طبق آخرین آمار کمپانی چینی هوآوی، به عنوان سومین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی Strategy Analytics، حالا کمپانی چینی هوآوی با کنار زدن شرکت مایکروسافت، به عنوان سومین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود. البته تحلیلگران اذعان داشتند که فروش گوشی‌های هوشمند تنها 2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در دو سال گذشته، فروش گوشی‌های هوشمند در پایینترین […]

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی Strategy Analytics، حالا کمپانی چینی هوآوی با کنار زدن شرکت مایکروسافت، به عنوان سومین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود. البته تحلیلگران اذعان داشتند که فروش گوشی‌های هوشمند تنها 2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در دو سال گذشته، فروش گوشی‌های هوشمند در پایینترین حد خود بوده به گونه‌ای که در سه ماهه‌ی دوم سال 2014، 428 میلیون دستگاه و در سه ماهه‌ی دوم سال جاری، 436 میلیون گوشی‌هوشمند به فروش رسیده است.

هوآوی در سه ماه گذشته واقعا عملکرد خوبی داشته و با فروش حدود 30.6 میلیون دستگاه تلفن همراه، توانسته سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کند و همین موضوع، باعث شده تا این شرکت چینی حالا به عنوان سومین تولیدکننده در جهان باشد. در مورد سایر رتبه‌ها، همچنان سامسونگ با داشتن 20 درصد از سهم بازار فروش، رتبه‌ی نخست را در دست داشته و پس از آن نیز اپل با سهم 11 درصدی، در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. اما کمپانی مایکروسافت اصلا وضع خوبی در این زمینه ندارد و حالا چهارمین فروشنده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. سال گذشته در همین موقع، این کمپانی توانسته بود 50.3 میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند را به فروش برساند اما کاهش قابل توجه آن و رسیدن این عدد به 27.8 میلیون دستگاه، سبب شده تا مایکروسافت برخی از کارمندان خود را اخراج کند.

با این وجود، موفق بودن و به دست داشتن رتبه‌های اول تا پنجم کاری بسیار سختی است و شاید مایکروسافت نتواند در این جایگاه باقی بماند چرا که باید با کمپانی‌های بزرگی همچون لنوو، شیائوی، اپل، سامسونگ و هوآوی رقابت کند. حتی LG و HTC نیز در این سه ماهه فروش بسیار پایینی داشته‌اند و ال‌جی که زمانی چهارمین تولیدکننده‌ی برتر بود، حالا جزو پنج شرکت اول هم نمی‌باشد.

در این آشفته‌بازار فروش گوشی‌های هوشمند، کمپانی‌های چینی روز به روز در حال قدرتمندتر شدن و کمپانی‌های قدیمی در حال تضعیف می‌باشند. به نظر شما چه کسی می‌تواند موفق‌ترین تولیدکننده در سال 2015 باشد؟ آیا سامسونگ لیاقت رتبه‌ی اول را دارد و یا اپل می‌تواند با محصولات جدیدش، گوی سبقت را از سامسونگ برباید؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال