آموزش: چگونه دستگاه اندرویدی خود را در صورت گم شدن پیدا کنیم

اپلیکیشنی که به شما در پیدا کردن گوشی‎تان کمک کند یکی از اپلیکیشن‎های ضروری به شمار می‎رود که بایستی در دستگاه اندرویدی خود داشته باشید. امروزه انواع مختلف اپلیکیشن‎های اندرویدی دارای قابلیت داخلی هستند که به کمک آن می‎توانید گوشی گم شده‎ی خود را پیدا کنید؛ ولی آیا می‎دانستید که این چنین ویژگی در خود […]

اپلیکیشنی که به شما در پیدا کردن گوشی‎تان کمک کند یکی از اپلیکیشن‎های ضروری به شمار می‎رود که بایستی در دستگاه اندرویدی خود داشته باشید. امروزه انواع مختلف اپلیکیشن‎های اندرویدی دارای قابلیت داخلی هستند که به کمک آن می‎توانید گوشی گم شده‎ی خود را پیدا کنید؛ ولی آیا می‎دانستید که این چنین ویژگی در خود گوشی شما نیز وجود دارد؟

شما به دو طریق می‎توانید گوشی گم شده‎ی خود را پیدا کنید:

  • با استفاده از قابلیت Google Now
  • استفاده از دیوایس منیجر اندروید (Android Device Manager)

برای استفاده از روش اول باید تنظیمات Google Now را در گوشی خود تغییر دهید که شاید انجام چنین کاری با توجه به مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی شایسته نباشد؛ ولی روش دوم قابلیت‎های بیشتری در اختیار شما خواهد گذاشت و مراحل فعال‎سازی آن پیچیده و طولانی نیست، در نتیجه در این پست آموزشی ما روش دوم را توضیح می‎دهیم.

در ابتدا برای این که پیدا شدن گوشی شما با دقت بالایی صورت گیرد باید تنظیمات مربوط به مکان‎یابی و موقعیت خود را در وضعیت High Accuracy قرار دهید. انجام این تغییر بر روی میزان مصرف باتری دستگاه شما تاثیر خواهد گذاشت، بنابراین با رفتن به مسیر Settings > Location on your phone گزینه‎ی Battery Saving را فعال کنید تا در این امر صرفه‎جویی لازم شود.

برای امکان استفاده از دیوایس منیجر باید با استفاده از اکانت گوگل خود وارد لینک www.google.com/android/devicemanager شوید.

به دنبال ورود به این سایت و سپری شدن مدت زمانی که برای تعیین موقعیت گوشی شما لازم است، این سایت محل قرارگیری گوشی‎تان را به شما نشان می‎دهد (امکان پشتیبانی از چندین دستگاه اندرویدی وجود دارد). شما هم‎چنین می‎توانید محلی که آخرین گوشی شما در آنجا وجود داشته است به همراه زمان و موقعیت فعلی آن مشاهده کنید.

در این وب‎سایت شما می‎توانید از بین گزینه‎های زیر یکی را انتخاب کنید یعنی: به مدت 5 دقیقه با حداکثر حجم صدا زنگ بخورد، رمز عبور قفل صفحه‎ی نمایش تغییر یابد یا اطلاعات گوشی کاملا مورد پاک‎ شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال