هواوی رسما از Mate 8 رونمایی کرد؛ صفحه‌نمایش 6 اینچی به همراه چیپست Kirin 950

همان‌طور که انتظارش می‌رفت، هوآوی دقایقی پیش از جدیدترین گوشی‌هوشمند خود رونمایی کرد و لقب ” پیشرفته‌ترین پرچم‌دار منتشر شده” را برای این گوشی در نظر گرفت. هوآوی Mate 8 دارای چیپست اختصاصی شرکت هوآوی به نام Kirin 950 بوده که به همراه آن پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای و صفحه نمایشی 6 اینچی قرار گرفته‌اند. این نمایشگر تصاویر […]

همان‌طور که انتظارش می‌رفت، هوآوی دقایقی پیش از جدیدترین گوشی‌هوشمند خود رونمایی کرد و لقب ” پیشرفته‌ترین پرچم‌دار منتشر شده” را برای این گوشی در نظر گرفت. هوآوی Mate 8 دارای چیپست اختصاصی شرکت هوآوی به نام Kirin 950 بوده که به همراه آن پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای و صفحه نمایشی 6 اینچی قرار گرفته‌اند. این نمایشگر تصاویر را با رزولوشن Full HD به کاربر نشان می‌دهد.

چیپست اختصاصی هوآوی که در این گوشی به کار گرفته شده دارای چهار هسته‌ی قدرت‌مند  Cortex-A72 با قدرت پردازشی 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با قدرت پردازشی 1.8 گیگاهرتز است. این چیپست 16نانومنتری با کمک شرکت TSMC ساخته شده است.

به گفته‌ی هوآوی در این گوشی پردازنده‌ای کمکی i5 نیز به کار گرفته شده که قادر است در تشخیص صدا به کار گرفته شود. علاوه بر این، مصرف کمتر باتری در هنگام گوش دادن به موسیقی و مکان‌یابی و استفاده از سنسورها از دیگر قابلیت‌های این پردازنده‌ی کمکی است. به زبان ساده‌تر این پردازنده در هنگامی که از گوشی کار گرفته نمی‌شود فعال شده و باعث می‌شود تا مصرف باتری بهینه‌تر شود و در نتیجه شاهد زود خالی شدن باتری نسبت به پردازنده‌ی اصلی نباشیم.

هوآوی رسما از Mate 8 رونمایی کرد؛ صفحه‌نمایش 6 اینچی به همراه چیپست Kirin 950

هوآوی Mate 8 دارای بدنه‌ای تمام آلومینیومی بوده و نمایشگر گوشی دارای انحنای  2.5D است. هوآوی برای دوربین اصلی این گوشی سنسوری 16 مگاپیکسلی ساخته شده توسط سونی به نام IMX298 در نظر گرفته و برای دوربین جلو نیز از سنسوری 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است.  در قسمت پایینی دوربین اصلی گوشی می‌توانیم شاهد حسگر اثر انگشت نیز باشیم. در نهایت باتری قرارداده شده در زیر قاب گوشی 4000 میلی آمپر ظرفیت دارد که به نظر می‌رسد این باتری بتواند در آزمایش‌های مختلف موفق ظاهر شود.

هوآوی Mate 8 در سه نسخه‌ی مختلف وارد بازار خواهد شد. نسخه‌ی اول دارای حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی و 3 گیگابایت رم خواهد بود؛ نسخه‌ی دوم 4 گیگابایت رم خواهد داشت و از حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند و در نهایت نسخه‌ی سوم نیز 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد داشت. این گوشی در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای، خاکستری و قهوه‌ای شکلاتی عرضه می‌شود.هوآوی رسما از Mate 8 رونمایی کرد؛ صفحه‌نمایش 6 اینچی به همراه چیپست Kirin 950

هوآوی Mate 8 دارای رابط کاربری پیشرفته و جدید هوآوی به نام EMUI 4.0 به همراه اندروید مارشمالو خواهد بود. این گوشی از تمامی ویژگی‌های اندروید مارشمالو نظیر مدیریت باتری، تشخیص پیشرفته‌ی صدا و یکپارچه سازی پشتیبانی می‌کند.

هوآوی این گوشی را امروز در وب‌سایت رسمی خود رونمایی کرد و در رویداد CES 2016 آن را به عموم نشان خواهد داد. می‌توان این انتظار را داشت که اوایل سال 2016 شاهد عرضه‌ی این گوشی در کشور چین باشیم. هنوز هوآوی قیمتی را برای این گوشی در نظر نگرفته و مشخص نیست که در چه مناطقی شاهد فروش این گوشی خواهیم بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال