هواوی به تولید نکسوس 7 سال 2016 علاقه‌مند است

براساس شایعات منتشر شده گوگل قصد دارد در سال 2016 نسل جدید تبلت نکسوس 7 را عرضه کند و هوآوی تمایل خود را برای ساخت این تبلت نشان داده است. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل هوآوی را به عنوان سازنده‌ی تبلت نکسوس خود برگزیده یا نه اما به نظر می‌رسد هوآوی و گوگل تازه […]

براساس شایعات منتشر شده گوگل قصد دارد در سال 2016 نسل جدید تبلت نکسوس 7 را عرضه کند و هوآوی تمایل خود را برای ساخت این تبلت نشان داده است. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل هوآوی را به عنوان سازنده‌ی تبلت نکسوس خود برگزیده یا نه اما به نظر می‌رسد هوآوی و گوگل تازه در ابتدای همکاری خود هستند و قصد دارند این همکاری را همچنان ادامه دهند.

براساس آمارهای منتشر شده، شرکت هوآوی هم‌اکنون سومین تولید کننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند در دنیا است و در کشور خانگی خود نیز رتبه‌ی اول را کسب کرده است. اگر بخواهیم نگاهی به پیشرفت هوآوی در غرب و کشورهای اروپایی داشته باشیم نکسوس 6P این شرکت سریع به ذهن‌مان می‌رسد. با قاطعیت می‌توان گفت که نکسوس هوآوی قدمی بسیار بزرگ برای معرفی این برند در کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده است. بنابراین اصلا نمی‌توان منکر این مسئله شد که گوگل به هوآوی کمک به‌سزایی در جهانی کردن برند هوآوی داشته در نتیجه ممکن است همکاری این دو شرکت فعلا ادامه داشته باشد. از طرفی گوگل نیز با همکاری با هوآوی می‌تواند نکسوس‌های خود را در چین بیشتر به فروش برساند و از محبوبیت بیشتری در این کشور برخوردار شود.

نکسوس 7 در سال 2012 با همکاری گوگل و ایسوس تولید و برای فروش قرار داده شد. گوگل این تبلت را در حالی برای فروش قرار داد که کمترین سود به این شرکت باز می‌گشت؛ از طرفی دیگر کاربران چنان به فروشگاه‌های گوگل در سرتاسر دنیا هجوم آوردند که این تبلت توانست لقب بیشترین تبلت فروش رفته‌ی اندرویدی را از آن خود کند. سال 2013 نیز گوگل و ایسوس بار دیگر نکسوس 7 را با مشخصات جدیدتر عرضه کردند و بار دیگر این تبلت توانست به فروش راضی کننده‌ای دست یابد.phonearena

بعد از معرفی نکسوس 7 به نظر می‌رسد گوگل دیگر علاقه‌ای را برای تولید تبلت‌هایی با قیمت پایین و سود اندک نداشته و ندارد. برای مثال تبلت نکسوس 9 که توسط اچ‌تی‌سی ساخته شد سال گذشته با قیمت 399 دلار به فروش رفت و گوشی هوشمند نکسوس 6P نیز قیمت بسیار بالایی دارد هرچند از مشخصات فنی بسیار خوبی بهره می‌برد.

حال اگر شایعه‌ی منتشر شده درست از آب دربیاید باید دید آیا گوگل دوباره به قیمت‌های مقرون به صرفه و کاهش سود خود فکر می‌کند یا این که باز هم شاهد تبلت‌های گران‌قیمت نکسوس خواهیم بود. اگر نگاهی به جدیدترین تبلت معرفی شده‌ی هوآوی بیندازیم به تبلت X2 می‌رسیم. این تبلت 7 اینچی دارای نمایشگری با رزولوشن 1200×1920 بوده و از چیپست  Kirin 930 ساخته شده توسط هوآوی بهره می‌برد. این تبلت در دو نسخه‌ی مختلف با حافظه‌ی رم 2 یا 3 گیگابایتی عرضه شده است.

تبلت 7 اینچی ایسوس را که در سال 2012 عرضه شد مشاهده می‌کنید:

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال