عرضه کامپیوتر رومیزی توسط هواوی به همراه پردازنده اختصاصی ARM

خبرهایی مبنی بر عرضه سیستم کامپیوتری دسکتاپ هواوی با پردازنده مبتنی بر ARM منتشر شده که نشان می دهد این شرکت در آینده نزدیک دستگاه کامپیوتر رومیزی خود با کارایی بالا را عرضه خواهد کرد. پس از اپل، هواوی نیز تلاش دارد تا از پردازنده اختصاصی خود در کامپیوترهایش استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار […]

خبرهایی مبنی بر عرضه سیستم کامپیوتری دسکتاپ هواوی با پردازنده مبتنی بر ARM منتشر شده که نشان می دهد این شرکت در آینده نزدیک دستگاه کامپیوتر رومیزی خود با کارایی بالا را عرضه خواهد کرد. پس از اپل، هواوی نیز تلاش دارد تا از پردازنده اختصاصی خود در کامپیوترهایش استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو ماه از اعلام هواوی برای ورود به بازار نمایشگر و کامپیوتر گذشته و اکنون اطلاعاتی از این شرکت در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده که نشان می دهد هواوی در حال ساخت سیستم کامپیوتر دسکتاپ بوده و تصاویری از آن نیز توسط چانگان دیجیتال منتشر شده است.

کامپیوتر دسکتاپ هواوی با نام MateStation B515 مجهز به نمایشگر ۲۳.۸ اینچی بوده که از حاشیه باریک ۵.۷2 میلیمتری و رزولوشن 1920 در 1080 بهره خواهد برد. مادربرد این مجموعه از نوع Kunpeng هواوی بوده و پردازنده آن نیز Huanghe K680 است. احتمالا این دستگاه از سیستم‌عامل  UOS استفاده خواهد کرد که امکان نصب ویندوز روی آن نیست. همچنین عرضه اولیه برای موسسات دولتی بوده و سپس برای عموم در دسترس خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده پردازنده مورد استفاده در این سیستم از چیپست ۷ نانومتری مبتنی بر آرم ۴ یا ۸ هسته ای خواهد بود. همچنین تعداد ۶ پورت SATA 3.0 برای ذخیره سازی و دو پورت SSD M.2 در این سیستم تعبیه شده است.

تعداد اسلات های حافظه در این سیستم دسکتاپ ۴ عدد بوده و نوع آن نیز DDR4-2400 UDIMM با ظرفیت حداکثر ۶۴ گیگابایت خواهد بود. همچنین منبع تغذیه آن نیز از نوع ۱۸۰ واتی بوده و مصرف برق دستگاه نیز به نسبت پایین است. احتمال دارد دسکتاب جدید هواوی با مشخصات متفاوت در تعداد رم و ظرفیت حافظه به بازار عرضه شود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال