاعات می‌تواند چند ماه زمان ببرد اما برای موفق شدن و به سود رسیدن در دنیای ارزهای دیجیتال باید این مرحله را بگذرانیم. این نکته را هرگز نباید فراموش کنیم، بازار ارزهای دیجیتال به همان اندازه که جذاب و سودآور است می‌تواند ترسناک باشد و باعث ازبین‌رفتن سرمایه ما شود. پس قبل از اینکه به دنبال «خرید ارز دیجیتال تبدیل» باشید در ابتدا مدت‌زمان کافی برای یادگیری و کسب مهارت را در نظر بگیرید.

انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

پس از آنکه خوب آموزش دیدیم و مهارت کسب کردیم وقت آن است که به سراغ سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برویم. در حال حاضر بیش از 19 هزار  ارز دیجیتال مختلف در بازار کریپتو معرفی شده‌اند و هر روز نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود. در میان تمام این ارزهای دیجیتال باید بهترین گزینه را به کمک دانشی که از بازار کسب کردیم و قدرتمان از تحلیل انتخاب کنیم. ارزش یک ارز دیجیتال را قیمت آن تعیین نمی‌کند بلکه باارزش بازار (Market cap) سنجیده می‌شود. طبق آمار وب‌سایت کوین مارکت کپ رمز ارزهای بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، یواس‌دی کوین (USD Coin) و بایننس کوین (BNB)  به ترتیب ارزشمندترین بازار را در دنیای کریپتوکارنسی دارند.

چگونه می‌توانیم بازار ارز دیجیتال را تحلیل کنیم؟

تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دو روش مختلف در تحلیل بازار کریپتو هستند که به ما امکان پیش‌بینی وضعیت یک ارز دیجیتال را در آینده می‌دهد. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال روشی است که در آن با استفاده از نمودار و چارت رمز ارزها می‌توانیم روند یک ارز دیجیتال در آینده را تشخیص دهیم. به تحلیلی که به‌وسیله اخبار منتشر شده، قوانین و اسناد و گزارش‌های مربوط به ارز دیجیتال به دست می‌آید، تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال گفته می‌شود.

برای اینکه بتوانیم با معامله ارز دیجیتال سود کسب کنیم باید وضعیت این رمزارزها را در آینده پیش‌بینی کنیم. هرچقدر تحلیل که ما انجام می‌دهیم به اتفاقی که در آینده رخ می‌دهد نزدیک باشد، شانس ما برای کسب سود بیشتر است. یادگیری تحلیل فاندامنتال و تکنیکال نیاز به تجربه و زمان زیادی دارد.

ورود به بازار رمزارزها

پس از آنکه مراحل آموزشی را پشت سر گذاشتیم و رمزارزهای مناسب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردیم، حالا نوبت به خرید ارزهای دیجیتال در بازار دیجیتال است. مطمئن‌ترین و بهترین راه برای خرید رمزارزها، خرید از یک صرافی معتبر است.

خرید ارز دیجیتال از صرافی معتبر

صرافی (exchange) محل خریدوفروش ارزهای دیجیتال است. صرافی‌های بین‌المللی و داخلی زیادی وجود دارند که امکان خریدوفروش همه ارزهای دیجیتال را برای ما فراهم می‌کنند. برای خرید از این صرافی‌ها در ابتدا باید در آنها ثبت‌نام کنیم و مراحل احراز هویت را انجام دهیم. کدام صرافی ارز دیجیتال معتبر است؟ صرافی‌های خارجی دارای مشکلاتی مانند خرید دلاری و عدم سرویس‌دهی به ایرانیان هستند به همین جهت بهتر است از صرافی‌های داخلی مانند تبدیل یا نوبیتکس استفاده کنیم. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در ابتدا باید سابقه و اعتبار، خدمات ارائه شده، هزینه کارمزد، میزان امنیت و سرعت انجام تراکنش‌ها را بررسی کنیم.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

پس از خرید ارز دیجیتال، بهتر است آنها را به یک کیف پول منتقل کنیم. کیف پول ارز دیجیتال مانند کیف پول فیزیکی است و ما می‌توانیم دارایی‌های دیجیتالی خود را درون آن ذخیره و نگه‌داری کنیم. کیف پول ارز دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارد و به‌صورت یک نرم‌افزار روی گوشی و یا سیستم شخصی نصب می‌شود. کیف پول دیجیتالی این امکان را به ما می‌دهد که ارز دیجیتال را ذخیره و در مواقع خریدوفروش به‌حساب دیگری منتقل کنیم.

با تبدیل معامله ارز دیجیتال را شروع کنید.

اگر به‌تازگی با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اید به شما خوش آمد می‌گوییم. در این مقاله سعی کردیم شروع یادگیری معامله در ارزهای دیجیتال را آموزش دهیم. دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و بهتر است قبل از شروع هر کاری با تمام جوانب آن آشنا شویم.

برای شروع معامله ارز دیجیتال در «صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال تبدیل» ابتدا باید در سایت ثبت‌نام کنیم و سپس احراز هویت را تکمیل کنیم. پس از اتمام این مراحل، مقدار وجه نقد موردنظر را به کیف پول صرافی منتقل می‌کنیم. در نهایت بازار موردنظر را انتخاب می‌کنیم و معاملات خود را انجام می‌دهیم. امید است در این صرافی با آرامش خاطر و مطمئن معاملات خود را انجام دهیم.