هواوی نیمی از بازار موبایل چین را در اختیار خود دارد

آمارها در سه ماهه سوم امسال نشان می دهد بازار گوشی‌های هوشمند در چین نسبت به سال گذشته با افت جدی روبرو بوده به طوری که نسبت به فروش سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است. علت اصلی آن نیز شیوع ویروس کرونا و همچنین زندگی در شرایط قرنطینه بوده است. با این وجود […]

آمارها در سه ماهه سوم امسال نشان می دهد بازار گوشی‌های هوشمند در چین نسبت به سال گذشته با افت جدی روبرو بوده به طوری که نسبت به فروش سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است. علت اصلی آن نیز شیوع ویروس کرونا و همچنین زندگی در شرایط قرنطینه بوده است. با این وجود هواوی توانسته است نسبت به دیگر سازندگان گوشی‌های موبایل پیشرفت چشم گیری داشته باشد به طوری که حدود ۵۰ درصد از بازار چین را در اختیار خود بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Counterpoint اعلام کرد حدود ۴۶ درصد از گوشی های به فروش رفته در چین به هواوی و یا شرکت های زیرمجموعه آن تعلق دارد. همچنین حدود ۶۰ درصد از دستگاه‌های به فروش رسیده شامل گوشی‌های هوشمند 5G بوده که به این فناوری مجهز است.

گزارش های دیگر توسط شرکت های تحقیقاتی نیز همین وضعیت را بازگو می‌کند. اما شرکت های فعال در زمینه تولید گوشی همچنان به توسعه محصولات خود ادامه می دهند. بسیاری از این شرکت‌ها تلاش دارند محصولات مجهز به فناوری ارتباطی 5G را به بازار عرضه کنند. به طوری که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ حدود ۳۳ درصد از گوشی های به فروش رفته در چین از این فناوری برخوردار بودند و نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۰  هفده درصد رشد داشته است. هواوی در بازار گوشی های هوشمند 5G نیز نفر اول بوده و توانسته ۶۰ درصد از این بازار را به خود اختصاص دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال