چگونه هر وب‎‌سایتی را در چند ثانیه به یک اپلیکیشن اندرویدی تبدیل کنیم؟

پلی‎استور مملو از اپلیکیشن‎هایی است که به خاطر مجوزهای بیش‎ از حدی که می‎گیرند مشهور هستند و بسیاری از اپلیکیشن‎ها حتی در زمان عدم استفاده در پس زمینه فعال هستند و باتری دستگاه شما را مصرف می‎کنند. این از مشکلات سیستم‎عامل اندروید است. مقصر این ماجرا معمولا از مشهورترین و بزرگترین اپلیکیشن‎های موجود است. اپلیکیشن فیس‌‎بوک یقینا باعث […]

پلی‎استور مملو از اپلیکیشن‎هایی است که به خاطر مجوزهای بیش‎ از حدی که می‎گیرند مشهور هستند و بسیاری از اپلیکیشن‎ها حتی در زمان عدم استفاده در پس زمینه فعال هستند و باتری دستگاه شما را مصرف می‎کنند. این از مشکلات سیستم‎عامل اندروید است.

مقصر این ماجرا معمولا از مشهورترین و بزرگترین اپلیکیشن‎های موجود است. اپلیکیشن فیس‌‎بوک یقینا باعث نابودی سیستم‎عامل اندروید می‎شود و اپلیکیشن‎های دیگری نظیر اسنپ‎چت، گوگل پلاس و بسیاری موارد دیگر حتی اگر اپلیکیشن بسته هم باشد در پس زمینه فعال هستند و در خفا باتری را می‎خورند.

و با آن‎که برای فیس‌‎بوک جایگزین‎هایی نظیر TinFoil و Swipe دیده می‎شود، در رابطه با اپلیکیشن‎های دیگر می‎توانید چکار کنید؟ جواب این سوال ابزار جدیدی به اسم Hermit است.

یک اپلیکیشن سبک برای هر چیزی که فکرش را بکنید

Hermit الزاما یک مرورگر است، بسیار شبیه به مرورگرهای کروم و فایرفاکس. عملکرد آن تبدیل هر وب‎سایتی که به آن نشان دهید به یک اپلیکیشن و قرار دادن آن روی صفحه‎ی home شما است.

یک اپلیکیشن سبک برای هر چیزی که فکرش را بکنید

زمانی که شما می‎خواهید یک اپلیکیشن جدید بسازید، Hermit لیستی از کل موجودی اپلیکیشن‎های محبوب خود نشان خواهد که شامل دسته‎هایی نظیر اجتماعی (فیس‌‎بوک، واتس‎اپ، گوگل پلاس، اینستاگرام و غیره) اخبار (بی‎بی‎سی، تایم، نیویورک تایمز و غیره)، سرگرمی (IMDB، یوتیوب، Plex و غیره) و چندین دسته‎ی دیگر می‎شود. تقریبا هرچیزی که بخواهید پیدا می‎کنید. اگر پیدا نکردید، کافی است که URL یک وب‎سایت را تایپ کنید و اپلیکیشن Hermit آن را به یک اپلیکیشن مستقل بر روی صفحه‎ی home شما تبدیل خواهد کرد.

البته، یک سایت همیشه آن‎قدر عملکرد و انعطاف لازم ندارد که بتوان آن را به یک اپلیکیشن جایگزین تبدیل کرد. به عنوان مثال، وب‎سایت اینستاگرام به شما اجازه‎ی آپلود تصاویر را نمی‎دهد. بنابراین اگر تصاویر را پست نکنید و تنها در بین فیدهای شگفت‎انگیز اینستاگرام به گردش بپردازید، ایجاد یک اپلیکیشن سبک از این وب‎سایت منطقی است. ولی اگر به طور منظم به پست کردن تصاویر در اینستاگرام می‎پردازید، پس کل قضیه را فراموش کنید.

از طرف دیگر، ایجاد یک اپلیکیشن سبک برای فیس‌‎بوک و بی‎بی‎سی به نسبت استفاده از اپلیکیشن‎های رسمی آن‎ها به مراتب بهتر خواهد بود، چون نسخه‎ی موبایل وب‎سایت‎های آن‎ها کاملا انعطاف‎پذیری و عملکرد لازم را دارند. اپلیکیشن‎‎های بومی اندروید در نهایت از میزان زیادی باتری استفاده می‎کنند.

مزیت Hermit در مقایسه با کروم

شاید این سوال به ذهن خیلی‎ها خطور کرده باشد که “اجازه دهید، حتی مرورگر کروم گوگل هم به شما اجازه‎ی ساخت اپلیکیشن از وب‎سایت‎ها را می‎دهد، بنابراین چرا باید به Hermit نیاز داشته باشم؟” خب، با آن‎که نسخه‎ی کروم برای اندروید بسیار عالی است ولی چند شاخصه‎ی مهم باعث می‎شود که Hermit بهتر باشد.

بزرگترین تفاوت آن‎ها این است که اپلیکیشن‎های سبک ایجاد شده توسط Hermit واقعا شبیه به یک اپلیکیشن واقعی خواهند بود. از طرف دیگر، زمانی که شما یک میانبر به یک وب‎سایت با کروم ایجاد می‎کنید، عملکرد آن همانند با یک تب مرورگر است.

مزیت Hermit در مقایسه با کروم

معنای این حرف این است که زمانی که شما بر روی آیکون بوکمارک کروم آهسته ضربه می‎زنید، یک تب در رابطه با آن وب‎سایت در کروم باز خواهد کرد، خنده دار است، اگر سایت را باز کنید، شروع به باز کردن یک تب برای آن‎ خواهد کرد. واقعا روی اعصاب است!

با اپلیکیشن Hermit، زمانی که شما روی یک آیکون Lite App آهسته ضربه می‎زنید، آن اپلیکیشن سبک (Lite App) را در قالب مرورگر مختص به خود باز خواهد کرد. اگر اپلیکیشن در حال حاضر باز باشد، دوباره بارگذاری نمی‎شود، فقط به شما فورا نشان داده می‎شود.

کل این فرآیند این است که قابلیت Lite Apps اپلیکیشن Hermit، به شکل اپلیکیشن‎های “فردی و مجزا” است، در حالی‎که اپلیکیشن‎های سبک کروم بخشی از خود کروم محسوب می‎شوند. معنای این گفته این است که اپلیکیشن Hermit را می‎توان به صورت تک به تک سفارشی کرد، با تنظیمات مختلف برای اپلیکیشن‎های مختلف، در حالی‎که اپلیکیشن‎های سبک مبتنی بر کروم همان قوانینی را دنبال می‎کنند که مرورگر کروم شما دارد.

اپلیکشن سبک‎تان را سفارشی کنید

Hermir هم تنظیمات جهانی و هم فردی دارد. بنابراین در اپلیکیشن اصلی Hermit، شما می‎توانید اعمال تنظیماتی نظیر اجازه دادن به دریافت نوتیفیکیشن از فید‎های RSS برای هر اپلیکیشنی که ایجاد کرده‎اید را انتخاب کنید. ولی جدا از این، هر اپلیکیشن سبکی که شما می‎سازید می‎توانند با مجموعه قوانین خاص خود سفارشی شوند.

اپلیکشن سبک‎تان را سفارشی کنید

در نتیجه به عنوان مثال، شما می‎توانید وب‎سایت تک‎نیوز را در ابزار انسداد تبلیغات خود در لیست سفید قرار دهید، ولی هم‎چنان از آن برای سایتی که تبلیغات آزاردهنده‎ی زیادی نظیر وب‎‌سایت Forbes دارد استفاده کنید.

لیست کاملی از تمامی مواردی که می‎توانید سفارشی کنید به صورت زیر است:

  • اپلیکیشن‎ها را به صورت تمام صفحه باز کنید
  • اپلیکیشن را در حالت بدون فریم باز کنید
  • برای تازه‎سازی صفحه را از بالا بکشید
  • یک دکمه‎ی “اسکرول کردن به سمت بالا” اضافه کنید
  • تبلیغات را مسدود کنید
  • تصاویر را به صورت خودکار باز کنید یا جلوی بارگذاری تصاویر را بگیرید
  • لینک‎ها را در اپلیکیشن سبک یا در مرورگر پیش‎فرض شخص ثالث خود باز کنید
  • به اجرای کدهای جاوا اسکریپت اجازه دهید یا ندهید
  • تاگل “دنبال نکنید” به منظور جلوگیری از سایت‎ها برای دنبال کردن حرکات شما
  • وب‎سایت مورد نظر همواره در قالب نسخه‎ی دسکتاپی‎اش باز شود
  • حالت Data Saver را به منظور صرفه‎جویی مصرف داده‎ها در اندروید فعال کنید
  • مجوزهای موقعیت‎یابی را اجازه دهید یا رد کنید
  • دسترسی به تصاویر، ویدئوها و فایل‎ها را اجازه دهید یا رد کنید
  • دسترسی به دوربین و میکروفون را اجازه دهید یا رد کنید
  • یک تم سفارشی تنظیم کنید
  • یک آیکون سفارشی تنظیم کنید

با چنین طیف گسترده‎ای از قابلیت‎ها، شما قادر خواهید بود که به شکل بهتری نحوه‎ی به نظر آمدن یک وب‎سایت را سفارشی کنید، بدون این‎که این قوانین بر روی دیگر وب‎سایت‎ها اعمال شود. به عنوان مثال، اگر می‎خواهید فیس‌‎بوک را سریع‎تر تجربه کنید، حالت Data Saver را فعال، تبلیغات را مسدود و به بارگذاری تصاویر اجازه ندهید.

اپلیکیشن Hermir هم‎چنین برای بعضی از کاربردهای خاص به یک اپلیکیشن تقلب تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال شاید خواسته باشید به پیام‎های واتس‎اپ گوشی خود از روی تبلت‎تان دسترسی داشته باشید. وب‎سایت WhatsApp Web عالی است، ولی تنها برای مرورگرهای دسکتاپی کار می‎کند. با استفاده از اپلیکیشن Hermit شما می‎توانید یک اپلیکیشن سبک از این وب‎سایت بر روی تبلت اندرویدی خود ایجاد کنید و آن را با گوشی خود همگام کنید.

نسخه‎ی پرمیموم Hermit و اندروید آب‎نبات چوبی

این اپلیکیشن بهترین عملکرد را با نسخه‎ی آب‎نبات چوبی اندروید و یا نسخه‎های جدیدتر خواهد داشت. در اندروید کیت‎کت، اپلیکیشن‎های سبک Hermit همگی به داخل یک پنجره جمع خواهند شد، به جای این‎که در قالب اپلیکیشن‎های مجزای بومی آن‎ها را داشته باشید.

هم‎چنین در نسخه‎ی رایگان این اپلیکیشن کاربران تنها می‎توانند دو اپلیکیشن سبک داشته باشند. اگر می‎خواهید اپلیکیشن سوم یا بیشتری را ایجاد کنید باید مبلغ 4.99 دلار را پرداخت کنید.

البته نسخه‎ی رایگان تمامی قابلیت‎ها را خواهد داشت بنابراین دانلود و محک زدن آن برای دو اپلیکیشنی که بیشتر از همه باتری مصرف می‎کنند و می‎خواهید نسخه‎ی سبکی از آن‎ها داشته باشید، منطقی است. می‎توانید با فیس‌‎بوک و گوگل پلاس شروع کنید تا شاهد عملکرد بهتر گوشی و عمر باتری دستگاه‎تان باشید.

شما می‎توانید نسخه‎ی رایگان و آزمایشی این اپلیکیشن را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن Hermit

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال