آموزش: در اندروید مارشملو چگونه اسکرین‌شات بگیریم؟

جدیدترین بروزرسانی گوگل برای Google Now که برای اندروید 6.0 مارشمالو منتشر شده، راهی بسیار آسان‌تر را برای گرفتن عکس از صفحه‌نمایش پیش روی کاربران قرار داده که می‌تواند انجام این کار را بسیار آسان‌تر نماید. حالا این امکان وجود دارد که کاربران به کمک دستیار صوتی Google Now نیز از صفحه‌نمایش دستگاه خود و […]

جدیدترین بروزرسانی گوگل برای Google Now که برای اندروید 6.0 مارشمالو منتشر شده، راهی بسیار آسان‌تر را برای گرفتن عکس از صفحه‌نمایش پیش روی کاربران قرار داده که می‌تواند انجام این کار را بسیار آسان‌تر نماید. حالا این امکان وجود دارد که کاربران به کمک دستیار صوتی Google Now نیز از صفحه‌نمایش دستگاه خود و آنچه مشاهده می‌کنند، عکس بگیرند.

برای استفاده از این ویژگی جدید که Google Now on Tap نام دارد، کافیست دکمه‌ی Home گوشی خود را برای چند لحظه نگاه دارید تا تصویری همانند آنچه در بالا مشاهده می‌کنید، روبه‌رو شوید. با نمایان شدن حرف “G” به صورت رنگارنگ در قسمت بالایی، کاربران قادر خواهند بود از صفحه‌نمایش گوشی خود به سادگی عکس گرفته و آن را ذخیره نمایند.

Screen-Shot-2015-12-11-at-4.33.56-PM

اما اگر این ویژگی غیرفعال باشد، پیغامی همانند آنچه در بالا مشاهده می‌کنید، نمایان خواهد شد. از این بخش می‌توانید با انتخاب گزینه “Turn On”، این ویژگی را فعال نمایید. برای استفاده از آن نیز کافیست دست خود را بر روی دکمه Home (دکمه اصلی دستگاه خود) نگاه دارید تا بتوانید به سادگی عکس بگیرید. همچنین این امکان وجود دارد که با گفتن عبارت “Ok Google”، این بخش را فعال کنید. برای غیر فعال کردن این ویژگی نیز کافیست وارد اپلیکیشن گوگل شده و از بخش تنظیمات، وارد قسمت Now cards شده و “Now on tap” را غیرفعال نمایید. این امکان برای کاربران نیز وجود دارد که بخواهند به کمک علامت مربوط به اشتراک‌گذاری (چیزی همانند تصویر زیر)، تصاویر خود را ذخیره و آن را به اشتراک بگذارند.

share

طبق اطلاعاتی که یکی از نویسندگان دنیای تکنولوژی، آقای .Alex H منتشر کرده، انجام اسکرین‌شات گرفتن به کمک این شیوه، تصاویر را مستقیما بر روی دستگاه شما ذخیره نخواهد کرد و کاربران می‌توانند تصاویر را به صورت مستقیم به اشتراک بگذارند. هر چند این امکان نیز وجود دارد که کاربران تاصویر را به صورت مستقیم بر روی دستگاه ود ذخیره نمایند.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که ذخیره کردن تصاویر به این روش، کمی زمان‌بر بوده و شاید نیاز باشد چند ثانیه برای انجام آن وقت بگذارید. هر چند شاید سرعت یکی از مواردی باشد که کاربران به آن اهمیت زیادی بدهند، اما نتیجه استفاده از این روش می‌تواند ارزش انجام این کار را داشته باشد. وقتی که شما با این روش عکس‌های خود را ذخیره می‌کنید، دیگر حاشیه‌ها و بخش‌های اضافی صفحه‌نمایش همچون ساعت‌، درصد باتری و … ذخیره نخواهند شد. برای اینکه بتوانید مراحل بالا را نیز به صورت خلاصه ببینید، پیشنهاد می‌کنم تصویر زیر را مشاهده کنید:

Google-Android-Marshmallow-Now-On-Tap_

این بروزرسانی هم‌اکنون عرضه شده و کاربران می‌توانند از این روش جدید برای ذخیره تصاویر خود و اسکرین‌شات گرفتن استفاده نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال