در نهایت کرونا چگونه نابود خواهد شد؟

در حال حاضر سازمان بهداست جهانی شیوع کرونا را یک وضعیت اضطراری اعلام کرده است. تعداد مبتلایان به این ویروس در چین به حدود ده هزار نفر رسیده است. با وجود شیوع گسترده این ویروس، دانشمندان به سرعت در حال شناسایی و جلوگیری از بروز آن هستند. بسیاری از افراد به انتعای این شیوع فکر […]

در حال حاضر سازمان بهداست جهانی شیوع کرونا را یک وضعیت اضطراری اعلام کرده است. تعداد مبتلایان به این ویروس در چین به حدود ده هزار نفر رسیده است. با وجود شیوع گسترده این ویروس، دانشمندان به سرعت در حال شناسایی و جلوگیری از بروز آن هستند. بسیاری از افراد به انتعای این شیوع فکر میکنند. به این که این ویورس در نهایت چگونه نابود خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از VOX، سه امکان برای کاهش و عدم گسترش این ویروس وجود دارد.احتمالا اولین برنامه برای نابودی ان افزایش بهداشت عمومی خواهد بود. مطالعات بسیاری نشان داده است که چگونه بهداشت عمومی میتواند شیوع یک ویروس را متوقف کند. در سال 2003 ویروس سارس با شیوع گسترده جان 774 نفر را گرفت. شناسایی افراد آلوده، قرنطینه و رعایت بهداشت عمومی باعث شد تا این ویروس تا سال 2004 بطور کلی از بین برود. البته کنترل ویروس از طریق بهداشت عمومی نیز نیازمند هماهنگی های گسترده و اقدامات دقیق است.

اما غیر از بهداشت عمومی ممکن است خود این ویروس نیز پس از آلوده کردن بسیاری از افراد از بین برود. البته این موضوع در مورد این ویروس جدید هنوز مشخص نیست. همچنین این موضوع مستلزم ابتلای افراد بسیار و احتمالا مرگ آنهاست. هر نوع بیماری دارای اوج و سپس کاهش است. اما هنوز مشخص نیست که ما بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم و از سرایت مدام آن جلوگیری کنیم یا نه؟

درنهایت ممکن است این ویروس به یک ویروس شایع دیگر تبدیل شود و با فصل سرماخوردگی همانند آنفولانزای H1N1 شیوع و سپس کاهش پیدا کند. بیشتر سیاست های بهداشتی انجام شده تا کنون تلاش دارد تا این ویروس را در همان چین نگه دارد و آنرا به یک ویروس فصلی تبدیل کند. البته تمام اینها احتمالاتی است که رخ دادن آنها پیش بینی می شود.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال