فروش HTC U 11 از 29 اردیبهشت‎ماه با قیمت 659 دلار آغاز می‎شود

ما هم‎چنان اندکی در خصوص جزئیات پرچم‎دار در پیش روی شرکت اچ‎تی‎سی یعنی U 11 سردرگمی داریم. گرچه، با توجه به این‎که تاریخ رسمی معرفی این گوشی 26 اردیبهشت‎ماه ذکر شده است، تنها 24 ساعت باید بیشتر صبر کنیم. با این‎‎وجود، گزارش جدیدی منتشر شده است که ادعا می‎کند این شرکت تایوانی هوادارن خود را […]

ما هم‎چنان اندکی در خصوص جزئیات پرچم‎دار در پیش روی شرکت اچ‎تی‎سی یعنی U 11 سردرگمی داریم. گرچه، با توجه به این‎که تاریخ رسمی معرفی این گوشی 26 اردیبهشت‎ماه ذکر شده است، تنها 24 ساعت باید بیشتر صبر کنیم. با این‎‎وجود، گزارش جدیدی منتشر شده است که ادعا می‎کند این شرکت تایوانی هوادارن خود را نیز بسیار منتظر نگه نمی‎دارد چون فروش این گوشی خیلی زود از 29 اردیبهشت‎ماه آغاز می‎شود.

منصفانه نگاه کنیم، این تاریخ زمان آغاز پیش‎فروش‎ها است تا ورود این دستگاه به فروشگاه‎های فیزیکی. اما با این‎وجود هم، اچ‎تی‎سی به نظر می‎رسد این مرتبه جدول زمانی فشرده‎ای برای خود ترتیب داده است. این منبع اطلاعاتی هم‎چنین ادعا می‎کند که کاربران خارج از تایوان در ماه ژوئن (خردادماه) این گوشی را دریافت خواهند کرد.

در رابطه با خود گوشی U 11 باید بگوییم که ما در حال حاضر می‎دانیم که اچ‎تی‎سی پرچم‎دار جدید خود را با چه مشخصاتی تجهیز کرده است. این شرکت تا به حال تنها یک ویدئوی تبلیغاتی به منظور مشاهده‎ی “قابلیت ضبط زنده با کیفیت 360 درجه” منتشر کرده است. البته باید اشاره کنیم به لطف بنچمارک‎های  AnTuTu, Geekbench و GFXBench ما با سخت‎‏افزار این دستگاه آشنا شده‎ایم. براساس نتایج بنچمارک‎های مذکور این دستگاه مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835، ساخته شده براساس فناوری 10 نانومتری، به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‎داخلی است. علاوه بر این، احتمالا از یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن QHD و نسبت تصویر همیشگی 16:9 استفاده می‎شود.

سایر مشخصات اعلام شده شامل یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی می‎شود. لانچر HTC Sense به احتمال زیاد به همراه سیستم‎عامل اندروید 7.1.1 مدیریت بخش نرم‎افزاری را برعهده دارند. هم‎‎چنین، گواهینامه‎ی IP68، فناوری HTC BoomSound، حسگر اثرانگشت، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع برای باتری با ظرفیت 3000 میلی‎آمپرساعت و عدم استفاده از درگاه هدفون 3.5 میلی‎متری جزو دیگر مشخصات این گوشی به شمار می‎روند. اما با وجود تمامی این اطلاعات به بیرون درز یافته، U 11 هم‎چنان در هاله‎ای از رمز و راز قرار گرفته است. علاوه بر “قابلیت ضبط زنده با کیفیت 360 درجه” که اشاره کردیم، اچ‎تی‎سی بدنه‎ی این گوشی را حساس به لمس و ژست‎های حرکتی معرفی کرده است. ظاهرا این گوشی قادر به حس کردن فشار و اعمال ژست‎های حرکتی است.

با توجه به این‎که قیمت این گوشی 659 دلار اعلام شده است، شک داریم که HTC U 11 در بین پرچم‎دارهای فعلی با فروش فوق‎العاده بالایی روبرو شود. با این‎حال، اگر اچ‎تی‎سی قابلیت‎های بیشتری به لیست بالا بیافزاید، U 11 ممکن است به نسبت خیلی از رقبا در آمار فروش بهتر عمل کند.