هوآوی مقصر رشد آهسته سود خود را گوشی‎های هوشمند می‎داند

در بازاری که به رشد به نسبت سهم حضور در بازار توجه بیشتری نشان می‎دهد، حتی توسعه‎ی آهسته‎ی یک شرکت می‎تواند تا حدی اخبار بدی باشد. این قضیه در رابطه با شرکت هوآوی صدق پیدا می‎کند، شرکت تولیدکننده‎ی گوشی‎های هوشمند و تجهیزات مخابراتی چینی که موفقیت‎های اخیر آن در صنعت بازار موبایل ظاهرا رشد سود […]

در بازاری که به رشد به نسبت سهم حضور در بازار توجه بیشتری نشان می‎دهد، حتی توسعه‎ی آهسته‎ی یک شرکت می‎تواند تا حدی اخبار بدی باشد. این قضیه در رابطه با شرکت هوآوی صدق پیدا می‎کند، شرکت تولیدکننده‎ی گوشی‎های هوشمند و تجهیزات مخابراتی چینی که موفقیت‎های اخیر آن در صنعت بازار موبایل ظاهرا رشد سود این شرکت را برای سال 2016 با کاهش روبرو کرده است.

منبع این خبر خود هوآوی است، به نحوی که مدیرعامل این شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده است که آن‎ها و هم‎چنین کل صنعت موبایل، در طول سال گذشته با مشکلات مالی روبرو شده‎اند، حقیقتی که آن را می‎توان به سهم بیشتر کسب درآمد از بازار محصولات مصرف‎کننده ربط داد، محلی که حواشی سود کمتر و رقابت شدیدتر است. یا به عبارت دیگر، توجه بیشتر این شرکت بر دستگاه‎هایی همانند با گجت‎های پوشیدنی و گوشی‎های هوشمند ظاهرا باعث به وجود آمدن مشکلات مالی شده است.

و ممکن است طرفداران گوشی‎های هوشمند هوآوی با شنیدن این خبر ناراحت شوند چون ظاهرا مدیرعامل این شرکت یعنی آقای Eric Xu اظهار داشته است “ما قصد داریم بیشتر به کارآیی‎مان توجه داشته باشیم و سرمایه‎گذاری‎هایی که با خود سود به همراه ندارند را کاهش دهیم.” این‎که گوشی‎های همراه این شرکت جزو این دسته از سرمایه‎گذاری‎ها قرار می‎گیرد یا خیر، مشخص نیست ولی با توجه به این‎که این شرکت در سال گذشته موفق به عرضه‎ی 139 میلیون دستگاه گوشی همراه به بازار شده است، بعید است آینده‎ی گوشی‎های هوشمند هوآوی به خطر افتد.

در هر صورت، هوآوی در گذشته توجه خود را به کسب و کارهای در حال توسعه‎ی گوشی‎های هوشمند بیان کرده است و شایعاتی در رابطه با همکاری این شرکت با اپراتورهای آمریکایی شنیده می‎شود تا در نهایت دستگاه‎های این شرکت مستقیما وارد بازار آمریکا شوند. در حال حاضر، هوآوی با وجود عرضه‎ی پرچم‎دار خود یعنی گوشی Mate 9 و هم‎چنین موفقیت متوسط گوشی‎های زیر برند این شرکت یعنی Honor، در بازار آمریکا حضور ندارد. اگر این قرارداد با موفقیت بسته شود، نسل بعدی گوشی Huawei P10، که گفته می‎شود در حال ساخت است، به اولین پرچم‎دار مهم هوآوی تبدیل می‎شود که در بازار آمریکا حضور خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال