همکاری هواوی با یکی از اپراتورهای روسیه و ارسال تجهیزات مخابراتی

گزارش های اخیر نشان می دهد هواوی طی همکاری با یک شرکت اپراتور مخابراتی روسیه تجهیزات مخابراتی به ارزش ۱۵ میلیون دلار برای آن ارسال کرده است. این در حالی است که پس از حمله روسیه به اوکراین بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری طی تحریم روسیه از فروش محصولات خود به این کشور خودداری کرده‌اند. […]

گزارش های اخیر نشان می دهد هواوی طی همکاری با یک شرکت اپراتور مخابراتی روسیه تجهیزات مخابراتی به ارزش ۱۵ میلیون دلار برای آن ارسال کرده است. این در حالی است که پس از حمله روسیه به اوکراین بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری طی تحریم روسیه از فروش محصولات خود به این کشور خودداری کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از نشریه ITHome، هواوی مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی را برای شرکت روسی به نام  VimpelComارسال کرد. البته دلیل اصلی ارسال این محصولات نیز قراردادی بوده است که پیش از این تنظیم شد. پس از آن نیز شرکت مخابراتی VimpelCom دریافت این تجهیزات را از هواوی تایید کرد.

به نظر می‌رسد قرارداد بسته شده بین این دو شرکت حدود ۱۵ میلیون دلار ارزش داشته است. گزارش های منابع نزدیک نشان می دهد زمان امضای قرارداد ۲۴ فوریه بود اما به دلیل تحریم های ایجاد شده علیه شرکت‌های روسی تحویل آن با مشکلاتی همراه بود. کمک به روسیه توسط هوآوی در حالی انجام می‌گیرد که بسیاری از کشورهای مختلف سراسر جهان تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند.

مهمترین تحریم کننده روسیه کشور ایالات متحده بود که صادرات محصولات فناوری را به این کشور ممنوع کرد. از شرکت‌های مهم حوزه فناوری که با این تحریم ها همسو بوده اند می توان به ایسر و اینتل اشاره کرد. البته وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته در رابطه با تحریم خدمات مخابراتی و اینترنتی اعلام کرد این تحریم ها لغو خواهد شد. زیرا به گفته گروه‌های حقوق بشری خدمات مخابراتی اینترنتی و تحریم‌های آن می‌تواند مانع از دسترسی فعالان روسی به دنیای خارج شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال