نقد و بررسی تخصصی گوشی اسند میت 7 هواوی [قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین]

در قسمت سوم بررسی اسند میت 7 هواوی به معرفی گوشی و بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. گالری میت 7 برنامه گالری گوشی میت 7 نسبت به نسخه قبلی رابط […]

در قسمت سوم بررسی اسند میت 7 هواوی به معرفی گوشی و بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

گالری میت 7

برنامه گالری گوشی میت 7 نسبت به نسخه قبلی رابط کاربری هواوی، بروزرسانی بسیار مناسبی داشته و هم اینک از ترتیب بندی زمانی جدیدی بهره‌مند است (دسته بندی تصاویر گالری بر اساس زمان ثبت شدن آنها انجام می‌گیرد). گروه‌ بندی این گالری به طور پیش‌فرض بر روی این ترتیب بندی قرار داشته اما در صورت عدم تمایل استفاده از این حالت، می‌توان به شکل نمای استاندارد قبلی برگشته و تمامی تصاویر در داخل آلبوم‌های مخصوص به خود قرار بگیرند.

با گشودن یکی از عکس‌ها در فضای گالری این گوشی، امکانات بسیار زیادی جهت ویرایش فوری عکس نظیر چرخاندن و یا حذف عکس می‌دهد و امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر توسط DLNA از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌باشد.

همچنین می‌توانید به بخش ویرایش تصاویر این برنامه رفته و از امکانات بسیار خوبی همچون تنظیمات نوردهی و تطبیق آنها (پس می‌توان سایه‌ها را بدین وسیله از داخل محیط‌های پُر نور بیرون آورد)، انواع فیلتر‌ها و بهبودی زیبایی صورت (که گوشی به طور خودکار صورت فرد مورد نظر موجود در عکس را تشخیص خواهد داد) بهره می‌برد.

ویدئو پلیر میت 7

در زمینه پخش فیلم در گوشی اسند میت 7، هواوی اقدام به قرار دادن پلیری نسبتا قدرتمند بر روی این گوشی کرده است و در بررسی‌های انجام شده این پلیر تقریبا از تمامی کدک‌های موجود پشتیبانی می‌کند. گرچه بهتر بود پشتیبانی از فرمت صدای AC3 نیز در دستور کار آن قرار می‌گرفت. در هر حال وجود این پلیر، تقریبا کاربر را از دانلود پلیری دیگر بی‌نیاز کرده است.

البته هر چقدر در منو‌های این پلیر جستجو کردیم، به موردی جهت نمایش زیرنویس فیلم برخورد نکردیم. پشتیبانی از سرویس صدای بهبود یافته دالبی، یکی دیگر از خصوصیت مفید و کاربردی این پلیر می‌باشد.

موزیک پلیر میت 7

گوشی هوشمند اسند میت 7 به پلیر اختصاصی هواوی مجهز است. این برنامه دارای چهار نوع زبانه لیست پخش می‌باشد. دسته بندی آهنگ‌ها بر اساس، نام آهنگ، نام هنرمند، نام آلبوم و همچنین اسم پوشه آهنگ انجام می‌پذیرد. همچنین قابلیت ساخت لیست پخشی دلخواه و اختصاصی  کاربر نیز وجود دارد.

صفحه “در حال پخش” این گوشی نسبتا استاندارد بوده و نام آلبوم به همراه متن آهنگ (لیریک) را به نمایش می‌گذارد. با لمس بر روی دکمه قرار گرفته در کناره بالا و سمت چپ نمایشگر گوشی، سرویس پخش صدای بهبود یافته دالبی فعال خواهد شد. البته خبر بسیار بد برای علاقه‌مندان موزیک، عدم وجود هیچ‌ گونه اکولایزر از پیش تنظیم شده بوده و حتی اثری از تنظیمات دستی اکولایزر نیز در این پلیر به چشم نمی‌خورد.

رادیو FM میت 7

گوشی میت 7 مجهز به سرویس دریافت کننده سیگنال‌‎های رادیویی بوده و قابلیت پخش رادیو از طریق هدفون یا بلندگوی گوشی را دارد. البته در حالت پخش صدا از مسیر بلندگوی گوشی، می‌بایست هدفون به گوشی متصل باشد، زیرا در این حالت هدفون متصل شده به عنوان آنتن و تقویت کننده دریافت امواج رادیویی عمل می‌کند. البته نبود قابلیت پشتیبانی از سرویس RDS کمی ناامید کننده بود و کاربر می‌بایست خود به طور دستی، نام ایستگاه‌های رادیویی موجود را به ثبت برساند.

کیفیت صدای میت 7

گوشی هوشمند اسند میت 7 در زمینه پخش صدا از بلندگو‌های خود بسیار قدرتمند ظاهر شده و هیچ گونه ضعف عملکردی را از خود بروز نداده و امتیازات بسیار مناسبی را از این بخش به نفع خود به ثبت رسانید. تنها مورد نگران کننده آن، حداکثر میزان بلندی صدای بلندگوی گوشی بود که در حد متوسطی قرار داشت، اما از نظر کیفی، صدای پخش شده در حد بسیار مطلوبی قرار گرفت.

به بخش بعدی این بررسی می‌رویم. هدفون‌ را به داخل سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدای گوشی فرو برده و آن را مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت شاهد افزایش نسبتا کم میزان stereo crosstalk نسبت به بخش قبلی بودیم. البته باید گفت که امتیاز گوشی میت 7 در این بخش در مقایسه با دیگر رقبای سر سخت خود بسیار عالی بوده و همچنان کیفیت صدای این گوشی را ستایش می‌کنیم. در این بخش نیز رسایی و بلندی صدا پخش شده پایین‌تر از حد متوسط بوده و به همین جهت نمی‌توان این جمله را گفت که گوشی میت 7 جزو بهترین فبلت‌های پخش‌ کننده‌ موزیک به شمار می‌رود. اما مطمئن باشید که صدای پخش شده از بلندگوهای این گوشی، دقیقا همان چیزی است که هنرمند سازنده آن موزیک قصد به گوش رساندن آن را دارد.

در قسمت زیر شاهد امتیازات بدست آمده توسط بهترین فبلت‌ها در زمینه پخش موسیقی هستید:

Untitled Untitled.pngs

 

 

دوربین میت 7

گوشی اسند میت 7 هواوی در قسمت پشتی بدنه خود از دوربینی با دقت 13 مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی گوشی بهره می‌برد. این دوربین قادر است تا در بهترین حالت خود تصاویری با دقت 4160 × 3120 پیکسل را تولید کند. همچنین در کنار لنز دوربین اصلی این گوشی، یک عدد فلاش LED به چشم می‌خورد.

رابط کاربری دوربین این گوشی بسیار ساده و راحت بوده و به هیچ وجه دارای فضای شلوغی نیست. در سمت راست نمایشگر و قسمت فوقانی دکمه شاتر گوشی بخشی وجود دارد که از حالت کشیدن انگشت پشتیبانی می‌کند. با کشیدن انگشت بر روی آن، می‌تواند تنظیمات و مود‌ها را از میان گزینه‌های عکاسی، فیلم برداری و all focus (فوکوس بر روی تمامی نقاط) انتخاب کنید. همچنین به منظور فعال سازی حالت Burst mode و عکس برداری پشت سر هم می‌بایست تنها دکمه شاتر دوربین را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید.

در قسمت سمت چپ نمایشگر گوشی شاهد منوی پیشرفته‌ای خواهید بود که در این بخش می‌توانید به انتخاب مود‌های مختلفی مانند HDR و یا پاناروما اقدام کنید. همچنین تنظیمات پیشرفته دیگری همانند دنبال کردن سوژه، تشخیص لبخند و اجازه عکسبرداری خودکار توسط آن، لمس نمایشگر به منظور عکسبرداری، فعال و یا غیر فعال‌سازی ثبت اطلاعات مکانی تصاویر ثبت شده، تنظیم حساسیت سنسور (ISO)، تنظیم تراز سفیدی و دیگر موارد نیز وجود دارند.

حالت all focus این اپلیکیشن شباهت زیادی به مود Refocus موجود در برنامه دوربین گوشی‌های لومیا شرکت مایکروسافت داشته و با استفاده از این قابلیت و در صورت فعالسازی آن، گوشی در حالت ثابت بودن دوربین، چندین عکس را در فواصل کانونی مختلف به ثبت می‌رساند. سپس کاربر می‌تواند بعد از عکسبرداری، به تنظیم فوکوس عکس مربوطه بپردازد. این قابلیت بر روی گوشی میت 7 بسیار عالی و بدون نقص کار می‌کند و از کار کردن با آن لذت بردیم.

عکسبرداری در حالت پاناروما یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی گوشی میت 7 می‌باشد و این گوشی در این حالت می‌تواند تصاویری با دقت 60 مگاپیکسل را به ثبت برساند. البته باید گفت که عکس‌های تولید شده بسیار باکیفیت بوده و هم‌بستگی و هم‌پوشانی بسیار خوبی دارند. همچنین میزان کنتراست و ثبت جزئیات تصویر نیز در حد بسیار مطلوبی صورت می‌گیرد. به جرات می‌توان گفت که گوشی میت 7 در زمینه عکاسی پاناروما جزو بهترین گوشی‌هایی است که تا به حال با آن برخورد کرده‌ایم و تنها گوشی‌های سری آیفون 6 اپل هستند که از گوشی میت 7 در این زمینه بالاتر قرار می‌گیرند.

عکس های تولید شده توسط دوربین اصلی گوشی میت 7 بسیار زیبا و باکیفیت بوده و دارای جزئیات تصویر و دقت رنگ بسیار بالایی است. گرچه نویز دیجیتالی تولید شده کمی بیشتر از انتظارمان بود اما میزان آن خیلی زیاد نبوده بر روی کیفیت خروجی عکس‌ها تاثیر چندانی ندارد. گستره دینامیکی عکس‌ها می‌توانست بهتر باشد گرچه مسیر دوربین را به هر سمتی که گرفتیم، شاهد ثبت تصاویر بسیار باکیفیتی بودیم. مسلما در هر آب و هوا و شرایطی، عکسبرداری با گوشی اسند میت 7 لذت‌بخش خواهد بود.

حالت HDR دوربین میت 7 نیز بسیار عالی بوده و در زمینه بیرون آوردن جزئیات از سایه بسیار ماهر است و این کار را بدون قربانی کردن کیفیت تصاویر به انجام می‌رساند.

همچنین در تصاویر به ثبت رسیده زیر شاهد حالت‌های ماکرو و  all focus نیز می‌باشید:

در پایان بوسیله دوربین 5 مگاپیکسلی جلوی گوشی نیز، عکسی سلفی را به کمک مونوپاد به ثبت رساندیم که در بخش زیر شاهد آن هستید:

مقایسه کیفیت عکس‌های میت 7

گوشی میت 7 هواوی در زمینه عکاسی بسیار عالی ظاهر شد، اما شاید بهتر باشد این گوشی را در میدان نبرد با دیگر گوشی‌های برتر دنیا قرار داده و دوربین 13 مگاپیکسلی آن را در شرایطی برابر با دیگر گوشی‌ها با همین دقت حسگر مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. با کلیک بر روی تصاویر زیر می‌توانید به بخش‌های مختلف بررسی و مقایسه عکس‌های ثبت شده توسط دوربین میت 7 و دیگر گوشی‌های رقیب آن رفته و آنها را مورد بررسی موشکافانه خود قرار دهید.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

فیلمبرداری میت 7

گوشی هوشمند میت 7 قادر است تا در بهترین حالت خود به فیلم برداری با دقت 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه بپردازد و همچنین حالت فیلم‌برداری HDR نیز وجود دارد و با دقت 720p انجام می‌گیرد. شاید یکی از معایب این گوشی، نبود قابلیت فیلم‌برداری با دقت 4K باشد.

ویدئو‌های دوربین این گوشی با فرمت MP4 بر روی حافظه گوشی ذخیره می‌شوند و در بهترین حالت خود در دقت 1080p دارای نرخ بیت‌ریت 25 مگابیت بر ثانیه هستند. همچنین در هنگام ضبط صدا فیلم در حالت استریو، داده‌ها با سرعت 96 کیلوبیت بر ثانیه ذخیره می‌شوند.

فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه این گوشی، جزئیات بسیار زیادی از محیط را به ثبت می‌رساند و شارپنس تصاویر ذخیره شده نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. دوباره این جمله را تکرار می‌کنیم که میزان گستره دینامیکی دوربین این گوشی می‌توانست به عنوان یک گوشی پرچمدار، بهتر باشد و جزئیات بهتری و بیشتری از تصاویر را به نمایش بگذارد.

(در این لینک می‌توانید فایل مربوط به فیلم برداری با دقت 1080p و 30 فریم بر ثانیه این گوشی را بدون هیچ گونه دستکاری دانلود و تماشا کنید)

مقایسه کیفیت فیلم‌برداری میت 7

همانطور که قبلا گفته شد، گوشی میت 7 هواوی از فیلمبرداری با دقت 1080p با فریم‌ریت 30 عدد بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. رنگ‌های به ثبت رسیده توسط دوربین این گوشی نسبت به دیگر رقبا کمی گرم‌تر بوده و میزان جزئیات تصاویر به ثبت رسیده، تقریبا با دیگر گوشی‌های پرچمدار قابل مقایسه نمی‌باشد. با کلیک بر روی لینک‌های زیر می‌توانید تصاویر مربوط به کیفیت فیلمبرداری این گوشی را در شرایط مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله به بررسی برنامه گالری میت 7 پرداختیم. تقریبا این برنامه از تمامی استاندارد‌های یک گالری مطلوب پشتیبانی کرده و به ابزار‌های مناسب و پیشرفته‌ای جهت ویرایش عکس مجهز است. در قسمت بعد اپلیکیشن پخش ویدئو میت 7 را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که این برنامه از بسیاری از کدک‌های تصویری و صوتی پشتیبانی کرده و شما را از دانلود پلیری دیگر در این حوزه بی‌نیاز خواهد کرد. هرچند عدم پشتیبانی از زیرنویس جزو موارد منفی این برنامه به حساب می‌آید. بررسی موزیک پلیر میت 7، بخش بعدی این مقاله بود که در این برنامه، برنامه مورد نظر از تمامی استانداردها پشتیبانی کرده و تنها نبود تنظیمات مربوط به اکولایزر کمی ما را نگران کرد. از دیگر موارد بررسی شده، رادیو این گوشی بود که همانند دیگر برنامه‌ها از شرایط استاندارد و معمولی خود بهره می‌برد. همچنین بررسی کیفیت صدای گوشی میت 7، از جالب ترین بخش‌های این بررسی بود که در نتیجه معلوم شد که بلندگو‌ گوشی میت 7 با اینکه از بلندی صدای متوسطی برخوردار است، اما کیفیت صدای آن بسیار شگفت‌آور و عالیست. در پایان به بخش مهم و بحث برانگیز این گوشی یعنی دوربین آن رسیدیم. دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی از نظر رنگ، میزان ارائه جزئیات، شارپنس و دیگر موارد بسیار عالی ظاهر شد. هرچند ترجیح می‌دادیم میزان گستره دینامیکی آن با توجه به رقابت با دیگر گوشی‌های پرچمدار بازار، کمی بیشتر باشد. از طرفی برنامه دوربین این گوشی دارای مود‌ها و حالات بسیار زیادی بوده و تنظیمات آن شما را شگفت زده خواهد کرد. بخش عکسبرداری پاناروما قسمت دیگری از این بررسی بود که کیفیت عکس‌های به ثبت رسیده ما را دوباره به تحیر وا داشت. در بخش بعد، قابلیت فیلمبرداری میت 7 مورد بررسی قرار گرفت. این فبلت عظیم‌ الجثه در این بخش به دلیل پایین بودن حداکثر دقت فیلمبرداری کمی از رقبای سطح بالای خود عقب مانده و دیگر عامل این عقب ماندگی، کم بودن میزان گستره دینامیکی آن اعلام شد. هرچند برنامه آن از امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی در این بخش بهره می‌برد. 

پایان قسمت چهارم

در قسمت بعد به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض گوشی اسند میت 7 هواوی خواهیم پرداخت؛ کماکان با تک‎نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال