مدیر هواوی: در صورت عدم تحریم ها هواوی در بازار موبایل در کنار اپل قرار داشت

یکی از مدیران شرکت هواوی اخیراً مدعی شد تحریم‌های دولت ایالات متحده علیه این شرکت باعث شد تا آنها نتوانند در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در کنار اپل به عنوان پیشگام اصلی قرار بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ریچارد یو، مدیرعامل بخش تجاری مصرف کنندگان هواوی اعلام کرد هواوی پیش از […]

یکی از مدیران شرکت هواوی اخیراً مدعی شد تحریم‌های دولت ایالات متحده علیه این شرکت باعث شد تا آنها نتوانند در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در کنار اپل به عنوان پیشگام اصلی قرار بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ریچارد یو، مدیرعامل بخش تجاری مصرف کنندگان هواوی اعلام کرد هواوی پیش از تحریم ها تلاش ها و برنامه ریزی های بسیاری را برای اصلاحات اساسی در بخش موبایل انجام داده بود. اما تحریم ها باعث تضعیف موقعیت آنها در بازار شد. وی در جریان همایش مربوط به خودروها گفته است در صورت نبود تحریم های آمریکا و همچنین سرکوب تلاش های ما احتمالاً هواوی نیز به عنوان یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده موبایل در کنار اپل قرار داشت.

 در این مورد از نقش سامسونگ در آینده مد نظر وی سوال شد و او گفته است تولید کنندگان دیگر مانند شرکت های کره ای بسیار کوچک بوده و تنها می‌توانند در بازارهای ایالات متحده و کره جنوبی به فروش بالا دست پیدا کنند.

البته باید در نظر داشت پیش از آنکه هواوی تحت تحریم های ایالات متحده قرار بگیرد سامسونگ از تولیدکنندگان برتر بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد و ادعای یو به طرز عجیبی غیر منطقی است. از طرفی سامسونگ علاوه بر گوشی های هوشمند از تولیدکنندگان پیشرو بازار در محصولات متنوع و همچنین گوشی های تاشو است و نمی توان ادعای مدیر هواوی در مورد سامسونگ به عنوان تولید کننده کوچک را در نظر گرفت.

تحریم‌های ایالات متحده باعث شد هواوی از دسترسی به سرویس های گوگل و سیستم عامل اندروید و چیپ های 5G محروم بماند. به همین دلیل با افت بسیار زیادی در بخش موبایل مواجه شد. اما این شرکت نه تنها بخش موبایل خود را تعطیل نکرد بلکه با تقویت آن توانست اکنون گوشی های سری نوا ۱۰ به عنوان آخرین سری از گوشی های جدید خود را نیز معرفی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال