هواوی پتنت یک دستگاه فوق پیچیده ساخت تراشه ثبت کرد؛ دستگاهی برای رفع تحریم آمریکا

پتنت جدید هواوی مربوط به ساخت یک دستگاه پیچیده و پرهزینه ساخت تراشه است که با خود آن دیگر تحریم های آمریکا اثری نخواهد داشت. این پتنت را تنها یک شرکت در جهان می تواند بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدیدی که هواوی پتنت آن را ثبتت کرده است مربوط […]

پتنت جدید هواوی مربوط به ساخت یک دستگاه پیچیده و پرهزینه ساخت تراشه است که با خود آن دیگر تحریم های آمریکا اثری نخواهد داشت. این پتنت را تنها یک شرکت در جهان می تواند بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدیدی که هواوی پتنت آن را ثبتت کرده است مربوط به اسکنر EUV است که در ساخت تراشه بکار می رود. در صورتی که این دستگاه بتواند عملکرد مناسبی ارائه دهد کلیه تراشه سازان در چین می تواند تراشه های با لیتوگرافی زیر ۷ نانومتر تولید کنند.

طبق گزارش تامز هاردور، پتنت جدید هواوی که حدود یک ماه از ثبت آن می گذرد، شامل تمامی قطعات یک اسکنر EUV است. البته این دستگاه بسیار پیچیده است و ثبت یک پتنت صرفا به معنای ساخت آن نخواهد بود. علاوه بر آن تنها با جود این دستگاه امکان تولید تراشه نیست و موارد دیگری نیز باید تخت کنترل درآید.

پیش ازاین نیز بسیاری از شرکت ها تلاش کردن تا ین دستگاه فوق پیچیده را تولید کنند اما امکان ساخت آن برای هر برندی وجود ندارد. تنها شرکت ASML توانست از پس این کار بر بیاید.این شرکت با کمک های مالی شرکت هوایی مانند اینتل، سامسونگ و TSMC و پس از یک دهه توانست به موفقیت هایی دست یابد.

در حال حاضر شرکت های سامسونگ، اس کی های نیکس، اینتل، مایکرون و TSMC در هال استفاده از اسکنر شرکت هلندی ASML هستند. در این بین شرکت چینی SMIC نیز وجود دارد که به دلیل تحریم های ایالات متحده قادر به استفاده از اسکنرهای تولید شده ASML را ندارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال