گوشی P9 هواوی در کالبدشکافی iFiixit نمره 7 از 10 را کسب کرد

تیم متخصصان کالبدشکافی در سایت iFixit دوباره دست به کار شده‎اند و گوشی هوشمندی که این بار انتخاب کرده‎اند گوشی P9 هوآوی است. خالی از لطف نیست اگر در همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم که آخرین گوشی پرچم‎دار این شرکت چینی در پایان آزمون موفق شد امتیاز 7 از 10 را در قابل تعمیر بودن […]

تیم متخصصان کالبدشکافی در سایت iFixit دوباره دست به کار شده‎اند و گوشی هوشمندی که این بار انتخاب کرده‎اند گوشی P9 هوآوی است. خالی از لطف نیست اگر در همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم که آخرین گوشی پرچم‎دار این شرکت چینی در پایان آزمون موفق شد امتیاز 7 از 10 را در قابل تعمیر بودن کسب کند که امتیازی مشابه با آیفون 6 اس است. این در حالی است که اگر به یاد داشته باشید گوشی‎های گلکسی اس 7 و اس 7 اج تنها توانسته بو15دند امتیاز مضحک و پایین 3 از 10 را به دست آورند.

در نتیجه بیشتر از آنچه که هوآوی فکر می‎کند گوشی P9 این شرکت به نسبت رقیب اصلی خود (اس 7) قابل تعمیرتر است. چنین امتیازی با استفاده از اجزای مدولار و کانتکت‎های فنری، “کابل‎کشی‎ بادقت” و همچنین حداقل مواد چسبنده به دست آمده است. علاوه بر این، دسترسی به باتری آسان است و با وجود آنکه تعویض آن نیاز به اندکی دانش در رابطه با روش دقیق حذف ماده‎ی چسبنده دارد اما کار چندان مشکلی به نظر نمی‎رسد.

جنبه‎ی دیگر ماجرا در رابطه با نحوه‎ی اسمبل کردن صفحه‎ی نمایش P9 است که به صورت ذوب‎شده می‎باشد و برای تعویض آن شما تقریبا بایستی کل قطعات گوشی را از هم جدا کنید. استفاده از پیچ‎های پنج‎سو بر روی سطح خارجی گوشی نیز یک خبر بد است چون برای باز کردن گوشی نیاز به یک پیچ‎گوشتی ویژه دارید.

جالب است که بخش دوربین دوتایی این گوشی به نسبت تک دوربین موجود در آیفون 6 اس اندکی کوتاه‎تر می‎باشد و به همین دلیل دستگاه هوآوی در پشت خود فاقد برآمدگی دوربین است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال