هواوی پتنتی از گوشی هوشمند بدون دکمه های فیزیکی و لبه های حساس به لمس ثبت کرده است

هواوی اخیراً پتنت جدیدی برای یک گوشی هوشمند ثبت کرده که در آن لبه های صفحه نمایش به صورت خمیده بوده و همچنین در آن قسمت هایی با قابلیت لمس وجود دارد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پتنت گوشی هوشمند هوآوی بدون دکمه های فیزیکی است و لبه های آن تا قسمت بدنه کشیده […]

هواوی اخیراً پتنت جدیدی برای یک گوشی هوشمند ثبت کرده که در آن لبه های صفحه نمایش به صورت خمیده بوده و همچنین در آن قسمت هایی با قابلیت لمس وجود دارد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پتنت گوشی هوشمند هوآوی بدون دکمه های فیزیکی است و لبه های آن تا قسمت بدنه کشیده شده است. هواوی یکی از شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند به شمار می‌رود که تاکنون پتنت هایی با طرح های عجیب و خلاق ثبت کرده است.

 در این پتنت ها می توان به صفحه نمایشهای تاشدنی و حتی مکانیزم های مختلف در دوربین سلفی اشاره کرد. گزارشی که اخیرا وبسایت جی‌اس‌ام آرنا منتشر کرده است پتنت اخیر هواوی مربوط به سری میت خواهد بود که صفحه نمایش منحنی با لبه های خمیده خواهد داشت.

 این لبه ها که دو تا دور پنل را می پوشاند به سمت نمایشگر رفته و کل لبه های دستگاه را در بر می گیرد. به نظر می رسد این طراحی در آینده بازار گوشی های موبایل را دچار تغییر بزرگ خواهد کرد. زیرا تمامی گوشی های هوشمند پرچمدار شامل دکمه های فیزیکی هستند. اما آنچه که در این پتنت و توسط طراحان هواوی ثبت شده تنها شامل دکمه های لمسی خواهد بود. در واقع با قرار گرفتن بخشی از صفحه نمایش در قسمت لبه، کاربر باید کنترل برخی قابلیت ها مانند صدای خروجی و یا ثبت تصویر را از طریق آنها انجام دهد.

هواوی زمان زیادی را برای طراحی چنین ویژگی پشت سر گذاشته است. بطور مثال در میت ۳۰ شاهد یک گوشی بدون دکمه کم و زیاد کردن صدا بودیم و برای این کار نیز تنها با دوبار ضربه به لبه های گوشی امکان کنترل صدای خروجی فعال شده و صدا کاهش و افزایش می یافت. در پتنت اخیر نیز برای کم و زیاد کردن صدا از لبه های گوشی هوشمند استفاده خواهد شد.

 به نظر می رسد این طراحی می تواند امکانات جالبی را از جمله اجرای بازی ها و اعلانات مانند پیام های کوتاه اختیار کاربر قرار دهد. به نظر می رسد طرح مورد نظر هوآوی پیش از این در گلکسی اس اج سامسونگ معرفی شده بود. اما طراحی ظاهری هواوی متفاوت است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال