آموزش فعال کردن System Restore در ویندوز 10

کاربران نسخه‌ی خانگی ویندوز هیچ راهی را برای جلوگیری از آپدیت شدن ویندوز 10 ندارند بنابراین مایکروسافت در هر زمانی که تمایل داشته باشد می‌تواند به روز رسانی جدیدی را برای این نسخه از ویندوز منتشر کند و بدون اجازه کاربر آن را نصب کند. در حالیکه ممکن است بسیاری از این روش به روز […]

کاربران نسخه‌ی خانگی ویندوز هیچ راهی را برای جلوگیری از آپدیت شدن ویندوز 10 ندارند بنابراین مایکروسافت در هر زمانی که تمایل داشته باشد می‌تواند به روز رسانی جدیدی را برای این نسخه از ویندوز منتشر کند و بدون اجازه کاربر آن را نصب کند.

در حالیکه ممکن است بسیاری از این روش به روز رسانی راضی باشند، بسیاری نیز ممکن است به دو علت این روش را مناسب ندانند. یکی این که هر به روز رسانی به سود رایانه شما نبوده و ممکن است مایکروسافت همانند دیگر کمپانی‌ها آپدیت نامناسبی را ارائه کند و دیگری مصرف شدن حجم اینترنت.

اگر اینترنت شما حجمی می‌باشد می‌توانید در قسمت تنظیمات ویندوز گزینه‌ی حجمی بودن اینترنت را انتخاب کنید و ویندوز 10 متوجه می‌شود که زمان نامناسبی برای آپدیت کردن می‌باشد. اما اگر مایکروسافت آپدیتی نامناسب را منتشر کرد باید چه کار کنیم؟

دو راه حل برای این سوال ارائه شده است. راه حل اول نصب نرم افزاری مخصوص است که به تازگی منتشر شده و از آپدیت‌‌های اتوماتیک ویندوز 10 که نامناسب می‌باشند جلوگیری می‌کند و راه حل دوم System Restore می‌باشد.  همانطور که می‌دانید System Restore به طور پیش فرض بر روی ویندوز 10 غیر فعال می‌باشد و شما می‌بایستی در ابتدا این قابلیت را فعال کنید. با فعال شدن System Restore حتی اگر مایکروسافت آپدیتی نامناسب را منتشر کند به راحتی می‌توانید به حالت قبلی ویندوز برگردید بدون آن که دچار هرگونه مشکلی شود. فعال کردن این ویژگی بسیار آسان بوده و ما توضیح آن را برای شما نوشته‌ایم.

آموزش فعال کردن System Restore در ویندوز 10

کافیست در منوی جستجوی کورتونا در ویندوز 10 عبارت System Protection را تایپ کنید. سپس عبارت Create a restore point Control panel برای شما ظاهر می‌شود. بر روی این گزینه کلیک کنید و صفحه تنظیمات به شما نشان داده می‌شود. بر روی گزینه‌ی Configure. کلیک کنید و بعد از آن کافیست گزینه‌ی Turn on system protection را فعال کنید.

در قسمت پایین نیز شما شاهد عبارت  Disk Space Usage هستید که برای کارآیی بهتر می‌توانید آن را در حالت حداکثر فضا قرار دهید. بنابراین System Restore فعال شده و شما می‌توانید به طور کامل از آن استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال