اولین هلیکوپتر ایرباس با سوخت سبز با موفقیت به پرواز در آمد

یکی از هلیکوپتر های ایرباس با نام H225 توانست با سوخت سبز پرواز موفقی را ارائه کند. این سوخت با هدف تولید آلودگی کمتر از پسماند برخی گیاهان تولید شده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کلیه هواپیماهای تجاری و هلیکوپترها باید تا سال ۲۰۳۰ حدود 50 درصد آلودگی کمتر نسبت به […]

یکی از هلیکوپتر های ایرباس با نام H225 توانست با سوخت سبز پرواز موفقی را ارائه کند. این سوخت با هدف تولید آلودگی کمتر از پسماند برخی گیاهان تولید شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کلیه هواپیماهای تجاری و هلیکوپترها باید تا سال ۲۰۳۰ حدود 50 درصد آلودگی کمتر نسبت به اکنون در حین پرواز تولید کنند. به همین دلیل ایرباش تلاش کرده است تا با هدف دستیابی به این استاندارد اولین پرواز آزمایشی خود را با سوخت سبز و  توسط هلیکوپتر آغاز کند. در این پرواز توانایی موتورها در زمان استفاده از سوخت سبز و همچنین اندازه گیری تاثیر آن بر سیستم های هواپیماها مورد بررسی قرار گرفت. سوخت سبز می تواند در صورت استفاده در یک هواپیما و در طول عمر چند ساله خود ۸۵ درصد کربن دی اکسید کمتری تولید کند. همچنین هلیکوپترها نیز می توانند با استفاده از این سوخت در کاهش کربن دی اکسید موثر باشند.

هزینه استخراج سوخت های سبز بسیار اندک است است و تنها مشکل مواجه شده با آن عدم رسیدن به حداکثر بازدهی در عملکرد است. با این وجود ایرباس توانست این مشکل را برطرف کند و هلیکوپتر خود را با هر دو موتور به پرواز درآورد. در حال حاضر بسیاری از شرکت های حمل و نقل هوایی تلاش دارند تا سرمایه گذاری هایی را روی استفاده از سوخت سبز و استفاده از آن در وسایل نقلیه هوایی انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال