آیا پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی، One A9، صفحه‌نمایشی با رزولوشن 1080p خواهد داشت؟

پیش از معرفی رسمی گوشی‌هوشمند One M9 توسط کمپانی HTC، همه تصور می‌کردند که رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی، 2K (یا QHD) باشد اما زمانی که این پرچم‌دار معرفی شد، این اتفاق نیفتاد و ما همانند گوشی One M8، شاهد صفحه‌نمایشی با رزولوشن 1080p بودیم. خب واکنش‌ها به این موضوع در ابتدا مثبت بود چرا که […]

پیش از معرفی رسمی گوشی‌هوشمند One M9 توسط کمپانی HTC، همه تصور می‌کردند که رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی، 2K (یا QHD) باشد اما زمانی که این پرچم‌دار معرفی شد، این اتفاق نیفتاد و ما همانند گوشی One M8، شاهد صفحه‌نمایشی با رزولوشن 1080p بودیم. خب واکنش‌ها به این موضوع در ابتدا مثبت بود چرا که بسیاری معتقد بودند که تفاوتی میان صفحه‌نمایش‌های 2K و 1080p هنگام نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی از فاصله‌ی 5 اینچ یا کمتر نبوده و نمی‌توان تفاوت میان آنها را تشخیص داد.

تست‌هایی که در این مورد به عمل آمده نیز این موضوع را تایید نموده و واقعا اگر شما از فاصله‌ی 5-اینچی یا کمتر، به صفحه‌نمایش گوشی خود نگاه کنید نمی‌توانید تفاوتی میان پیکسل‌های آن و تفاوت 2K بودن و یا 1080p بودن آن پیدا کنید. این در حالیست که اگر رزولوشن صفحه‌نمایش بالا باشد، می‌تواند باتری زیادی مصرف کند و هر چه این میزان کمتر باشد،  با مصرف کمتر باتری روبه‌رو خواهیم بود. با این حال HTC محصولات بعدی خود یعنی گوشی‌های +One M9،+One E9 و One ME را به صفحه‌نمایشی 2K (با رزولوشن 1440×2560) مجهز کرده است.

پس از اینکه مشخص شد نام گوشی‌هوشمند معرفی نشده‌ی اچ‌تی‌سی با اسم رمز HTC Aero نیز One A9 می‌باشد، حالا شایعات مربوط به این گوشی در حال انتشار هستند. اولین خبریکه امروز منتشر شده نیز در مورد صفحه‌نمایش این گوشی می‌باشد. بسیاری از افراد معتقدند که از این پس کمپانی اچ‌تی‌سی برای محصولات رده‌بالای خود از صفحه‌نمایش‌های 2K استفاده می‌کند اما به نظر می‌رسد که اینگونه نباشد و گوشی‌هوشمند One A9 نیز از صفحه‌نمایش با رزولوشن 1080p استفاده خواهد کرد. این موضوع نیز از پست Ricciolo در شبکه‌ی توئیتر قابل استناد است.

r-a

اما اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، این مسئله می‌تواند یک انتخاب سخت برای این شرکت تایوانی باشد چرا که تمامی مدل‌هایی که از خانواده‌ی One M9 معرفی شده‌اند، صفحه‌نمایشی 2K داشته‌اند. حتی اگر بسیاری از خریداران صفحه‌نمایش 1080p را نسبت به صفحه‌نمایش‌های 2K ترجیح دهند، باز هم به کارگیری این صفحه‌نمایش‌ برای پرچم‌دار سال 2015 نمی‌تواند انتخابی خردمندانه باشد. از طرفی این شرکت در وضعیت چندان جالبی به سر نبرده و چنین موضوعی می‌تواند پرچم‌دار این شرکت را عقب‌تر از رقبا قرار دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا گوشی‌هوشمند One A9 می‌تواند با چنین صفحه‌نمایشی رقیبی درخور برای سایر شرکت‌ها باشد؟ نظرات خود را با تک‌نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال