محققان از نوعی قارچ برای تولید پروتئین سفیده تخم‌مرغ استفاده کردند

محققان برای تولید پروتئین سفیده تخم مرغ از نوعی قارچ استفاده کردند. طی پژوهش های انجام شده تغییرات ژنتیکی روی قارچ منجر به ترشح محتوای پروتئینی سفیده تخم مرغ شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش هاس انجام گرفته توسط محققان فنلاندی با توجه به نیاز مصرف تخم مرغ و سفیده آن […]

محققان برای تولید پروتئین سفیده تخم مرغ از نوعی قارچ استفاده کردند. طی پژوهش های انجام شده تغییرات ژنتیکی روی قارچ منجر به ترشح محتوای پروتئینی سفیده تخم مرغ شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش هاس انجام گرفته توسط محققان فنلاندی با توجه به نیاز مصرف تخم مرغ و سفیده آن انجام گرفته است. از آنجایی که سفیده تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید آن نیز به مرغ های پرورش یافته بیشتر و همچنین تولید ضایعات بیشتر منجر می شود. از طرفی استفاده از نوعی قارچ برای تولید پروتئین سفیده تخم‌مرغ می‌تواند جایگزین مناسبی از نظر زیست محیطی باشد.

این دانشمندان از دانشگاه هلسینکی و مرکز پژوهش های فنلاند از قارچی به نام تریکودرما ریسی استفاده کردند. آنها با ایجاد تغییر ژنتیکی در این قارچ ها باعث شدند تا پروتئین اوآلبومین که شامل پروتئین پودر سفیده تخم مرغ است توسط این قارچ تولید شود. برای این کار به قارچ مورد نظر ژن مرغ تولید کننده اوآلبومین را اضافه کردند.

 در نهایت پروتئین ترشح شده توسط قارچ برداشته شده و پس از غلیظ و خشک کردن به صورت پودر در آمد. بررسی این پودر نشان می دهد که بسیاری از ویژگی های پودر سفیده تخم مرغ را داشته و همانند آن می تواند کف کند. به گفته این محققان این روش تا ۹۰ درصد نیاز به سفیده تخم مرغ را برطرف کرده و همچنین بین ۳۱ تا ۵۵ درصد نیز انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال