هواوی در رویداد اختصاصی 14 آبان خود از چیپست Kirin 950 رونمایی خواهد کرد

طبق جدیدترین دعوت‌نامه رسمی که توسط هواوی برای مهمانان ارسال شده، این شرکت چینی قصد دارد تا رویداد رسمی و اختصاصی 14 آبان (5 نوامبر)، به‌صورت رسمی از جدیدترین چیپست خود با نام Kirin 950 رونمایی کند. هیچ شکی در مورد این مراسم و احتمال رونمایی هواوی از چیپ جدید Kirin وجود ندارد و حتی […]

طبق جدیدترین دعوت‌نامه رسمی که توسط هواوی برای مهمانان ارسال شده، این شرکت چینی قصد دارد تا رویداد رسمی و اختصاصی 14 آبان (5 نوامبر)، به‌صورت رسمی از جدیدترین چیپست خود با نام Kirin 950 رونمایی کند.

هیچ شکی در مورد این مراسم و احتمال رونمایی هواوی از چیپ جدید Kirin وجود ندارد و حتی اگر نامی از مدل آن نیز ذکر نشود، می‌توانیم مطمئن باشیم که چیپ بعدی این شرکت چینی، Kriin 950 نام خواهد داشت. تعداد شایعات منتشر شده در مورد این چیپ به قدری زیاد بوده که حتی در ماه آگوست نیز بنچمارکی از این چیپ منتشر شده بود.

حالا به نظر می‌رسد که هواوی آماده‌ی معرفی چیپ جدید خود شده و تمامی آزمایش‌های لازم را نیز انجام داده است. اطلاعاتی که توسط منبعی که این خبر را منتشر کرده، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته، نشان می‌دهد که این چیپ به هسته‌های پردازشگر Cortex-A72 و سیستم ارتباطی Cat.10 LTE مجهز و با فناوری 16 نانومتری شرکت TSMC با مهندسی ساخت FinFET تولید شده است.

این اطلاعات می‌تواند از همین حالا ما را بیشتر با این چیپ آشنا سازد و می‌توان حدس زد که Kirin 950، پردازنده‌ای 8 هسته‌ای خواهد داشت. نیمی از این هسته‌های پردازشگر از نوع Cortex-A72 خواهند بود که کلاک آن‌ها بر روی 2.4 گیگاهرتز تنظیم شده است. نیمی دیگر از هسته‌های پردازشگر نیز از نوع Cortex-A57 خواهند بود و در کنار آن‌ها نیز پردازشگر گرافیکی Mali-T880 مسئول پردازش اطلاعات گرافیکی خواهد بود. همچنین باید اشاره کنیم که طبق اطلاعات منتشر شده، Kriin 950 از حافظه‌های رم LPDDR4 نیز به صورت کامل پشتیبانی خواهد کرد.

با چنین مشخصات فنی و قدرت بالایی، شکی نیست که Kirin 950 هواوی می‌تواند نتیجه‌ی بهتری را در بنچمارک‌ها نسبت به Exynos 7420 شرکت سامسونگ داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال