آیا هوآوی سیستم‌عامل اختصاصی خود را با نام Kirin OS معرفی خواهد کرد؟ اطلاعاتی بیشتر در مورد همکاری هوآوی و گوگل برای ساخت نکسوس بعدی!

طبق خبر جدیدی که در وب‌سایت چینی قرار گرفته، شرکت هوآوی در میانه‌ی راه توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام Kirin OS بوده و قصد دارد تا وابستگی خود را به اندروید کمتر کند. این خبر به همراه اطلاعات دیگری همچون برنامه‌های آینده هوآوی برای ورود به بازار آمریکا منتشر شده و احتمالا توسعه‌ی این […]

طبق خبر جدیدی که در وب‌سایت چینی قرار گرفته، شرکت هوآوی در میانه‌ی راه توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام Kirin OS بوده و قصد دارد تا وابستگی خود را به اندروید کمتر کند. این خبر به همراه اطلاعات دیگری همچون برنامه‌های آینده هوآوی برای ورود به بازار آمریکا منتشر شده و احتمالا توسعه‌ی این سیستم‌عامل، به حضور این کشور در آمریکا بی ربط نباشد.

اما این تمام اخبار منتشر شده نیست، بلکه یک شایعه نیز به بیرون درز پیدا کرده که اگر حقیقت داشته باشد، هوآوی با شرکت گوگل برای تولید یکی از نکسوس‌های بعدی در کنار LG همکاری خواهد داشت. همچنین این شرکت قصد دارد تا در تاریخ دوم ژوئن، کنفرانسی را در نیویورک برگزار کند و از گوشی (یا گوشی‌های) جدید خود رونمایی کند.

مدت زیادیست که هوآوی از چیپ‌های اختصاصی خود با نام Kirin بهره می‌گیرد و شاهد به کارگیری Kirin 930 و Kirin 935 در محصولات اخیر هوآوی نیز بوده‌ایم. اما موضوع بسیار جالبی که وجود دارد، این است که به نظر می‌رسد هوآوی بیش از 3 سال از وقت خود را برای ساخت یک سیستم‌عامل جدید با نام Kirin OS کرده و قصد دارد تا این سیستم‌عامل را در کنار چیپ‌های خود، به رقیبی جدی برای سایر شرکت‌ها تبدیل نماید.

اما اخباری که در مورد نکسوس بعدی از کشور چین منتشر شده، نشان می‌دهد که احتمالا پس از معرفی Huawei Mate 8 و در فصل پاییز، این محصول جدید معرفی می‌شود. این محصول صفحه‌نمایشی 5.7-اینچی با وضوح تصویر 2K خواهد داشت و جنس بدنه‌ی آن نیز از فلز و شیشه خواهد بود. هفته‌ی گذشته نیز شایعاتی در مورد به کارگیری چیپ Snapdragon 810 در این محصول منتشر شد و حالا نیز این اخبار توسط یک منبع دیگر تکرار شده است. البته باید هوآوی به گرمای بالای تولید شده در Snapdragon 810 توجه داشته باشد و یا شاید این اخبار، تنها شایعاتی باشند که در حال حاضر منتشر شده‌اند. هنوز معلوم نیست که هوآوی از چیپ اختصاصی خود یعنی Kirin OS بهره خواهد برد و یا از نسل جدید چیپ‌های Snapdragon استفاده خواهد کرد.

یک گزارش دیگر که به صورت جداگانه منتشر شده، اعلام می‌دارد که این محصل از چیپ 64-بیتی Kirin 930 با پردازنده‌ی 8-هسته‌ای بهره خواهد برد، این پردازنده از 4 هسته‌ی پردازشگر Cortex-A57 و 4 هسته‌ی پردازشگر Cortex-A53 استفاده می‌کند. اما به نظر نمی‌رسد که این خبر حقیقت داشته باشد چرا که در حال حاضر، اطلاعاتی تقریبا قطعی از تولید چیپ‌های جدیدتر Kirin 940 و Kirin 950 به همراه رم‌های LPDDR4 در دست که نشان می‌دهد این چیپ‌ها در سه ماهه‌ی سوم و سه ماهه‌ی چهارم سال جاری عرضه می‌شوند، پس به نظر نمی‌رسد که گوشی جدید هوآوی از چیپ Kirin 930 استفاده نماید.

به هر حال، هنوز هیچ کدام از این اطلاعات تایید نشده‌اند و تا انتشار اخبار رسمی، ممکن است هر خبر دیگری منتشر شود…

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال