ضد عفونی کردن محیط با نور فرابنفش باعث التهاب شدید قرنیه خواهد شد

متخصصان اعلام کردند استفاده از نور فرابنفش برای پاکسازی محیط و از بین بردن ویروس ها و باکتری‌ها می‌تواند برای چشم خطرناک بوده و منجر به التهاب شدید قرنیه شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از نور فرابنفش برای از بین بردن ویروس ها پیش از همه گیری کرونا نیز وجود […]

متخصصان اعلام کردند استفاده از نور فرابنفش برای پاکسازی محیط و از بین بردن ویروس ها و باکتری‌ها می‌تواند برای چشم خطرناک بوده و منجر به التهاب شدید قرنیه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از نور فرابنفش برای از بین بردن ویروس ها پیش از همه گیری کرونا نیز وجود داشته و از آن برای کنترل بیماریهایی مانند سل نیز استفاده شده بود. هم اکنون نیز در بسیاری مناطق برای ضدعفونی کردن از نور ماورای بنفش استفاده می شود.

 اما متخصصان می گویند تشعشعات ماورا بنفش می تواند باعث التهاب شده و یا حالتی مانند آفتاب سوختگی برای پوست و یا قرنیه چشم ایجاد کند. این التهاب مانند فوتوکراتیت یا برف کوری است که علاوه بر تحریک و قرمزی چشم علائمی مانند وجود چیزی در چشم خواهد داشت. بررسی‌های جدید نشان می‌دهد تمامی افرادی که دچار التهاب قرنیه شده بودند به نوعی از لامپ های uv برای ضدعفونی کردن استفاده کرده بودند. این در حالیست که تنها نوع قوی این اشعه می تواند برای ضدعفونی موثر باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال