هوآوی گوشی‌های پیکسل را به دلیل تغییر برند گوگل تولید نکرده است

دو گوشی پیکسل و پیکسل XL گوگل بدون شک از محبوب‌ترین‌های حال حاضر بازار به شمار می‌آیند؛ شاید این دو گوشی‌هوشمند از نظر سخت‌افزاری حرف‌های زیادی را برای گفتن نداشته باشند اما به‌روزرسانی این دو به اندروید 7.1 و از طرفی تغییر نام نکسوس‌های گوگل به پیکسل توجه زیادی را به این دو موبایل جلب […]

دو گوشی پیکسل و پیکسل XL گوگل بدون شک از محبوب‌ترین‌های حال حاضر بازار به شمار می‌آیند؛ شاید این دو گوشی‌هوشمند از نظر سخت‌افزاری حرف‌های زیادی را برای گفتن نداشته باشند اما به‌روزرسانی این دو به اندروید 7.1 و از طرفی تغییر نام نکسوس‌های گوگل به پیکسل توجه زیادی را به این دو موبایل جلب کرده است. حالا گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد چرا هوآوی برخلاف عرضه‌ی نسبتا موفق نکسوس 6P برای تولید پیکسل‌های گوگل به کمک این شرکت نرفته است.

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های پیکسل گوگل به اولین گوشی‌هوشمندی تبدیل شده‌اند که برند گوگل بر روی آن‌ها ثبت شده در حالی که اچ‌تی‌سی وظیفه‌ی تولید آن‌ها را برعهده داشته است. از زمان معرفی اولین نکسوس گوگل در سال 2010، گوگل همواره از دیگر سازنده‌ها برای تولید نکسوس‌ها کمک می‌گرفت و نام همان سازنده نیز بر روی گوشی ثبت می‌شد. حالا مهم‌ترین تفاوت میان پیکسل‌های گوگل و نکسوس‌های این جستجوگر دنیای اینترنت مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال دو نکسوس اخیر گوگل برندهای هوآوی و ال‌جی را بر روی خود ثبت کرده بودند اما پیکسل‌های جدید گوگل تنها با برند این شرکت عرضه شده‌اند. قبل از اینکه اچ‌تی‌سی وظیفه‌ی تولید پیکسل‌های گوگل را برعهده بگیرد، هوآوی گزینه‌ی اول گوگل بوده اما این اتفاق هیچ‌وقت رخ نداد. علت اصلی این ماجرا را معاون بخش تجاری هوآوی توضیح داده است.

براساس گفته‌های Colin Giles، هوآوی سخت در تلاش است تا برند خود را در اکثر مناطق دنیا از جمله آمریکا شناخته شده کند و باتوجه به اینکه گوگل قصد داشته برند خود را بر روی گوشی ثبت کند، این همکاری صورت نگرفته است. بنابراین، سرمایه‌گذاری هوآوی بر روی پیکسل‌های گوگل و تولید این گوشی‌ها آن‌هم با برند گوگل منطقی به نظر نمی‌آمده است.

با‌این‌حال، عدم همکاری این دو شرکت در سال جاری به معنای عدم همکاری‌ آن‌ها در سال آینده نیست؛ شایعات جدیدی منتشر شده‌اند که نشان می‌دهد هوآوی بار دیگر با گوگل همکاری خواهد داشت و پیکسل‌های سال آینده را تولید خواهد کرد. باتوجه به موفقیت نسبی نکسوس 6P که توسط هوآوی تولید شد به نظر می‌رسد بار دیگر با گوشی جذاب و دیدنی رو‌به‌رو خواهیم شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال