MWC 2015: هواوی از گوشی جدید Honor 4X رسما رونمایی کرد

شاید شما قبلا هم از برند Honor کمپانی چینی هواوی متعجب و شگفت زده شده بودید. گوشی Honor 6 با آن مشخصات فنی فوق العاده عالی و قیمت بسیار رقابتی، همچون جواهری در بین گوشی‎های ساخت شده توسط این شرکت درخشید. امسال نیز در محل کنگره جهانی موبایل (MWC) واقع در بارسلون، هواوی از گوشی […]

شاید شما قبلا هم از برند Honor کمپانی چینی هواوی متعجب و شگفت زده شده بودید. گوشی Honor 6 با آن مشخصات فنی فوق العاده عالی و قیمت بسیار رقابتی، همچون جواهری در بین گوشی‎های ساخت شده توسط این شرکت درخشید. امسال نیز در محل کنگره جهانی موبایل (MWC) واقع در بارسلون، هواوی از گوشی جدیدی با نام Honor 4X رسما رونمایی کرد. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی و سیستم عامل اندروید نسخه 4.4.2 کیت کت می‌باشد و گفته شده است که با قیمتی مقرون به صرفه، عرضه خواهد شد.

گوشی Honor 4X از نظر مشخصات در سطح پایینتری نسبت به Honor 6 قرار گرفته است و مقداری از مشخصات فنی آن کاهش پیدا کرده است. پشت بدنه‌ی Honor 6 از جنس شیشه براق و گوشه‌های آن از جنس فلز ساخته شده بود. درحالیکه پشت بدنه Honor 4X از جنس پلاستیک با نمای سیاه رنگ ساخته شده است و ظاهری خشن در سطح دارد که کمی راضی کننده می‌باشد. مطمینا این گوشی هوشمند، زیباترین گوشی در رده خود نمی‌باشد ولی این مورد بسیار خوب و کاربردی است و اگر شما از گروه افرادی نیستید که ادعای داشتن زیباترین گوشی را دارند، این گوشی احتمالا می‎تواند برای شما مناسب باشد.

honor 4x

 

جنس بدنه بسیار خوب و مستحکم می‌باشد اگرچه پلاستیکی بودن آن ممکن است حس ارزان قیمت بودن این گوشی را به شما دست دهد. اگر بدنبال گوشی مجلل و لوکسی می‌گردید، گوشی آیفون 6 پلاس می‎تواند برای شما مناسب باشد! Honor 4X دارای طولی برابر 153 میلی متر و عرضی معادل 77 میلی متر می‎باشد. میزان 8.6 میلی متر نیز ضخامت دارد. همه این مشخصات به آن معناست که این گوشی، یک دستگاه کوچک بشمار نمی‌آید اما با این حال هنوز در دست گرفتن آن راحت است. گرچه هنوز هم برای نوشتن متن به دو دست خود نیاز دارید.

ابعاد صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچ بوده و دارای دقتی برابر 1280×720 پیکسل می‎باشد که در مقایسه با Honor 6 (با 5.5 اینچ ابعاد و دقت 1920×1080 پیکسل)، یک قدم به عقب بازگشته است. عکس‌ها و تصاویر در این صفحه نمایش شارپ بوده و ابعاد آن برای تماشای فیلم کاملا مناسب می‎باشد.

honor 4x 0

honor 4x 1

honor 4x 3

 

این گوشی دارای پردازنده هشت هسته‌ای 16 بیتی با فرکانس 1.2 گیگاهرتز بوده و برای کارهای روزمره نظیر وب گردی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به مدت طولانی، مناسب می‌باشد. در ضمن، پشت گوشی به یک دوربین با دقت 13 مگاپیکسل مجهز شده است و دوربینی با دقت 5 مگاپیکسل نیز در جلوی دستگاه گنجانده شده است. البته دوربین جلو با دقت بالایی که دارد، تصاویر سلفی باکیفیتی را در مقایسه دقتش، ثبت نمی‌کند.

honor 4x 5

 

این گوشی هوشمند، نسخه 4.4 از سیستم عامل محبوب اندروید را اجرا خواهد کرد که البته کمی از نسخه 5 و بروز اندروید پایین‌تر می‌باشد. این مورد برای خرید این گوشی کمی ناامید کننده است ولی در صورت ارائه آن با قیمتی پایین‌تر شاید بتواند از این مورد هم چشم پوشی کرد. (البته هواوی به این مورد هم اشاره کرده است که نسخه 5 بروزتر این سیستم عامل بزودی برای این گوشی ارائه خواهد شد. اما در مورد تاریخ این بروزرسانی حرفی نزده است)

نتیجه گیری

گرچه این گوشی هوشمند همانند دیگر گوشی‌های معرفی شده (پرچمدارانی مانند گلکسی اس 6 سامسونگ و وان ام8 اچ تی سی) ما را متعجب نکرد اما وجود مشخصات فنی نسبتا خوب و احتمالا فیمت پایین آن، می‌تواند برای کاربرانی که فعالیت روزانه و سبکی با گوشی خود دارند، گزینه مناسبی باشد.

با این تفاسیر، بنظر شما گوشی جدید شرکت هواوی در بین رقبای سرسخت خود، ارزش خرید دارد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال