آموزش: تبدیل تصاویر زنده آیفون به GIF با یک روش بسیار ساده

قابلیت تصاویر زنده، ویژگی فوق‎العاده‎ای در گوشی‎های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس است که باعث می‎شود کاربران از تصاویر خود اندکی بیشتر بهره ببرند. این قابلیت به کاربران این اجازه را می‎دهد که یک نگاه اجمالی متحرک به لحظه‎ی قبل از گرفتن تصاویر خود، داشته باشند. جنبه‎ی منفی ماجرا این است که این […]

قابلیت تصاویر زنده، ویژگی فوق‎العاده‎ای در گوشی‎های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس است که باعث می‎شود کاربران از تصاویر خود اندکی بیشتر بهره ببرند. این قابلیت به کاربران این اجازه را می‎دهد که یک نگاه اجمالی متحرک به لحظه‎ی قبل از گرفتن تصاویر خود، داشته باشند. جنبه‎ی منفی ماجرا این است که این تصاویر را نمی‎توان با افرادی که گوشی‎های 6 اس و 6 اس پلاس دارند به اشتراک گذاشت، مگر اینکه ابتدا به فایل‎های GIF تبدیل شوند.

تصاویر زنده چه چیزی هستند؟

همان‌طور که توضیح داده شد زمانی که آیفون 6 اس معرفی شد، قابلیت تصاویر زنده چیزی جدیدی در این گوشی بود، که به کاربران اجازه می‎دهد یک ویدیوی چند ثانیه‎ای از قبل و بعد گرفتن تصویر خود بگیرند.

تصاویر زنده را می‎توان تنها با استفاده از گوشی‎های 6 اس و 6 اس پلاس گرفت، و تنها روی دستگاه اپلی که دارای سیستم‎عامل iOS 9 یا El Capitan باشد می‎توان مشاهده کرد. سایر افراد تنها یک تصویر ثابت می‎بینند.

نحوه‎ی گرفتن تصاویر زنده

برای گرفتن یک تصویر زنده در دستگاهی از اپل که از این قابلیت پشتیبانی می‎کند، اپلیکیشن بومی دوربین خود آیفون را باز کنید، و روی دکمه‎ی Live Photo بر بالای نمایاب آهسته ضربه بزنید. زمانی که روشن شود، به رنگ زرد می‎گراید:

TurnonLivephoto

اگر می‎خواهید این قابلیت را خاموش کنید، فقط بر روی همین آیکون در بالای نمایاب آهسته ضربه بزنید. زمانی که خاموش شد، رنگ آن سفید می‎شود. قابلیت تصویر زنده همچنین به نسبت یک تصویر معمولی بر روی گوشی دو برابر فضا اشغال می‎کند.

نحوه‎ی تبدیل تصاویر زنده به فایل‎های GIF

تنها چیزی که نیاز دارید اپلیکیشن رایگانی به اسم Lively است. زمانی که این اپلیکیشن را باز می‎کنید، تمامی تصاویر زنده را بر روی گوشی شما نشان خواهد داد. شما می‎توانید یکی را باز کنید و به سه فرمت متفاوت آن را استخراج کنید.

ابتدا، شما می‎توانید تصاویر زنده را به یک فایل GIF تبدیل کنید. این فایل GIF حجمی در حدود 4 تا 5 مگابایت خواهد داشت و اسم اپلیکیشن روی آن حک شده است، مگر اینکه به نسخه‎ی پولی این اپیکیشن با پرداخت هزینه‎ی 2.99 دلار آپگرید کنید. در نسخه‎ی رایگان یکسری تنظیمات ساده وجود دارد که از بین آن‎ها می‎توانید انتخاب کنید نظیر تنظیمات پخش مجدد، اندازه و سرعت.

LivelyGif

ثانیا، شما می‎توانید تصویر خود را به یک فایل ویدیویی با فرمت MOV تبدیل کنید. این فایل فضایی در حدود 3 مگابایت اشغال خواهد کرد. مورد آخر اینکه، اگر متوجه شدید که یک فریم خاص در تصویر وجود دارد که خواهان ذخیره کردن آن هستید، می‎توانید آن را با فرمت JPG ذخیره کنید.

و فراموش نکنید، قابلیت تصاویر زنده چیز بی‎همتایی که فقط مخصوص گوشی‎های iOS باشد نیست. امکان گرفتن این تصاویر در گوشی‎های اندرویدی هم وجود دارد.

نظر شما در رابطه با این قابلیت در آیفون چیست؟ ما را از نظرات خود آگاه سازید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال